Hoe maak ik een mal om een zadel te passen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Hoe maak ik een mal om een zadel te passen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 19:44

Ik wil graag een mal maken van de rug van mijn paard om mee te nemen naar country mill om te kijken of er een passend zadel is. Je mag het zadel dat goed lijkt een week proberen en als het toch niet past terug brengen.
Maar nou vraag ik me af hoe ik zo'n mal moet maken. De man van country mill had het erover dat je dat kan doen met een leren kapstok hanger, maar waar vind ik zo'n ding Verward

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:51

Aan één meetstrook heb je niks. Je moet op meerdere punten de rug meten en dan nog is het de vraag of het zadel écht goed ligt. Maar je hebt iig wel een aardig idee bij het uitzoeken.

Een stevige metaaldraad vouw je halverwege de schoft rond je paard zijn schouders. Dit teken je na op een stuk karton.
2e meetpunt is 15 cm verder op de rug. Herhaal
3e meetpunt is weer 15 cm verder (dus in totaal 30 cm). Herhaal

Als je nu van stevig karton deze 3 mallen met stroken karton van 30 cm aan elkaar zet dan heb je een aardige indicatie van de rug.

Het mooiste zou zijn als speciale meetvorm hiervoor kunt gebruiken. Bij sommige westernwinkels kun je ze lenen, meestal in de hoop dat je dan ook bij hun een zadel koopt Lachen

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 20:48

Kijk op www.westernzadel.com , bij pagina FAQ's, item 5.
Als je mij je email adres stuurt heb ik ook nog een uitgebreide handleiding voor je (Engels) waarmee het niet meer mis kan gaan....

MVG Louis

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 16:10

Heel erg bedankt voor de reacties