Zoooooo trots op Mileen... 2x 2e in Lisse!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Zoooooo trots op Mileen... 2x 2e in Lisse!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:10

Ben nog helemaal in een joepie-stemming!
Was vanmiddag tweede in de Horsemanship, en tweede in de (jawel!) trail!!!!
Wie me een klein beetje kent weet dat ik tegen het hek opzag. Kan het thuis niet oefenen, en dacht dat ik het niet kon. Ik durf het namelijk niet met links vast te pakken (staat zo l*llig als het paard raar gaat doen, blijft m'n arm (prothese) aan het hek hangen en ga ik zelf met de knol op hol Haha! ) dus ik wilde de teugels overnemen in links, en dan met rechts het hek doen.
Maar helaas Haha! ze hadden een leuk nieuw regeltje: de teugels mogen niet meer overgepakt worden bij bv het hek of de pickup.

Toen ik de ring in ging had ik nog geen plan hoe ik het ging doen, maar toen Mileen keurig braaf afmeerde langs het hek, had ik ineens zo iets van "ik ga toch potverdorie gewoon effe door dat hek!" (ehhhh iemand uit het publiek heeft me dat ook hardop horen mopperen Haha! ) Dus gewoon onder het motto "hekje open, paard erdoor, hekje dicht" hebben we het gewoon gedaan. Mileen deed net of ze het al honderd keer gedaan had! GOED HE!!!!!! Lovers Ik bleek het wel met links te kunnen, heb het niet vastgehouden maar gewoon m'n hand erop gelegd, en dat ging goed! *LOL*
Daarna de rest van het parcours veeeeel te snel gedaan (Mileen was het meer dan zat, die wilde naar huis }> dus effe de sokken erin )
En toen werden we ook nog tweede!

Party!! Groetjes, een in feeststemming verkerende, hyperblije en doodmoeie Sonja..... Party!!


Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:49

Hartelijk gefeliciteerd Ook alle andere die het goed gedaan hebben natuurlijk Haha!
Helaas niet heel veel gezien, moest Din een beetje bezig houden
Nogmaals allemaal van harte!!!!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:57

He gefeliciteerd zeg, dat is een mooie opsteker Haha!

Uhhh Sadie...Din bezighouden..... Verward Haha!

Hebben er nog meer Bokkers meegedaan?

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:03

Hallo bokkers,

Het was een leuke wedstrijd weer in Lisse hé, altijd gezellig daar. Jammer alleen dat er geen open klassen waren uitgeschreven anders had ik zeker meegedaan. Wel heeft iemand die ik lesgeef (Joyce van den Berg) mee gedaan met haar arabier en die is 6e in de pleasure geworden en 1e in de western horsemanship.

Groetjes

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:33

Ja, Sonja en Mileen waren geweldig! echt super, nogmaals van harte gefeliciteerd! Zelf heb ik het er minder vanaf gebracht; niks in de horsemanship en mijn reiningproef ging eigenlijk prima, paard deed het helemaal niet slecht maar ikzelf Huilen vergeet back-up te gaan èn 1 spin te veel Haha! anyway: het was een heel leuke dag en het is ongelooflijk leerzaam! Iedereen die met een prijsje thuis is gekomen VAN HARTE *LOL*

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:37

Gefelici sonja! ... ik kan me voorstellen dat je retetrots op mileen bent Haha!

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:52

idd Sonja, je bent hartstikke terecht trots op dat gele ding. Maar je hebt het zelf natuurljik ook niet slecht gedaan Knipoog Even de opmerking van blaze erbij dat hij je Cool determination Cool (vertaling van mij Haha! : je mentaliteit van "niet l*llen maar doen) een voorbeeld vindt voor vele anderen
Nogmaals gefeliciteerd he!!

Het was weer een leuke wedstrijd, complimenten voor de organisatie! Wel jammer dat het qua tribuneridders eigenlijk wat rustig was, maar dat zal aan het weer gelegen hebben...
ik had eigenlijk ook ingeschreven maar later om een aantal redenen weer uitgeschreven (achteraf maar goed ook, want ik heb de afgelopen week niet kunnen rijden vanwege vreseloze kiespijn -met dank aan de kaakchirurg Boos! -
Maar toen ik daar zo stond de hele dag was het toch wel erg jammer ik had graag willen rijden. Maar in september ben ik erbij
Ben trouwens nog vreselijk verbrand ook Haha!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:04

gefelicifjord sonja,

super dat je ineens de wedstrijdkriebels onder kontrole hebt en dan met zulke goede resultaten.
hoedje af hoor !

ik zal het verslag nog wel horen van mijn stalgenoten met die 2 haflingers die waarschijnlijk, net als vorig jaar, de hele dag naar elkaar hebben staan gillen.
helaas zijn wij erg druk met spullen kopen, over 4 weken de sleutel, dus hadden we vandaag geen tijd om te komen kijken.

groetjes van marijke en pim en een dikke knuffel voor mileen van tommy

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:13

goed hoor sonja., gefeliciteerd.

wat de trail betreft , denk ik dat je eens moet informeren wat er in jou geval mag.
Je zou eens kontakt op kunnen nemen met Anne Aliens.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:23

hartikke leuk!
Zo kom je nog eens ergens met die draaiorgel pony van je! Haha!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:26

stef schreef:
hartikke leuk!
Zo kom je nog eens ergens met die draaiorgel pony van je! Haha!


even geheel off-topic, ben je soms in rijswijk wezen winkelen daar loopt regelmatig een fjord voor een draaigorgel Haha! Haha! Haha! Haha!

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 01:02

Gefeliciteerd Sonja! Nog 1 plek verwijderd van de eerste plaats! Wees ook trots op jezelf! Nog heel veel succes met de wedstrijden, want nu moeten er meer volgen natuurlijk Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:15

[quote="Loky"]Ja, Sonja en Mileen waren geweldig! echt super, nogmaals van harte gefeliciteerd! Zelf heb ik het er minder vanaf gebracht; niks in de horsemanship....[/quote]

Dat is niet waar Ellen Haha! Niks in de horsemanship? Dacht het niet.... Jij had een braaf paard in de horsemanship, en DAT is wat telt op je eerste wedstrijd. De rest was (sorry, ik weet dat dat erg hard klinkt) te wijten aan slechte voorbereiding en niet secuur rijden.
De opdrachten dienen echt op het juiste moment uitgevoerd te worden, als de schouder van je paard naast de pion is. Daar kun je stomweg op oefenen, oefenen, oefenen. Dus niet als de opdracht is om van pion 1 naar 2 te joggen eerst een paar pasjes stap, maar meteen weg in jog. Aangalopperen bij pion 3 is ook PRECIES bij pion 3. Dat moet ook de lol van het oefenen voor dat onderdeel zijn; die pietepeuterige samenwerking met je paard. Hij moet niet denken "hmm zullen we gaan joggen Verward " , maar " jog! "
En het is belangrijk om te weten wat mag en moet. Zo wist jij bijvoorbeeld niet dat je toen jullie aan de pleasure begonnen, even de tijd mocht nemen voor je wegstapte. Nu zat je meteen bovenop je voorganger, en begon je zelf te twijfelen of je er voorbij mocht of moest.
Dat zijn dingen die je voor je eerste start al te horen had moeten krijgen van je trainer. Die had dat met je moeten oefenen. De theorie doornemen, en stomweg oefenen in je eigen les.
(Ik neem aan dat je trainer ook wist dat, wat en wanneer je ging starten. Persoonlijk vraag ik me dan af waarom een trainer daar niet op inspringt. Het gaat ook een beetje om zijn of haar eer vind ik).

Maar wat ik eigenlijk kort had willen zeggen: je had zeker niet niks in de horsemanship, je had een braaf paard. En DUS was het een succes!

[quote="Loky"]en mijn reiningproef ging eigenlijk prima, paard deed het helemaal niet slecht maar ikzelf Huilen vergeet back-up te gaan èn 1 spin te veel [quote]

Oftewel: prima gedaan! DAAROM rij je eerst beginners/oefenwedstrijden: om de ervaring op te doen, om te leren handelen met de wedstrijdstress, en om te leren hoe je geconcentreerd een proef rijdt.
Je leert vanzelf dat het resultaat beter wordt als je vooruit denkt, en niet nog in gedachten bezig bent met datgene wat je op dat moment aan het rijden bent. Dus als je vanuit je langzame circel komt, ben je een kwart circel voor X al bezig met de versnelling die eraan zit te komen. Vooruit kijken, vooruit denken. Dat is de enige manier om ook vooruit te rijden. En ook dat leer je door te doen, en door goed voor te bereiden met je trainer.

Ik zou deze wedstrijd wel goed doorspreken met je trainer als ik jou was, want er zaten genoeg leerpunten in. En voor de volgende keer weet je twee dingen alvast zeker: Loky doet het voor je, is braaf en attent. En zelf kun je het ook, want je was keurig aan het rijden. Daar heeft het absoluut niet aan gelegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:22

Jos schreef:
goed hoor sonja., gefeliciteerd.

wat de trail betreft , denk ik dat je eens moet informeren wat er in jou geval mag.
Je zou eens kontakt op kunnen nemen met Anne Aliens.


Maar dat vind ik niet eerlijk Jos. Er moeten voor mij geen uitzonderingen gemaakt worden. Ik kies er zelf voor om die discipline te starten, dus kies ik er ook voor om die regels te respecteren. Hoewel ik toe moet geven dat ik aardig heb lopen mopperen gisteren, omdat ik ervan overtuigd was dat ik van hand mocht wisselen en dat dat me "alleen maar" strafpunten zou kosten.

Het idee waar Blaze gisteren mee aankwam is achteraf gezien ook nog niet zo gek; gewoon het hele parcours linkshandig starten. OK, ik voel niks met links, maar zou wel een extra kick geven om DUS linkshandig een trailparcours netjes te kunnen rijden. Dan krijg ik alleen gezeur over het vasthouden van de teugels, want ik kan links natuurlijk geen handhouding kiezen en een vinger tussen de teugels houden. Maar dat zou te ondervangen zijn door met een romal te rijden met een flinke knoop boven de vuist, zodat die in die hand blijft hangen....

Afijn, trail is mijn onderdeel niet, daar waren we al achter. Mileen wordt helemaal niet goed van dat langzame gedoe, en ik word er zelf ook een beetje kriegel van. Om eens thuis wat te doen voor de afwisseling is leuk, maar op een show vind ik het te langdradig.

(maar toch is het een extra kick als het linkshandig zou lukken... Lips are sealed Haha! Knipoog ) We'll see......

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:38

Wow lijkt me echt zo tof om aan mee te doen,gefeliciteerd met de overwinning!

Groetjes Angelique

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:30

Ik was met man en kids en zeilboot op het IJsselmeer aan het zeilen, ook niet erg.....maar ik moest welaan jullie denken Huilen Had er graag bij willen zijn Haha!
Sonja, van harte! Heel goed met die lekkere koppige drol van je! oefening baart kunst Knipoog
En Ellen, zo zie je maar weer, je kunt best een heel eind komen Haha! Op naar de volgende wedstrijd *LOL*

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:33

Super, gefeliciteerd hoor! Enne... hoezo geen wedstrijd ambities??

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:11

Sonja heeft helemaal gelijk wat betreft haar opmerkingen, en het klinkt helemaal niet hard; van opbouwende kritiek kun je alleen maar leren nietwaar? Maar dit ligt zeker niet aan mijn trainer hoor, daar kom ik pas sinds kort eens in de 2 weken en ik had me al een tijdje terug opgegeven voor deze wedstrijd, in een enthousiaste bui, wetende dat ik hier misschien nog helemaal niet klaar voor was. Gewoon 'ns kijken hoe Loky zich in die omstandigheden gedraagt was al genoeg reden om te gaan voor mij. En gelukkig is dat een succes; Hij vind het allemaal leuk en is blij met dit soort uitstapjes Cool. Dus; nu gaan we natuurlijk wel serieus verder werken aan de training - want hij vind het leuk èn blijkt dus een fijn paardje om wedstrijden mee te gaan doen. En ik zal zeker zorgen dat ik precies weet wat er verwacht wordt, want inderdaad had ik me nauwelijks voorbereid op die horsemanship. Thuis oefen ik ook vooral reininggericht en dan krijg je dit soort dingen natuurlijk, want ik ben er wel achter gekomen dat een horsemanship proefje netjes rijden nog niet zo makkelijk is als het lijkt Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:49

Er is toch wel iemand die foto's heeft gemaakt??......toch????? Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:57

ah wat hartstikke goed van jullie tweetjes!!
helemaal toppie zeg ik dan altijd haha
heb je ook al foto's??

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:51

hehe nogmaals gefeliciteerd Lachen Echt heel gaaf

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:56

Hai Sonja,

Super gefeliciteerd met je 2x tweede prijs.
Jouw SMILE Haha! kan ook niet meer van je kop natuurlijk.
Knap hoor.

Ook ik had een vette smile opgelopen, afgelopen donderdag.
De Pleasure beginners groep was gesplitst. Ik zat in de tweede groep en mijn stalgenootje kwam uit de eerst groep naar buiten en vertelde dat ze doormocht.
Verder heb ik helemaal niemand gezien om me heen, zo gestressd was ik.
Onze lope was ook erg snel en ik hoorde niet zo goed wanneer er reverse werd gevraagd. Met de lope was het een grote kluts en iedereen zat boven op elkaar. Erg lastig want Susie wilde natuurlijk ook meescheuren.
hihi
Dus ik dacht dat ik er al uitlag.
Toen ze mijn naam omriepen om te blijven viel ik zowat van mijn paard.
Dus zo slecht is het toch niet gegaan.
En ja toen de tweede ronde was ik iets relaxter omdat ik mezelf had voorgenomen om voor de ervaring te gaan en ja ik zou al blij zijn om niet gediskwalificeerd te worden.
Dus het was toppie!

Volgende week kom ik weer eens even bij die topper Mileen kijken.
Tot dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:01

Dat gaat je niet lukken, het kampioenspaard gaat lekker op vakantie naar de Holterberg.... Haha! Beetje door de bossen stappelen.... *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:03

Gefeliciteerd Son, super gedaan!!! Knuffel aan Mileentje en neem er zelf ook een!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:06

Zo dat is helemaal lekker zeg! Nou jullie hebben het verdiend!
Veel plezier dan maar en tot een volgende keer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers