KNHS versus reining

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

macke

KNHS versus reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 11:19

Afgelopen vrijdag kreeg ik Paardensport in de bus, het maandblad van de KNHS.
Hier werd een stuk geschreven geschreven door Jacob Melissen over de heer Theo Ploegmakers bestuurslid van de KNHS.
Toen ik deze intervieuw doorlas viel mij een nogal vreemd stukje op over reiningruiters.
Ik citeer; Een aardig betoog van Ploegmaker is dat hij steeds weer eerst beleid wil ontwikkelen, daarvoor draagvlak wenst te vormen, om pas dan een begroting temaken,waardoor geld in eerste instantie geen leidende rol speelt. Toch speelt geld wel degelijk een hoofdrol in de relatie tussen KNHS en bijvoorbeeld de discipline reining."We hebben slechts 70 mensen in de discipline reining die actief lid zijn van de KNHS. Deze discipline hebben wij geaccepteerd als een volwaardige kolom binnen de KNHS. Ze voldoen nu aan de eisen die we in ons beleidsplan hebben gesteld, dus gaan ze ook naar de WEG. Dat kost echter best veel geld, terwijl de bijdrage van die 70 leden ons financieel niet veel oplevert. Daarom zullen we ook in het beleidsplan Topsport meer moeten gaan nemen dan uitsluitend het technische gedeelte van een discipline. Waarom zouden wij ons niet richting bepaalde discipline af mogen vragen wat zij voor óns kunnen betekenen en als dat onvoldoende is, zou dat voor ons een moment van bezinning kunnen zijn of wij zo'n discipline nog wel langer kunnen of moeten investeren."
Het gaat mij vooral om de laatste zin. Ik begrijp dat 70 leden nog niet veel opleveren, maar zo zou je ook geen zin meer hebben om lid te worden van de KNHS.
Wat vinden jullie als westernruiters??

Beledig nooit de hand die jou te eten geeft

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:29

Oprotten met die KNHS.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Re: KNHS versus reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:57

Ik sluit me volledig aan bij Romkabouter.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:04

Ik ook,ik zie voordelen er niet van.

http://barefoot-hoofrehab.nl

May the Horse be with You

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:23

IK denk dat de KNHS zich moet afvragen of er uberhaupt wel draagvlak is voor hun club binnen de westernwereld. Er zijn voldoende western(wedstrijd) organisaties zodat de westernruiters in NL naar hartelust kunnen rijden. Dus ik sluit me aan bij mijn voorgangers..

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-10 14:04

Het zou handig zijn van de KNHS om juist mensen te stimuleren om lid te zijn van hun organisatie, dan zich zo op te stellen. De KNHS wil veelzijdig zijn en alle touwtjes in handen hebben, maar dit was een slechte zet van hen. Door hun apatische houding zijn ook de KWPN hengsten daar gevlucht en wil het KWPN ook niet bij hun op kantoor zitten.

Beledig nooit de hand die jou te eten geeft

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:18

Punt is denk ik dat ze zich niet beseffen dat veel mensen helemaal geen lid willen zijn van de KNHS (die hebben het druk zat bij de al aanwezige internationale western verenigingen) dus dat ze een beetje energie aan het verspillen zijn.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:21

Je moet eerst investeren voordat je uberhaupt iets verdient...maar hun willen er duidelijk zo alles in de schoot geworpen krijgen! hahahaha
Geef mij ook zo'n geldboompje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:26

Is het niet zo dat je zonder lidmaatschap van de KNHS niet FEI-startgerechtigd bent en zonder FEI te kunnen/mogen starten kun je je nooit kwalificeren voor de WEG c.q. meedoen aan de Olympische Spelen (mocht dat er ooit van komen) :D

Ik ben niet zo thuis in dat wereldje, maar ik meendat dat dát de achtergrond was waarom ooit de Reining bij de KNHS is beland.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:30

Belachelijk gedoe
Waarom moet ze zo nodig overal een vinger in de pap hebben
Waarom kan western niet gewoon onderverdeeld blijven tussen de huidige verengingen
Is al verwarrend genoeg zo !!!!
en natuurlijk zijn die 70 leden niet voldoende, vind het al verwonderlijk dat ze er 70 hebben
Die rijden echt niet allemaal reining op hoog nivaeu
Begreep het toen al niet, en nu nog steeds niet, wat ze nou precies willen !!!!

Poeh poeh, he he

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:31

aha! Dan moet de KNHS dus nog even afwachten hoe het zich op de olympische spelen gaat ontwikkelen en dan komen de toppers vanzelf wel..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:40

DubbelDun schreef:
Is het niet zo dat je zonder lidmaatschap van de KNHS niet FEI-startgerechtigd bent en zonder FEI te kunnen/mogen starten kun je je nooit kwalificeren voor de WEG c.q. meedoen aan de Olympische Spelen (mocht dat er ooit van komen) :D

Ik ben niet zo thuis in dat wereldje, maar ik meendat dat dát de achtergrond was waarom ooit de Reining bij de KNHS is beland.

Je kan ook gewoon clublid worden van de plaatstelijke rijvereniging en lid van de KNHS. Geen probleem 8-)

Verder lijkt het me dat alle amerikanen die mee willen doen aan de OS echt geen lid van de FEI gaan worden, dus ook daar zal wel een andere route voor te vinden zijn.

Kwestie van verdiepen in de regels en die navenant naar je toe buigen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:16

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:37

DubbelDun schreef:
Dan mogen de 'buigers' nu alvast wel beginnen met oefenen ;)
http://nocnsf.nl/nocnsf.nl/over-nocnsf/ ... tingseisen

Bij B:

"2.
In beginsel wordt slechts één sportbond per tak van sport of per bundeling van takken van sport toegelaten, zulks met inachtneming van de overige in de statuten en reglementen van NOC*NSF vastgestelde bepalingen. "

Iets zegt me dat dat voor de reining toch echt niet de KNHS zal zijn 8-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:37

Romkabouter schreef:
Oprotten met die KNHS.

_/-\o_

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:24

Sonja schreef:
Ik sluit me volledig aan bij Romkabouter.

Romkabouter schreef:
Oprotten met die KNHS.

troi schreef:
IK denk dat de KNHS zich moet afvragen of er uberhaupt wel draagvlak is voor hun club binnen de westernwereld. Er zijn voldoende western(wedstrijd) organisaties zodat de westernruiters in NL naar hartelust kunnen rijden. Dus ik sluit me aan bij mijn voorgangers..

Niks aan toe te voegen, zoals de KNHS op dit moment helemaal niks toevoegt aan de westernsport.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 02:00

Het geflirt met de KNHS door een niet nader te noemen Nederlandse Westernrijdende Organisatie heeft dus uiteindelijk geen effect gehad.
Heeft Westernrijdend Nederland echt de KNHS nodig, als deze organisatie zo over ons denkt?

Je suis Charlie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:59

Dat heeft nooit effect gehad... behalve dan wat regeltjes die ingevoerd zijn omdat het moest van de KNHS, de FNRS en eh de verzekering.

Maar aangesloten zijn de reiners. Dat is al geen grote vereniging. En hun aansluiten had iets te maken met de FEI wedstrijden. Volgens mij niet meer dan dat.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:05

Om FEI wedstrijden te starten, in het A of B kader opgenomen worden en dergelijke moet je lid zijn van het KNHS Reining platform.
Dus alle ruiters die ooit mee willen doen aan de WEG of Olympische spelen moeten toch met de KNHS door één deur.
Daarbij sponsert KNHS wel in grote delen, de wedstrijden, de kleding, etc. van deze ruiters.
Maar dan moeten er wel ruiters zijn die hiervoor mee doen.
De KNHS kan wel 70 leden hebben maar er moeten wel leden zijn die zich opgeven voor reining wedstrijden die onder de KNHS vallen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:32

Nee, een jasje van de KNHS, daar zit je op te wachten.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:36

ik bedoelde geen jasje ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:39

Euh.. ik draag mijn eigen onderbroeken als je het niet erg vindt.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:43

hahahahahahahahahaahahaha ik ga daar niet verder op in als je het niet erg vind

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:51

Sann_e schreef:
Om FEI wedstrijden te starten, in het A of B kader opgenomen worden en dergelijke moet je lid zijn van het KNHS Reining platform.
Dus alle ruiters die ooit mee willen doen aan de WEG of Olympische spelen moeten toch met de KNHS door één deur..

Klopt zonder KNHS geen FEI zonder FEI geen WEG en geen Olympische spelen.

O ja Rom in America moeten de Reiners lid zijn van deze http://www.usef.org/ vereniging om mee te kunnen doen aan de WEG of Olympische spelen. De Amerikaanse KNHS zeg maar. Dus ook daar zit een overkoepelende vereniging tussen.

Sann_e schreef:
Daarbij sponsert KNHS wel in grote delen, de wedstrijden, de kleding, etc. van deze ruiters.
De KNHS kan wel 70 leden hebben maar er moeten wel leden zijn die zich opgeven voor reining wedstrijden die onder de KNHS vallen.

O ja sponseren ze Reining ruiters en ook onze jeugd die internationaal rijdt? Vreemd , ik weet niet beter dan dat er steeds met man en macht sponsoren gezocht moeten worden omdat er weinig tot niks uit de KNHS komt!

Ik denk dat de KNHS een "nodig Kwaad" is voor onze Reiners. Ze willen naar de WEG en uiteindelijk naar de Olympische spelen. Zonder dat lidmaatschap is dat niet mogelijk.
Ik denk om die rede dus ook dat ze de Reiners ook niet zo makkelijk uit de KNHS kunnen strepen gezien de financien, dan verhinderen ze namelijk deze ruiters internationale wedstrijd te rijden en mocht het ooit als Olympische sport erkend worden dan heeft Nederland geen team. Dat zou toch behoorlijk gezichts verlies op leveren denk ik zo. Nederland heeft tenslotte een paar Reiners die behoorlijk goed mee doen in de top. In 2008 ging de FEI Reining world champion titel tenslotte naar Nederland!

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:07

Sann_e schreef:

O ja sponseren ze Reining ruiters en ook onze jeugd die internationaal rijdt? Vreemd , ik weet niet beter dan dat er steeds met man en macht sponsoren gezocht moeten worden omdat er weinig tot niks uit de KNHS komt.

DIT HEB IK GEHOORD VAN DE KNHS ZELF, HEB NET DEZE WEEK EEN MAIL VAN ZE ONTVANGEN!!
MAAR IK BEGRIJP NU DAT DAT MISSCHIEN WEL GEZEGD WORDT OM LEDEN TE WERVEN.