Clicker training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 20:26

cornelie schreef:
Nu alleen nog leren dat hij met de spaanse pas ook vooral zijn ACHTERbenen meeneemt want hij staat na 6 passen wel in een vreemd standje nu Lachen

Whoehahaha, ik zie Pride al staan!!!! Gekke vent Haha!

Ik ben ondertussen ook heerlijk aan het neuzen want het is gewoon zo gaaf om te doen. Digger haalt nu een doekje onder een krat vandaan, knap he OK dan!
Het is zo leuk om hem zijn best te zien doen, hij knoeit aan die krat en komt telkens even bij me om te "vragen" of het zo al goed is Verward Krijgtie niks, gaatie meteen weer verder met prutsen *LOL*
Het volgende wat ik hem wil leren is het compliment, dat vind ik zo lief Lovers

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:30

Vera, gaaaaaaaaaaaaaaaf!!!! Ik begin ook steeds enthousiaster te worden, misschien mooie bezigheidstherapie voor mijn bejaarde witte ponietje.........dat lijkt me ook wel een geschikt typje ervoor.......

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:32

Leuk dat het zo goed gaat. Vaak zie je ook ineens die oogjes veranderen als ze het doorhebben Lachen Hihi, ik was vorig jaar op de markt om voor pride een piepbeestje aan te schaffen waar hij op commando in moest happen = geluid. Toen kwam ik bij een fietskraam met allerlei kinderfietsbellen in de vorm van beesten etc. Ik met mijn vriendin overal in knijpen omdat het wel makkelijk moest gaan. Eindelijk hadden we een grote paarse koe gevonden van zacht materiaal. Zegt die verkoopster, ja, die zijn perfect voor kleine kinderhandjes. Blijkbaar voelde ze zich nogal raar aangekeken door ons want toen kwam er wat zachter: of is het niet voor een kind. Nee, voor een paard zei ik bloedserieus. Toen was het ook weer even stil en ik zag haar heel diep nadenken of wij haar nou ontzettend in de maling zaten te nemen of niet Lachen Gewoon lekker simpel nadenken en je kan je paard van alles aanleren!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 20:35

Doen!!! Maandag een klik-kikker kopen bij de speelgoedwinkel, zak vol snoepjes oid en gewoon beginnen. Je kunt het even tussendoor doen, meestal doe ik het niet langer dan 5 a 10 minuutjes. Het is nog maar een baby, he Bloos
Maar ze zeuren gewoon om een opdracht. Bailey baalt als een stekker als hij mij met Digger aan het werk ziet, hij loopt dan maar langs het hek heen en weer Hyper!
Ik heb trouwens gelezen dat maar 1 persoon moet clickeren met een paard en niet meerdere want dat is te verwarrend.

Ik geef overigens de opdracht "touch" erbij. Vind ik wat duidelijker voor straks.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 20:38

Ik sprak Debby (hier op Bokt) en die laat haar paard zo'n kale piepkip uit de dierenwinkel apporteren, hahahaha. Moet er heel maf uitzien Knipoog

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:56

vera schreef:
Ik heb trouwens gelezen dat maar 1 persoon moet clickeren met een paard en niet meerdere want dat is te verwarrend.



Zijn hier ook boekjes over te koop? Ik word erg enthousiast als ik jullie reacties zie.........

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 22:39

Ene Alexandra Kirland (hoop dat ik het goed schrijf) schijnt een heel goed boek er over te hebben geschreven.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:31

Ik heb gewoon het principe van de klicker van internet afgehaald en verder zelf wat lopen prutsen. Ik heb wel het boek Paardenschool van Natalie Penquitt maar die doet overal veel te moeilijk over, gewoon alles simpel houden. Ik neem regelmatig een deel van zijn krachtvoer en ga daar mee clickeren. Op die manier krijgt hij geen extra energie binnen en hoef ik niet van die dure snoepjes te kopen Lachen Ik zal het beginfilmpje nog wel eens opzoeken op internet. Daar staat op hoe je het introduceerd.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:15

Francisca schreef:
Zijn hier ook boekjes over te koop? Ik word erg enthousiast als ik jullie reacties zie.........

Gewoon beginnen Francisca! Een click-kikker bij de speelgoedwinkel kopen een handje snoepjes bij de hand en proberen maar.
Ze hebben het echt heel snel door wat de bedoeling is.
Bailey ging vanochtend spontaan al een buiging maken (ahum, het begin ervan dan)
Hij gaat nu ook het doekje echt in zijn mond houden en en naar mij toe brengen. Je krijgt er steeds meer lol in!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:11


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 20:48

Whaaahhh, dit is ook weer erg leuk om te doen allemaal!!! enne....ook een paar filmpjes *LOL* OK dan!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:08

Hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen, hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen. Oren, ogen, puntje van je neus............ Lachen

flashy
Berichten: 59
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:55

Wat ik me afvraag is of je op deze manier niet meer een soort circuspaard creëert? En moeten er altijd snopejes aan te pas blijven komen? Want dan kan je dus niets doen als je geen snoepjes hebt gekocht.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:59

Nope, daarom is het ook belangrijk om even goed de basisprincipes te kennen.

flashy
Berichten: 59
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:07

Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden. In Belgie heb ik op de horsemanship dag een demo gezien. Het werkt idd wel snel. Maar ik heb toch zoiets van "ik weet het niet ....." Paarden leren apporteren ??? Klinkt wel grappig maar ...... is het wel natuurlijk??
En als je je klicker niet bij je hebt en je paard moet wel izjn voeten geven, hij of zij doet dat goed, maar er volgt geen beloning in de vorm van een klickje. Is dat dan niet zielig??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:24

Kunstjes is maar 1 facet van wat je met clickertraining kunt doen. Er zijn ook ladingen dressuurruiters etc die dit tijdens het rijden gebeuren, hengstenmensen die dit gebruiken bij dekkingen etc. Voeten geven e.d. is voor mij ook gewoon een kwestie van opvoeding en niet van kunstjes leren. Het wordt anders als ik dat voetje uit laat waaien naar een spaanse pas bijvoorbeeld. Maar hoe langer je ermee bezig bent hoe duidelijker je samen wordt. Voor ons is het puur een leuke afwisseling en ik gebruik het zelf niet tijdens de trainingen tenzij het echt een keer nodig is. Apporteren is soms wel heel handig, als ik tijdens een buitenrit iets heb laten vallen bijvoorbeeld en geen zin hem om af te stappen Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:41

clickeren is leuk
ik ben nu 3 dagen bezig met cowjoe, en hij gaat het snappen.
handoekje gedeeltelijk onder een pion, en hij duwt en graaft net zolang tot hij hem er onder vandaan heeft OK dan!

wat voor spelletjes doen jullie nog meer?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:32

Tja, wat niet eigenlijk Lachen Goh, er ligt toevallig een pallet in het pad, nou, ga daar maar eens met 4 voeten opstaan dan. Gewoon los, zorgen dat hij er recht op kan staan (ff bijsturen met driving game) et voila, hij staat. Zo wandel ik weer verder, goh wat zie ik daar. Een strobaal, ga daar maar eens opstaan met je voorpootjes dan. En zo wandelen we verder. Uhm, pak die zweep eens op. Nu ben ik begonnen met de countrydans, dus overkruisten etc. Dus tja, alles wat nutteloos is doen we eigenlijk.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:14

Over nutteloos gesproken, ben net heel Hilversum doorgecrossed op zoek naar clickers Boos!
Knikkers en kralen zat, daar werd ik steeds naartoe gestuur nml maar clickers??????

Wanneer click je nu precies? Als ze het goed doet of tegelijkertijd met het snoepje?

Gwynnath
Berichten: 26
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:57

Sinds kort ben ik bezig met clickertraining, en het gaat hartstikke goed ze kan al een redelijke buiging maken *grin*.

Je kan een clicker ook kopen bij een dierenwinkel.

En je clickt als je paardje het goed doet en geeft felijk daarna een snoepje.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:58

Click = JAAAAAAAAAAAAAAA en 'einde oefening' . Dus clicken op het moment van het juiste gedrag. Een snoepje volgt of niet, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik doe altijd click + snoepje. Er wordt ook gezegd dat als je niet altijd een snoepje geeft maar 'at random' zeg maar je paard nóg beter zijn best gaat doen. Ook zijn er dan nog weer mensen die ook de click 'at random' doen. Ik heb alles uitgeprobeerd maar tot nu toe werkt altijd click + snoepje bij pride nog het beste. Bij een ander paard leek het erop dat af en toe een snoepje (maar wel altijd een click) beter werkte maar daar heb ik te kort mee gewerkt om dat goed te kunnen bepalen. Ik geef zelf wel altijd een click omdat een paard toch moet weten of hij het goed heeft gedaan of niet. Maar ja, hierover verschillen de meningen nogal dus. Raar dat je geen kikker kunt vinden, hier zijn die standaard te verkrijgen voor EUR 0,98

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 13:05

Wheeh, ik ben nu ziek en kan niet clickeren Huilen Vind mezelf erg zielig *LOL*

De click kikker kun je gewoon bij de speelgoedwinkel kopen en de "echte" trainingsclicker bij de dierenwinkel. Die laatste is wat duurder maar ze clicken allebei even goed hoor. OK dan!

En kunstjes leren?? Ach als je paard er zoveel lol in heeft dan is dat toch het belangrijkste?? Ze lopen los en doen het dus volledig uit vrije wil. Ik denk dat ze het echt een leuk verzetje vinden dus waarom niet?

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:09

vera schreef:
Wheeh, ik ben nu ziek en kan niet clickeren Huilen Vind mezelf erg zielig *LOL*

Heb je vandaag al naar buiten gekeken? Het is nu niet echt heerlijk weer om buiten aan de gang te gaan!
Blijf maar lekker in je bedje liggen; ben je sneller beter!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:24

flashy schreef:
Paarden leren apporteren ??? Klinkt wel grappig maar ...... is het wel natuurlijk??


Rijden is ook onnatuurlijk....

Ik was steeds al een beetje aan het neuzen naar clickertraining, maar ik begin nu redelijk om te gaan. Ik denk dat vooral jamaica er heel goed op zal reageren. Heb nog ergens zo'n klikkikker liggen, vanavond eens met target bezig gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:25