Vreemd probleem met western fender

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 18:55

Ik heb sinds kort iets raars met mijn zadel. Als ik gegaloppeerd heb (of ge-lope'd Haha! ) dan krult mijn linkerfender (het resterende stuk leer) zich aan de binnenkant op onderaan waar de sluiting zit vlak voor de tie-strap. Dit komt omdat de buitenkant van de fender omhoog gaat, waardoor de binnenkant dus naar beneden gaat. Het onderste gedeelte kan dus door die tie-strap niet verder naar beneden en vormt een dikke prop die tegen mijn been gaat zitten. Kunnen jullie het nog volgen Verward
E.e.a. is niet pijnlijk maar wel vervelend. Wie weet er een oplossing


Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:04

Is het een nieuw zadel??
Ik had dat namelijk ook met mijn nieuwe Crates zadel..Jeee, echt een hele dikke knobbel had ik op mijn been zitten. Het is dan even een kwestie van doorzetten, totdat de tiestrap in het leer gaat zitten en de bobbel verdwijnt...duurt een tijdje...
Als het al een ouder zadel is...tja, dan heb je een echt probleem. Normaal is het in ieder geval niet!
Succes.
Groetjes Jac

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 13:16

Nee Jac, het zadel is al 4 jaar oud. En het probleem is niet de tie-strap die uitsteekt, maar het stukje leer wat je over hebt als je de fenders korter maakt die zich boven de tiestrap opkrult.

Ik kan natuurlijk het resterende stuk leer eraf knippen, maar dat vind ik zonde. Ook kan ik dan nooit meer de fenders langer maken.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:21

Kun je niet een tweede riempje binnendoor gebruiken om dat laatste stukje niet om te laten krullen? Verward

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 13:27

Nee dat gaat niet lukken want het stuk leer zakt pas verder op het moment dat ik heb gegaloppert Verward Dit resterende stuk gaat dus niet verder onder de beugel door, zoals de rest maar blijft er boven hangen.
PS Ik heb ook al een losse tiestrap geprobeerd, dat hielp ook niet.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 13:46

Okee, nu moeten we het echt overlaten de die hards onder ons }>
Ik weet het dus ook niet Verward
Behalve afknippen natuurlijk Huilen
Kan ook niet effe gluren bij mijn zadel
Want die ligt in opslag Cool
Snap dus wel wat je bedoelt. Maar weet niet hoe het op te lossen.
Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 13:51

Ik hoop ook op wat meer ideƫen, want het is wel lastig rijden.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 16:17

Kan je dat stukje leer niet vastschroeven? Ik weet niet of je ze in Nederland kan kopen, maar hier heb je van die Chicago-screws (zoek maar eens op bij http://www.statelinetack.com). Je kan eventueel een gaatje in je leer boren en zo'n schroefje (en ze zijn heel klein) er in doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt... Knipoog
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:19

En het is ook niet zo dat het paard in de galop gewoon nog niet recht loopt? Dus een kwestie van training?

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 10:16

Caballo: gaatje boren zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, maar ik vind het wel zonde om te doen.
Cornelie: 'training' wat is dat voor een vies woord Haha! . Nee hoor het zal misschien eerder met mijn rare zit te maken hebben. Het vreemde is alleen dat het alleen links gebeurd, zowel in de linker als in de rechter galop.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:08

ga eens naar een zadelmaker misschien kan die je helpen.
Wel naar de speciaal zaak natuurlijk he Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:44

Die schroefjes waar ik het over had die kom je meestal tegen in hoofdstellen. Er zijn erbij waar zelfs een "werkje" opzit. Het staat heel netjes en ze zijn verkrijgbaar in zilver- en in goudkleurig. Je kan het eventueel aan alletwee de kanten doen en dan is het net of het zo hoort *LOL*

groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 16:12

Ik denk inderdaad dat ik de 'schroefjes'truc maar eens ga proberen, want het resterende stuk leer eraf snijden vind ik jammer en dan kan ik ook nooit meer iemand met (nog)langere benen dan die van mij er op laten rijden.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:18

Hmm, ik geloof persoonlijk toch meer in tekortkomingen in de training met dit soort dingen. *LOL* Maar dat is mijn mening. Chicago screws hebben we ook in Nederland hoor, heb zelf ook een zakje in huis. Ik vind het wel altijd irritant die schroefjes, je moet ze toch regelmatig controleren of ze nog vast zitten.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 11:06

Cornelie: je hebt waarschijnlijk wel gelijk. Het is een combinatie van niet trainen (lekker buitenrijden vind ik veel leuker) en mijn slechte houding.
Truc voor de schroefjes: druppeltje minutenlijm ertussen en ze gaan NOOIT meer los.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 14:11

Hihi, wordt alleen wel een beetje lastig als ik eens een ander bitje aan mijn hoofdstel wil hangen. Maar wel handig idee, bij de weg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NorwayFjord en 8 bezoekers