zadel voor KWPN'r

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosquito
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Overijssel

zadel voor KWPN'r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 10:01

Sorry , misschien is dit al een paar keer gevraagt , maar ik bok nog niet zo lang.
Ik ben op zoek naar een westernzadel voor mijn KWPNer
Ik ga volgende maand naar de STATES en wilde daar ook kijken
Mijn merrie is 1.64
heeft een brede borst en hals, verder een normale bouw
van mijn dressuurzadel heb ik een midden boom, dit past goed.
Ik wil een westernzadel voor de fun, buiten rijden, kortom kijken of het me bevalt, en wie weet .......
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven
vast bedankt

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:08

De kans dat je vanuit amerika een goed passend zadel meeneemt is denk ik wel zeer klein. (of nou ja, misschien een OF Lachen ) Of je zou hier al diverse zadels moeten passen en van degene die goed ligt alle gegevens opschrijven en op zoek gaan naar precies zo'n zadel. Maar dan nog is het lastig denk ik.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:22

Als je hier in Nederland zadels gaat passen en je kunt het merk, de maat én het registratienummer opschrijven, dan kun je in Amerika naar een zadel op zoek gaan met het zelfde nummer van die serie.

Maar de kans is behoorlijk klein dat je die vind. Een goede zadelshop weet dan wel wat een maatvergelijkbaar zadel is. Evt. met behulp van een telefoontje naar de leverancier/fabrikant.

Waarschijnlijk zit je dan niet in de goedkope lijn zadels, al liggen de prijzen daar wel een stuk gunstiger dan hier.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:51

Ik raad je aan een malletje te maken van de rug van je paard en dat mee te nemen. Stuur ook eens een PBtje naar Sablou. Hij is zadelmaker en heeft mij ontzettend goed geholpen met mijn eigen zadel OK dan!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:04

het is natuurlijk moeilijk om zo te zeggen welk zadel zal passen op je paard maar mijn KWPN-er past bijna elke continental met een full-boom. en ik heb haar conti zadel nu net verkocht (dame is met pensioen) aan iemand die ook een KWPN-er heeft en ook op dat paard past die precies. dus wie weet moet je eens in die richting kijken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 22:06

Probleem is alleen dat Continentals in Amerika niet zo bekend zijn, het is nl. een Europees merk.