Wedstrijd in Marienheem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Wedstrijd in Marienheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:10

Spijtig nieuws........ Huilen Huilen
De wedstrijd in Marienheem op 23, 24 en 25 mei gaat helaas niet door ivm het vogelvirus.
Ik baal er enorm van maar helaas is het niet anders.

Ik wilde graag mijn paardje showen in de Halter klassen. Heeft iemand nog andere tips voor mij (qua wedstrijden)?? Anders moet ik helemaal wachten tot oktober Boos! .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:13

Is dat al helemaal officieel dan?!
Ik wilde ook starten Boos!

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:16

Ik belde zojuist met SWRN (de organisatie die alles georganiseerd heeft) en die vertelde dat het net bekend was gemaakt.
IK BAALLLLL Boos!
hun overigens ook....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:17

Ja, logisch...ik denk dat iedereen baalt, maar zeker wel begrijpelijk, uiteraard. Dan zal de wedstrijd bij ons ook wel niet doorgaan.
Nu maar hopen dat ik wel gewoon naar sil kan begin juni Scheve mond

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:33

He Bah! Heb ik me helemaal geestelijk voorbereid op dat IK ga halteren met Digger (Ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit Haha! ).
Jeetje, toch niet weer een wedstrijdseizoen naar de Boos! Boos!
Wat een strop voor iedereen....

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:42

Balen zeg, echt heel jammer. Ik had al wel gedacht dat het misschien een probleem zou worden........evenals de beginners-oefenwedstrijd op de Sunflower in Lisse waar ik me voor heb ingeschreven, die zal ook wel op de tocht staan Huilen - Maar ja, het is niet anders, dit zijn nog de minst nare gevolgen van die ellendige vogelpest, laat staan als je er direkt mee te maken hebt. Hopenlijk hebben al deze maatregelen ook echt effekt en is het snel tot stilstaan te brengen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:44

Inderdaad Loky, dit valt nog mee. Overigens zal de wedstrijd op de Greup dan ook wel op de tocht staan, ik zal eens navragen.

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:52

Dit is wel jammer, ik had ook wel graag mee gedaan. Maar ja, het is niet anders.
Xono: als het verder niet naar het noorden verspreid, kun je misschien wel over de afsluitdijk naar Sil, het is wel ff om, maar ik denk dat dat wel kan.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:02

Ah nee hé, dat meen je niet!!! Bloos Boos! Huilen
Wéér een showseizoen naar de knoppen! Vorig jaar heb ik ook maar een half seizoen kunnen showen en nu weer!
Nou, dan ga ik misschien nog maar wat extra Duitse shows draaien... daar gaan ze wel door, en voor zover nu bekend kan je daar ook nog gewoon heen. (mits je dus geen kippen hebt).

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:09

ja..... idd... balen, ik wilde ook naar Marienheem Scheve mond helaas....

En als het net zo gaat als met de MKZ, moeten eerst alle ''verdachte bedrijven'' geruimd zijn.... dan iig nog 10 a 14 dgn. kippepest ''vrij'' ...pas dan wordt de boel weer vrij gegeven.
En aangezien er nog heel wat verdachte bedrijven zijn bah ...

nou ja... mijn medeleven gaat uit naar de gedupeerde bedrijven/boeren
iig Verdrietig

groetjes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 21:53

Ik heb vanavond al iets andere berichten gehoord en gelezen. De geruchten doen de ronde dat het voor paardenevenementen misschien toch al vlot afgelopen is, ook de KNHS staat al op haar achterste benen. Maar ja, uiteraard vind ik het voor de bedrijven in kwestie nog wel het ergste.

SWRN
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:28

De knhs doet inderdaad zijn uiterste best om de paardenevenementen door te laten gaan. helaas is de reactie van de ministerie negatief geweest en hebben wij (swrn) besloten de wedstrijd niet door te laten gaan. Meer informatie hierover op http://www.swrn.nl/ Sorry hiervoor we balen er zelf ook erg van.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:52

SWRN: Kan ik me heel goed voorstellen. Het is zeker jammer, maar zeer begrijpelijk.
Ook mijn medeleven gaat uit naar alle boeren met vogeltjes en kipjes Verdrietig

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 08:46

Het is inderdaad erg jammer dat de vogelpest voor veel mensen roet in het eten gooit. Zelf heb ik sinds woensdag een nieuw paardje op stal. Een 2 jarige quartermerrie waar ik de komende maanden graag mee wil halteren. Heb het nog nooit officieel gedaan. Het was voor mij altijd het minst leuke onderdeel om naar te kijken. Nu is het voor mij natuurlijk een mooie gelegenheid om te oefenen en ons samen ervaring in een andere(wedstrijd) omgeving op te laten doen. Heeft iemand nog goede tips op het gebied van halteren dan zijn deze van harte welkom.
Ik weet nog wel een wedstrijd waarvan het tot nu toe lijkt dat ie doorgaat. Op 7 juni houden we The Woodland Spring Trophy in Den Ham.
Het is nog een aantal weken vooruit en ik hoop dat tegen die tijd de vogelpest weer afgelopen is. Den Ham is 20 minuten rijden van Marienheem.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:12

Ik was er bang voor, wat balen zeg!! Huilen
Daar gaat weer een wedstrijdseizoen naar de knoppen! En er zijn al zo weining AHQA approved shows, op deze manier kun je nergens meer punten halen. En om nu met een jaarlingetje helemaal naar Duitsland te tuffen......dat zie ik ook niet zo zitten.

Voor de kippen en boeren is het erger, maar ik baal er ontzettend van.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:53

Henriette"]
En om nu met een jaarlingetje helemaal naar Duitsland te tuffen......
[/quote]

Ik ben met Dot naar Duitsland geweest vanaf dat ze zo'n 3 á 4 maanden was. Ze was wel al vanaf een paar weken af en toe korte stukjes op de trailer geweest, en dus al wat gewend. Als je ze goed trailermak hebt en ze zijn het op korte ritjes een beetje gewend, kan het best. Natuurlijk niet elk weekend, maar als je één of twee shows in Duitsland wilt doen moet dat zat kunnen. Helemaal met een jaarling, die al weer wat meer kan hebben. Rijd rustig, stop op een lange rit een keer om te checken, te laten drinken en even stil te staan.

[quote="missgoldy schreef:
Heeft iemand nog goede tips op het gebied van halteren dan zijn deze van harte welkom.


Zoek de topics over Halter en Halterclinic even op, daar staan al heel wat tips.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 11:29

Flink balen, zeg! Dan komt het er waarschijnlijk op neer dat zo'n beetje alles t/m mei afgelast is. Frusty

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 13:36

Wij zouden ook gaan... Gisteren hoorde ik dat het idd niet door zou gaan, en niemand is het ermee eens! Ong. 1/5 van NL zou dan ong. nog een verbod hebben op het vervoer, dus 4/5 MAG WEL!
Gisteren de halve organisatie afgebeld, en ze laten het niet doorgaan omdat ze bang zijn dat het teveel geld kost. Maar om het daarvoor 4 week vantevoren af te lassen vind ik nogal overdreven. Accomodatie is toch al afgehuurd, dat geld zijn ze sowieso kwijt!!!
Beetje vreemd allemaal... en vooral onnodig.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 14:30

Mikju schreef:
Wij zouden ook gaan... Gisteren hoorde ik dat het idd niet door zou gaan, en niemand is het ermee eens! Ong. 1/5 van NL zou dan ong. nog een verbod hebben op het vervoer, dus 4/5 MAG WEL!
Gisteren de halve organisatie afgebeld, en ze laten het niet doorgaan omdat ze bang zijn dat het teveel geld kost. Maar om het daarvoor 4 week vantevoren af te lassen vind ik nogal overdreven. Accomodatie is toch al afgehuurd, dat geld zijn ze sowieso kwijt!!!
Beetje vreemd allemaal... en vooral onnodig.


Nou volgens mij zit je toch iets mis met 1/5 mag niet want al mag je dan je paard wel vervoeren maar evenementen zijn nog steeds verboden.
En wat als er wel vogelpest uit zou breken aan die kant van het land dan blijft er dus helemaal geen kip meer over in Nederland.
Wij zouden ook gaan maar ja helaas maar ik vind het wel begrijpelijk

Kijk maar eens goed op www.minlnv.nl voor hoe de vork in de steel zit wat betreft wedstrijden

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 16:12

Toevallig net bestuursvergadering gehad en daar hebben we het er natuurlijk ook over gehad. De Happy Paint Show van 22 juni staat ook op de tocht, begin Juni zullen we een definitieve beslissing moeten nemen. Ook ik had iets van... "er kunnen toch nog genoeg mensen wel", maar dat is toch niet helemaal zo. Helaas zijn vooral de grotere westernwedstrijden en rassenshows afhankelijk van ruiters uit het hele land (dit in tegenstelling tot bijv. regionale dressuurwedstrijden of kleinere 'onderlinge' western wedstrijdjes). Omdat een organisatie rekening houdt met een bepaald aantal inschrijvingen, wordt daar ook het budget op afgesteld. Als dan een deel van die 'begrote' deelnemers niet komt, heb je dus een begrotings tekort. En dat gaat eerder over duizenden euro's als over honderden... Veel mensen hebben geen idee wat het eigenlijk kost, zo'n wedstrijd organiseren. Helemaal voor rassenshows, die afhankelijk zijn van (dure) buitenlandse judges.
Voordat een wedstrijd überhaupt begonnen is, is er kapitalen uitgeven, door de organisatie, maar ook door de manege, sponsors enz. Dit kun je wel annuleren, maar dat moet je dus wel op tijd doen. Als je wacht tot het laatste moment, ben je dat geld inderdaad kwijt, maar niet als je een paar weken van tevoren af zegt.
Je zult dus op een gegeven moment een beslissing moeten nemen, want het financiële risico is te groot om het door te laten gaan voor 2/3 van de deelnemers. Dan draait de organisatie verlies en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Dan zijn verenigingen en maneges binnen no-time failliet. Zoals gezegd, de beslissing over de Happy Paint Show zal dus begin Juni genomen worden...
Heel vervelend allemaal, maar 't is helaas niet anders.

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:18

xono de greup wedstrijd gaat gewoon door. we hebben namelijk al genoeg inschrijvingen binnen van mensen van greup zelf of omgeving

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 23:18

Okee, dat is mooi. Ik weet wel dat de Greup wedstrijd anders gewoon een onderlinge had geworden. Ik moet mijn inschrijving ook nog even doorgeven Bloos Haha!