Manege plat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Manege plat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 22:04

ik reed langs de voormalige Blacks Ranch hier in Soest. Die stond al een tijd leeg omdat er een villawijk voor in de plaats komt.

Maar nu is hij echt tegen de vlakte gegaan.

Een vreemd gezicht.
En nog steeds erg jammer. Ik heb er een jaar of 2 gereden en best een leuke tijd gehad.

Mijn eerste kennismaking met paardrijden. Een jaar of 5, 6 geleden alweer. Eerst had ik les op Maja een merrie met kuren. Laten op Dutchy, een lieverdje. Net zadelmak en dan meteen de manegelessen in Huilen

Toen Dutchy verkocht werd ging ik op Charmer rijden. Een prachtige Quarter merrie. Met haar heb ik volgens mij mijn eerste buitenrit gemaakt. Ze had alleen wat minder compassie met beginners. Ik stond in de bak vaker stil dan ik reed

En toen stapte ik over op Congo. Die zal ik nooit meer vergeten. Een lelijke voskleurige pony waar ik veel te groot voor was. Maar die alles voor me deed. Ik kon met hem zelfs changeren en een rondje draaien dat met wat goede wil best op een spin leek Cool

Met Congo heb ik ook veel buiten gereden. Hij heeft mij vertrouwen gegeven. Hij kon buiten in de galop soms vol op de rem gaan staan. Regelmatig lag er iemand naast. Maar bij mij deed hij dat nooit.

Toen mocht ik niet meer op Congo Huilen Volgens mijn instructrice werd het te makkelijk voor mij op die makke sul. Tja en als 30 jarige heb je daar niks tegenin te brengen natuurlijk Lips are sealed Haha!

En dus sleet ik mijn laatste manegelessen op een haflinger met de welluidende naam Bertus. 't is nooit mijn vriend geworden helaas. Gelukkig had ik inmiddels zelf een paard en werd minder afhankelijk van de manege.

Tja, overpeinzingen van een wat ouder penny meisje }> De herinneringen aan je eerste stapjes op de manege raak je denk ik toch nooit meer kwijt. Ik heb zelfs nog foto's gemaakt toen de boel al leeg stond. Voor later........... Ik mis de gezellige groepslessen op zondagochtend om 10.00 uur nog steeds.

En nu is het definitief voorbij. Alleen nog een hoop rotzooi waar eerst een gezellige manege stond.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.


Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:02

Het is inderdaad jammer dat een manege moet wijken voor een VILLA wijk notabene. Kunnen ze dan niet ergens anders gaan wonen.
De eerste keer dat ik les had weet ik ook nog wel staat tevens op viseo band

Euh,...?? Tsjah,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:13

Sneu is dat dan, als je dat ziet. Maar 1 ding pakken ze je niet meer af: die schitterende herinneringen die je er aan hebt.....

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:35

Die herinneringen ja, de nare (daar heb ik er helaas ook genoeg van) stop ik maar gauw weg, maar de ponies waar ik op heb leren rijden Haha!

Dat was op Reijerbos in Ridderkerk en Pico, een hele mooie bay tobiano zoals ik nu zou zeggen, heeft mij als eerste veel geleerd. ER was op dat zadel iets kapot waardoor de trainingsbroek waarin ik reed beschadigde ... die broek heb ik heel lang bewaard Haha! En dan Roeska, een black tobiano en de enige merrie in de hele ponystal. Op een gegeven moment had zij drukplekken onder de singel en kon er geen zadel op, maar reservepony's waren er niet en dus reed ik zonder zadel. Alles deed ik met haar: dressuur, springen, buitenrijden, alles zonder zadel! En weet je, ik vind het nog steeds heerlijk om zonder zadel op een paardenrug te zitten.

Dream, dreams, dreams ... Heerlijk!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:26

Hoi Marianne,

Dus de Black's ranch is nu echt weg?? Huilen Ook ik heb er vroeger gereden. Mijn eerste kennismaking met western! Haha! De beste lessen waren op Charmer. Deed je het niet goed, dan bleef ze inderdaad gewoon staan. Heerlijk paard. Ik ben heel benieuwd hoe het met haar is. Daarna heb ik vaak op Papa Chico, Heza en Rambo gereden. Waarbij Rambo mijn favorietje was. Vreselijk jammer dat hij afgemaakt moest worden. Na de ruinen kwam de merrie Fintry. En deze beviel zo goed dat ze maar bij mij gebleven is. Ik heb daarna nog een tijdje op Congo gereden, omdat ik nog geen trailer had. Vergeleken met Fintry was hij vreselijk makkelijk te rijden. Knipoog Na nog een jaar les te hebben gehad ben ik weggegaan. De sfeer werd in mijn ogen steeds slechter. En het aantal westernruiters werd steeds minder. Jammer hoor. Heb het altijd goed naar mijn zin gehad. Ben er vorig jaar nog eens wezen kijken. Beetje heimwee.. Knipoog
Mocht je nog foto's hebben van bovenstaande paarden, hou ik me aanbevolen!

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:29

De Black's Ranch? Heeft Cona Beau daar niet gestaan?wel jammer dat er weer een manege moet verdwijnen. En dan voor zo iets stoms als een villawijk...

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:41

De manege waar ik reed heeft 3 jaar geleden ook plaats moeten maken voor een villawijk. Ze hebben ondertussen op dat stukje land een stuk of 15villa's neergeplant ( er zouden er in principe maar 6 komen te staan). Ik vind het nog steeds raar als ik erlangs rijd , maar gelukkig heb ik nog de herrineringen aan de leuke tijd die ik op de manege heb gehad.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:26

De manege was al een tijdje weg, de laatste tijd was het een pensionstal.
Ik ben voor een paar maanden terug nog wezen kijken, het had gevroren en ik kon thuis niet uit de voeten, helaas bleken ze toen het dak (asbest) al van de binnenhal afgehaald te hebben dus ik kwam geen steek verder Haha!

Er is toch erg veel vraag naar manegelessen in onze buurt, in de maneges in Soest en omliggende gemeentes hebben ze lange wachtlijsten voor met name ponylessen.
En een manege als de Boshoeve mag niet plat om een nieuwe te bouwen Verward
Zou ook wel zo diervriendelijk zijn om die oude lekkende donkere stinkzooi te vervangen.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:33

Finnie schreef:

De beste lessen waren op Charmer. Deed je het niet goed, dan bleef ze inderdaad gewoon staan. Heerlijk paard. Ik ben heel benieuwd hoe het met haar is.


Met Charmer gaat het uitstekend. Ze staat tegen over mijn paardjes en ze heeft een heel lieve baas. Ze rijdt recreatief met haar, in het bos enzo en ze tuttelt heel veel met haar. Leuk paardje
Groetjes Cindy

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:16

seapy schreef:
Met Charmer gaat het uitstekend. Ze staat tegen over mijn paardjes en ze heeft een heel lieve baas. Ze rijdt recreatief met haar, in het bos enzo en ze tuttelt heel veel met haar. Leuk paardje
Groetjes Cindy

Dat is fijn te horen. Ik heb ook op haar gereden. Het was toen een zuur paard, oren plat als ze ook maar dacht dat je met het zadel haar kant op kwam. Ze had ook al wat meegemaakt, veulens gekregen en eentje kwijt geraakt door rhino. Veel paarden daar waren zuur, gelukkig blijkt dat zoiets achteraf door persoonlijke aandacht goed komt.
Wat er is van Maja geworden? Ik zie nog voor me dat ze door Anneke "gevangen" moest worden in haar box omdat ze telkens haar kont toedraaide. Naar mijn idee zou dat ook een heel fijn prive paard zijn.
Gelukkig was ik al weg toen het verval van de manege begon. Zo heb ik fijne herinneringen aan de beregezellige lessen.
En ik heb er een geweldig paard aan overgehouden!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 21:18

Idd fijn dat Charmer goed terecht is gekomen. Het was een fijn paard, en ook een goed paard als je met haar overweg kon. Ze was niet goed bestand tegen het leven als manegepaard, zonder ooit 1 minuut weidegang. Triest.


Maja is destijds samen met nog een paard verkocht aan een bedrijf waar mensen paarden kunnen huren voor (on)begeleide buitenritten. Ben benieuwd hoeveel ongelukken daarvan gekomen zijn }> Scheve mond

George

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-02
Woonplaats: Drachtster compagnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:29

Beste marianne, de Black Ranch zit nu in belgie (in de ardennen) het is een heel mooi plekje en ruth en marja zijn nog steeds met quarters bezig
De moeite waard om eens te gaan kijken. Ook hebben ze een leuke site

The sky is the limit

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:38

seapy schreef:
[Met Charmer gaat het uitstekend. Ze staat tegen over mijn paardjes en ze heeft een heel lieve baas. Ze rijdt recreatief met haar, in het bos enzo en ze tuttelt heel veel met haar. Leuk paardje
Groetjes Cindy
[/quote]


Wat gaaf dat het zo goed met Charmer gaat! Dat heeft ze verdiend!

Enne Marianne... ik kan je zeker aanraden om eens naar Ruth in Belgie te gaan! Ze hebben een vakantiehuisje te huur, dus je kunt je paard ook nog meenemen. Hele mooie omgeving en mooie paarden! Knipoog

mrsMaestro

Berichten: 3
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 02:08

Nou beter laat dan nooit.

Maar IK ben het nieuwe baasje van Charmer.
Een te gek paard. Haha!

Voor alle relevante info kijk op

http://www.blok-online.net/charmer

de website is nog niet af maar er staat al wat op.

mrs. Maestro

voor alle info
klik op de website

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:42

Hoi mrsmaestro,
Ik heb net je fotoalbum bekeken. Wat ziet Charmer er goed uit joh! Hartstikke leuk dat het zo goed met haar gaat. *LOL*
Heel veel plezier met haar! Enne, geef haar maar een flinke knuffel van mij...

Groetjes van Nancy.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:12

George schreef:
Beste marianne, de Black Ranch zit nu in belgie (in de ardennen) het is een heel mooi plekje en ruth en marja zijn nog steeds met quarters bezig
De moeite waard om eens te gaan kijken. Ook hebben ze een leuke site


Ja klopt, ik heb Cona Beau in levende lijve mogen aanschouwen in Belgie tijdens mijn stage van bijna 3 jaar terug. Hij stond toen bij de merries in de kudde. Wat een prachthengst! Wat is trouwens de naam van die site? Is al lang geleden...

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 08:55

huh? waar is het eerste stuk van dit topic gebleven????

mrsMaestro, weet je zeker dat dit dezelfde Charmer is? Misschien vertekent de wintervacht heel erg, maar ik herken haar dus niet....

Wel erg leuke foto's trouwens.

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:03

Marianne schreef:
huh? waar is het eerste stuk van dit topic gebleven????
.

Gewoon bovenaan Pling

mrsMaestro

Berichten: 3
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 20:21

Marianne schreef:
huh? waar is het eerste stuk van dit topic gebleven????

mrsMaestro, weet je zeker dat dit dezelfde Charmer is? Misschien vertekent de wintervacht heel erg, maar ik herken haar dus niet....

Wel erg leuke foto's trouwens.


Nou het lijkt mij erg vreemd als het niet om deze Charmer gaat.
deze komt van de Ranch in Soest, heeft een veulen verloren door een trap van
een ander paard, en heet Charmer Nouja, eigenlijk Tee Jay's Chamer.
volgens de stamboom dan.
De vorige eigenaar heeft haar van de Ranch gekocht en heeft best wel wat
moeite gehad met het manege verleden, ze is nu eenmaal geen lekker
manege paard.
Wel erg lief, en nu lekker voorwaards. Haha!

voor alle info
klik op de website

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:06

Ik herken haar ook niet. De Charmer waar ik veel mee opgetrokken heb, was in mijn herinnering donkerder, zelfs een heel aparte kleur moccabruin. Alhoewel het sterretje mij wel heel bekend voorkomt. En zij was haar veulen verloren door Rhino toen ze op de Emmaweg in Kortenhoef stond, tenminste o werd het ons verteld. Toen ze daarna weer terugkwam naar Soest was ze heel triest geworden.
Misschien vertekenen herinneringen door de jaren heen?

mrsMaestro

Berichten: 3
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:56

Carys schreef:
Ik herken haar ook niet. De Charmer waar ik veel mee opgetrokken heb, was in mijn herinnering donkerder, zelfs een heel aparte kleur moccabruin.


Moccabruin genoeg? Haha!

Afbeelding

Brenda

voor alle info
klik op de website

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:04

Het zal haar heus wel zijn, ook gezien haar karakter zoals je haar beschrijft. Fijn toch dat zo'n paard goed terecht komt?! Dat ijn er dus al drie, Charmer, Bertus en mijn eigen Mandy.
Nou zou ik nog graag weten hoe het met Maya is gegaan. Daar is mijn man zijn korte carriere op begonnen!!! Bloos Dat was altijd een kunst om die in de box te pakken te krijgen Haha! meestal moesten we Anneke halen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 41 bezoekers