Zeer teleurgesteld...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 11:20

Had ik in Amerika een mooie videoband besteld (speciaal om VHS gevraagd), een hele tijd erop zitten wachten, komt'ie eindelijk, doet'ie het niet. Huilen Ik krijg wel beeld, maar heel wazig en streperig en geen geluid.
Weet iemand of ze in Amerika een ander systeem VHS hebben dan hier??
Een andere band doet het prima, dus het ligt echt aan de bestelde band.
Is er ergens eene bedrijf ofzo die deze banden 'om' kan zetten naar zichtbare beelden?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:32

Hoi Sugarmiss, ze hebben idd een ander VHS systeem (heeft iets te maken met de kleurweergave ofzo... Verward) dan hier...ik heb eens gevraagd of ik zo'n band over kon laten zetten, maar dat vond ik aardig prijzig dus heb ik een video gekocht die als het goed is ALLE VHS banden af kan spelen! Haha! En we hebben ook een "gewone" VHS zeg maar...als je ooit in de buurt van Amsterdam bent ben je van harte welkom om te kijken of je de boel over kan zetten hoor... Knipoog Maar het is dus in ieder geval wel mogelijk... Schijnheilig Hoe dan ook zou ik zeggen, succes er mee en ik hoop dat je je videoband gauw kan bewonderen! Trouwens, die videorecorders die beide systemen afspelen hoeven niet eens zo duur te zijn hoor...Die van mij was maar iets van 400 piek ofzo...(heb hem al een tijdje, weet het dus niet precies meer...)

PS: Vraag eens in een videotheek of zij een recorder hebben waarmeee je de band zou kunnen afspelen en kopieren...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-07-07 11:33 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:15

In Amerika hebben ze een ander systeem, ook de DVD hebben een andere regioncodering.
Onze TV en Videorecorder kunnen zowel PAL als NTSC spelen en opnemen. Ik hier al wel eerder wat gedubbed voor mensen, gewoon een andere Videorecorder nemen, aantal VHS banden en voila. Als je wel beeld krijgt dan zou dat kunnen betekenen dat misschien het wel VHS is maar geen PAL, dan kan je TV het niet hebben. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 17:16

OK bedankt. Dus moet ik nu juist wel PAL of juist niet hebben. Ik zal eens even diverse TV's hier in de buurt uitproberen. Ik had me juist zo zitten verkneukelen op die band.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 18:35

Rottig is dat he??? Familie uit Nederland kunnen mij ook geen videobanden op sturen en andersom ook niet. En het lijkt me nou juist zo leuk om af en toe eens een bandje uit Nederland te bekijken. Ik had er al aan zitten denken om iemand een TV met een ingebouwde videorecorder mee te laten nemen *LOL* Maar dan zit ik ook weer met het stroom te emmeren Boos! In Nederland gaat het allemaal op 220 en hier op 110. Ik snap ook niet waarom het gewoon niet allemaal hetzelfde kan zijn.... Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 22:49

Wij zijn hier wel verwend hoor, ik kijk er niet naar om krijg regelmatig videobanden uit Canada...had laatst zonder nadenken een videoband mee gegeven naar mijn moeder, verteld ze me dat ze alleen maar ruis kreeg... *LOL* was een NTSC band....hahahaha.
Sugarmiss. NTSC moet hij kunnen hebben, PAL is norm hier. Wij hebben een Sony Trinitron 100Hz Digital Plus, die TV werkt dus op beide standaarden.