[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:32

Hey wat leuk dat je,jullie opgegeven hebt voor een wedstrijd. Lekker oefenen en mee doen voor het plezier, als je vooraf geen verwachtingen hebt zoals je al aangeeft, kan het alleen maar meevallen. ( Maar denk wel dat het helemaal goed gaat komen hoor, jullie doen het hardstikke leuk samen)

Ik ga binnenkort ook voor het eerst met Lucky op pad. We hebben ons ingeschreven voor een clinic grondwerk. Dit is lekker in de buurt misschien heb je ook interesse om mee te doen? Is 18 maart. Je kan je ook opgeven voor de in hand onderdelen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 09:07

Leuk! De smid komt alleen op 18 maart midden op de dag, dus dat gaat m niet worden... maar hou me vooral op de hoogte als er van dat soort clinics zijn!

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:38

Jammer, ik zal je op de hoogte houden. Het is wel een mooie laagdrempelige manier om te oefenen op vreemd terrein.
Half april ga ik ook weer met wat vrienden een weekendje weg met de paarden, dan neem ik hem ook mee. Lekker wandelen in de bossen en leren overnachten ergens anders. Allemaal oefen momentjes.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:40

Oe spannend!! *\o/*

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:59

Wat leuk dat je ingeschreven hebt! Heb je gelijk een doel met trainen.
Ik zag op je filmpjes dat Joy er niet bij is als je stil gaat staan. Misschien is het een idee om een zacht geluidje te geven zodat ze op jou let op het moment dat het moet?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 13:08

Noisy schreef:
Wat leuk dat je ingeschreven hebt! Heb je gelijk een doel met trainen.
Ik zag op je filmpjes dat Joy er niet bij is als je stil gaat staan. Misschien is het een idee om een zacht geluidje te geven zodat ze op jou let op het moment dat het moet?


Dank voor de tip! Welk filmpje bedoel je precies? Ik krijg vrijdag de eerste halterles en dat is ook zeker een aandachtspuntje.

Het roundpen filmpje geeft een beetje een vertekend beeld. Ik heb in mijn linkerhand een stick en mijn rechterhand wijst normaal omhoog, alleen nu niet omdst ik filmde. Vandaar dat ze ook stopte na een rondje haha!

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:45

Ik bedoel de filmpjes waar je met haar in de hand loopt. 2 pagina's terug, dacht ik.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 14:10

Ja ok. Klopt hoor. Ze is snel afgeleid. Ook nog zo jong natuurlijk. Ik hoop vrijdag wat handvatten te krijgen om dat minder te laten worden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 18:05

De weg naar de haltershow is ingeslagen! *\o/*

Maar eerst dit:




Hoe trots kan je zijn op kleine dingen <3

Vandaag de eerste halterles gehad. Poeh dat is nog niet zo simpel. 8)7 . Joy doet het beter dan ik, dat dan weer wel :=

Vanaf vandaag krijgt ze drie keer per week een schep sportmuesli extra. Daarnaast omega olie. Ook ga ik vanaf nu 3 keer per week een kwartier grondwerken. Om conditie op te bouwen. Staleigenaresse zegt dat ze klaar is om mentaal wat meer werk te doen.

Ook kreeg il het grootste compliment van de dag: Staleigenaresse wil (mits de jurt positief is op de komende show) met Joy halter starten in de Open op het NK! *\%/* . Ze vindt Joy ontzettend mooi gebouwd. Nou toch leuk om te horen van iemand die al 25 jaar met quarters werkt! <3

Supertrots dus weer en we gaan lekker aan de slag!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:33

Eerste halterles, klinkt goed. Goed halteren ís ook niet zo simpel. Van wie heb je les als ik vragen mag?

Ze is ook wel heel braaf op de spuitplaats, de vallende bezem is maar een heel klein beetje spannend. Ik weet hoe onhandig jij bent, maar ik heb gemerkt dat hoe onhandiger ik ben (het moet natuurlijk wel veilig blijven), hoe meer bomproef mijn paard is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 19:03

Ik laat soms ook expres weleens wat vallen of ik gooi iets hard neer. Ze geeft geen pukkel haha!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 20:02

Maflinger_S schreef:
Eerste halterles, klinkt goed. Goed halteren ís ook niet zo simpel. Van wie heb je les als ik vragen mag?

Ze is ook wel heel braaf op de spuitplaats, de vallende bezem is maar een heel klein beetje spannend. Ik weet hoe onhandig jij bent, maar ik heb gemerkt dat hoe onhandiger ik ben (het moet natuurlijk wel veilig blijven), hoe meer bomproef mijn paard is.


Goed halteren is zeker erg moeilijk! Ik heb les van Evelien Geerlof. Die is zelf meerdere keren Nederlands kampioen halter geworden met haar reiners. Zij zou ook Joy gaan uitbrengen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:20

Ja precies, borstels die vallen, rammelende emmers, van die dingen.

Evelien Geerlof ken ik niet maar wel goede verhalen over gehoord. Gaaf hoor, dat je Guppie/Joy zo lekker aan het oppakken bent. Het NK is in mei? Nog even oefenen dan.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 21:42

Evelien is werg fijn! Consequent en resoluut, maar wel met liefde.

Het NK is in september. Dus dan hebben we nog even. Ik wil haar niet overvragen, dus ze gaat na deze show lekker puppy zijn op het land :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 20:29

Gepaneerde Joy die even (heel even, want grondwerken en filmen is niet een talent van mij := ) haar bovenlijn showt! Jeetje wat een stabiliteit... En die billies! <3



Daarna weer gehalterd en ze pikt het goed op. Rondje buiten het erf om uit te stappen. Geen pukkel geven als er een tuinslang wordt uitgerold en ze stapt er zonder te kijken overheen. Bravert! <3

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:01

Goed bezig!! Hoop dat die van mij ook zo braaf wordt := Ze is wel echt lekker koel met alles he?:D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 23:53

Haha ja dat is erg bijzonder. Als ze iets eng vindt gaat ze stilstaan en kijken (en knorren). Met enige overtuigingskracht kunnen we daarna weer verder. Ook los in de roundpen maakt ze drie sprongetjes en dan is het wel weer gedaan. Heel fijn! :+

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:23

Wat een leuk dier! En zo mooi al voor haar leeftijd!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:33

Dankje Aurelia en leuk dat je een kijkje komt nemen! *\o/*

Ik ben erg trots op Joy en hoe ze groeit. Vandaag ook weer een kwartiertje geoefend. Kusgeluidje is bijna bevestigd en ze is zoooo braaf! *\o/* <3

Gister moest ze naar de smid. Voor het eerst binnen bekapt vanwege de storm. Ze was wel wat druk, maar niets wat we niet konden handelen. Hij was erg tevreden over hoe ze op haar voeten stond! ("Sliding plates eronder en gaan!" := ) Ik had goed gegokt dat ze daarna wel eventjes haar eitje kwijt wilde <<) :')



Nu moet het wel wat warmer worden en dan moeten ze ook maar snel het land op!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:37

Whahaha gekke Joy :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:45

:D :):)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:01

Hahah helemaal uit haar dak!

Ik ben het wel met je eens.... Wegwezen kou en kom maar op met die warmere temperaturen. Ben er echt klaar mee nu, zo koud elke keer! Bah

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:07

Yihaw!

Even de beentjes strekken ...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 22:21

Jeeeh! Achteraf gezien had ik haar in de grote paddock moeten losgooien... |o Maar ze heeft toch eventjes plezier gehad!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 00:21

Granoek schreef:
Zijn jullie er op zondag ook? Zaterdagen moet ik werken. Op zondag kom ik foto’s maken als jullie er dan zijn :D


Halter is op zondag! Begint om 9 uur. Joy haar klasse is wel veij aan het einde, maar dat wordt dan wel een vroegertje :=

Of misschien ga ik zaterdag al... weet niet of dat logistiek gaat lukken.