Helm op bij westernrijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Helm op bij westernrijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 23:32

Ik ben overgestapt van engels naar westernrijden met mijn pony maar ben wel gewend altijd een helm te dragen, wel zo veilig.
Dragen jullie gewoon een helm ? En tijdens buitenritten ? Of een speciale westernhoed met ingebouwde helm ?
Het is eigenlijk geen gezicht natuurlijk, zo'n gewone helm bij je western outfit maar ik stoor me er verder niet aan, veiligheid gaat voor.
Hoe denken jullie hier over ?


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:45

Ik draag op de manege en tijdens de buitenritten altijd een helm. Alleen tijdens de wedstrijden niet, dan draag een gewone hoed.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 06:52

ik doe geen wedstrijden ofzo, maar rij recreatief buiten op een westernzadel met altijd een helm op!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 07:00

Waarom zou je geen helm op doen? ik kan geen enkele goeie reden bedenken hoor, dus hou 'm lekker op zou ik zeggen. Wel zo veilig.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:09

In andere landen bijv in Italie en USA zijn de jeugdruiters bij bepaalde onderdelen zelfs verplicht een helm te dragen...Op het EK Barrel Racing in Italie zag je veel ruiters met een helm op ! Zien er best gaaf uit al die leuke kleurtjes !

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:33

Als ik buitenrij heb ik ook altijd een cap op,het maakt mij echt niet uit of het nu wel of niet bij mijn western outfit past.
Het gaat tenslotte om je eigen veiligheid. OK dan!

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:04

oei, ik heb noooit een cap of helm op. Ik heb er geeneens een. schande eigenlijk hè.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:53

Vandaag heb ik (vanwege mijn verjaardag Lachen ) een casco helm gekregen. Het zal even wennen zijn maar ik ben er toch wel blij mee. Ik rijd altijd alleen en ook al is mijn paard braaf, hij kan ook struikelen oid. Vanaf vandaag heb ik dus dan toch maar een helm op Lachen

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:56

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Cornelie !! En een fijne dag verder nog *LOL*

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:10

altijd een cap op me hoofd

mooie paarden bestaan niet ze zijn alleen allemaal even lief.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:32

Ik heb al jaren geen helm meer op, zit ook niet lekker. Beetje stom, want het kan natuurlijk wel gevaarlijk zijn. Misschien toch iets om als ik een bosritje maak wel een helm op te doen...

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:06

ik rij als ik speciale dingen ga doen gewoon met cap, en ik geloof dat het in nederland binnenkort ook verplicht wordt om in de jeugdklassen een hoed met ijzeren frame te dragen.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:41

Rijden met helm is altijd veiliger en anders ben je ook niet verzekerd als er wel wat gebeurd. Daarom rijd ik meestal met helm. Op wedstrijden is het eigenlijk ook verplicht (als jeugdruiter) las ik laatst... heb alleen het regel boek nu niet bij de hand. Toch zie je niemand meer met een helm rijden in de wedstrijden. Maar buiten de wedstrijden om heb ik dus eigenlijk altijd een helm op.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:26

WenS schreef:
In andere landen bijv in Italie en USA zijn de jeugdruiters bij bepaalde onderdelen zelfs verplicht een helm te dragen..

Ik dacht dat deze regel in Nederland ook zou worden ingevoerd in 2004 maar niets blijkt minder waar Verward

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:25

Citaat:
oei, ik heb noooit een cap of helm op. Ik heb er geeneens een. schande eigenlijk hè.

Ik ook niet! Bloos! Sinds ik western ben gaan rijden heb ik geen cap meer op gehad (maar ben ik gelukkig ook niet gevallen). Bij ons op de ranch rijdt vrijwel niemand met een helm/cap. Ik vind het echt niet lekker zitten. Ik weet wel dat het niet zo slim is, maarja... Bloos

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:47

Citaat:
anders ben je ook niet verzekerd als er wel wat gebeurd


dat is niet waar, je bent gewoon voor ziektenkosten verzekerd en via de WA verzekering (dat heet anders tegenwoordig???) ben je voor de schade aan derden voor je paard verzekerd.

Hoe het met aansprakelijkheid op maneges is, weet ik niet, maar een veiligheidshelm is nog steeds niet wettelijk verplicht in Nederland.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:17

minkieboy schreef:
Als ik buitenrij heb ik ook altijd een cap op,het maakt mij echt niet uit of het nu wel of niet bij mijn western outfit past.
Het gaat tenslotte om je eigen veiligheid. OK dan!


Idem dito hier. Echt charmant staat het niet, een western outfit en dan een cap erbij, maar het gaat idd om mijn veiligheid! Dus, cappie op!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:27

Lips are sealed stoute ik Haha!
*:oo rijdt nooit met cap en weet hoe gevaarlijk het is Slim*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 08:52

In de bak heb ik mijn cap niet altijd op, maar buiten wel. Ik stoor me er niet zo aan dat het er minder "mooi" uitziet. Het is wel zo veilig..

* To Belg, or not to Belg *

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:46

Ik heb ook altijd m'n doppie op en als ik 'm vergeet, herinnert de eigenaresse van de paardjes mij er wel aan.

Ik moet zeggen, ben 3 keer gevallen. De 1e keer had ik geen cap, dat was erg auw, de 2e keer was ik vergeten 'm op te doen (was niet op m'n verzorgpaardjes), was ook erg auw, en de 3e keer had ik 'm wel op en eerlijk is eerlijk, voelde me een stuk zelfverzekerder. Als ik niet met m'n voet in de beugel was blijven hangen, was de schade minimaal geweest.

Dus als dit blonde Blond hoofd het niet vergeet: Altijd doppie op!

Ik vraag me alleen af of het nou wel of niet mag met wedstrijden. Wie weet het antwoord?

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

paardloos
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:54

Ik heb in belgie een soort glasvezelhelmpje gezien dat onder een hoed kan
die hoed moet dan wel een maatje groter dan normaal zijn
het zal niet zoveel meer bescherming geven dan een gewone (oude )cap maar het is in iedergeval iets +je hebt een hoed op ipv een helm
Ik denk wel dat een helm veiliger is.

Knipoog

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:08

Ik draag altijd een helm als ik naar buiten ga,zo'n callimero-dopje.Ziet niet uit,maar ik ben toch alleen in het bos(en daarom juist!),dus niemand ziet het.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers