Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

n_love_qwert

Re: Verschil hulpen t.o.v engels rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:20

Laag en lang is ook niet altijd even goed hoor :p Ik rij zelf ook western met mijn qaurter horse, maar vind dat de grotere ruiters soms nogal overdrijven qua laag en lang, waarbij het paard bij stofzuigt over de grond...

Over het bit en de sporen.. Met shanks kan je echt wel normaal rijden hoor: Het is niet meteen mishandeing oid. Dit is iets wat mensen die niet veel weten van de bitten vaak denken, maar dat is toch echt een fout beeld; het bit is uiteindelijk toch zo hard als de hand van de ruiter.

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:26

connie64 schreef:
ik zie bij wedstrijden op zeer hoog nivo toch echt laag en lang...…..dat wordt wel beloond door jury..denk dat dit voor jou persoonlijk misschien geld maar in wedstrijd toch echt wel.

Waar zeg ik van niet? Ik zeg toch juist dat ze dat doen? :') Betekent niet dat dat perse het beste is voor een paard. En dan heb ik het over het overdreven lang en laag waar ze bijna over de grond slepen met hun hoofd.
Laatst nog een topic over gelezen. Als ik hem kan vinden zal ik die zo even linken voor je ;)

R.I.P. Nancy |(

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:58

connie64 schreef:
uhm je schrijft toch zelf laag en lang is niet altijd goed en je schrijft dat je het overdreven vind bij sommige ruiters......daar zeg je dus van niet ;)

Nee je leest mijn comment niet goed/ het komt niet goed over. Ik zeg: Lang en laag is niet altijd even goed, en sommige ruiters overdrijven het lang en laag ook erg (dus die wedstrijdruiters!!) die laten ze gewoon te laag lopen.

R.I.P. Nancy |(

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:18

Popstra schreef:
Dat laag over de grond met de neus (in de reining) is niet iets wat een judge graag ziet hoor en waar je extra punten voor krijgt. Overbrideld willen ze al helemaal niet zien!
een paard wat comfortabel vlak loopt word meer gewaardeerd.

Dat is mooi, maar zie het toch vaak gebeuren, bijvoorbeeld in de reining

R.I.P. Nancy |(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie