Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:15

Cinnepin je vind de sporen overdreven en de shanks en vraagt je af hoe je zacht kan rijden met zo n bit?

Dan vraag ik me af hoe je met sporen en 2 (!!!) bitten in een mond zacht kan rijden in dressuur....


zoals ze altijd zeggen, je rijdt zoals je hand is, dat geld voor western maar ook voor dressuur.

In de dressuur is het alleen zeer wenselijk om de kin op de borst te rijden terwijl in de dressuur dit absoluut niet wenselijk is. laag en lang is wel wenselijk.


connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:24

ik zie bij wedstrijden op zeer hoog nivo toch echt laag en lang...…..dat wordt wel beloond door jury..denk dat dit voor jou persoonlijk misschien geld maar in wedstrijd toch echt wel.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:25

ik denk dat we hier een scheiding moeten maken met op wedstrijdnivo rijden of niet.

ts is zoals ik lees en begrijp net overgestapt dus tja sporen en shanks…..dan ga je best snel hoor. Of heb je een totaal ingereden quarter?


connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:27

uhm je schrijft toch zelf laag en lang is niet altijd goed en je schrijft dat je het overdreven vind bij sommige ruiters......daar zeg je dus van niet ;)

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:28

maar laten we bij het topic blijven en de vraag van ts beantwoorden anders dwalen we weer af.

ts heb je nog wel t zelfde paard of rijd je op bv een quarter?

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:08

laag in de zin van laag en lang....geen zandhappen! bernard heeft nu 2018 wk gewonnen en dat is laag en lang, totaal anders dan dressuur. Een dressuurproef vind ik er niet comfortabel uitzien, maar dat is mijn mening...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers