[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 14:33

:wave:

Sommigen van jullie kennen Joy waarschijnlijk al. Voor de rest een paspoortje:

Naam: Haidas Magic Joy (Magic Power Special x Haidas Magic Gem)
Leeftijd: 18 maanden

Afbeelding

Eerder opende ik een topic met een vraag over halteren met een jaarling. Daar werd zo positief op gereageerd, dat ik bokt wil betrekken in de ontwikkeling en training van Joy. Ze is nu natuurlijk nog erg jong, maar toont al echt talent. Zo heb ik gister voor de tweede keer gewandeld met haar en reageert ze super op backup, stap, draf en halt. Ik hoef bijvoorbeeld alleen mijn lichaam groot te maken en ze draaft aan.

Ik wil jullie dus meenemen in de komende jaren van training en uiteindelijk het beleren tot misschien wel onze eerste shows. Ik vind het superspannend en tegelijk fascinerend om te zien hoe een veulen zich ontwikkeld tot een volwassen paard.

Met alle ups en downs die we gaan tegenkomen, ik zal niet alleen maar mooi weer laten zien. (Al hoop ik natuurlijk dat dat het enige is dat ik ga posten ;) )

Willen jullie dit projectje met me aangaan? *\o/*

Joy een jaar geleden:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 18:20

Jeej leuk jongens! *\o/*

Haha WB, dat zou wel mooi zijn als ik dat bij Joy voor elkaar krijg. Maar je mag niks zeggen tegen je paard tijdens de show toch? :=

Leuk Rije! Welke methode(s) gebruik je?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 20:31

Mendi schreef:
Leuk om te volgen, hoewel ik via FB genoeg informatie (lees: Joy-spam) krijg :D :D :D
Vanaf welke leeftijd kan je met zo'n show meedoen? En wat zijn jouw plannen?


Wat leuk! *\o/*

In principe is er een halter klasse voor elke leeftijd (weanling, yearling, 2yo, 3yo enz)

Ik plan vanaf 2 jaar een aantals showtjes te starten met Joy (het nieuwe showseizoen begint zo ongeveer als ze 2 is)

Dit is heel laagdrempelig (stap en draf aan de hand en vierkant staan), meer om wat show ervaring op te doen. Ik wil niet te hard van stapel lopen. En we moeten maar zien hoe ze het oppikt.

Ik wil wel als ze eenmaal de leeftijd heeft om onder het zadel te gaan, dat we elkaar op de grond 100% begrijpen. En ik wil er bij alle fases zelf bij zijn :)

Leuk dat jullie volgen! Ik hoop eigenlijk dat jullie me ook af en toe van wat informatie en mentale steun kunnen voorzien :o

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 20:50

Sheeltje2 schreef:
Ik volg je ook leuk :) spannend hihi ik gebruikte stem hulp bij m'n halter ik leerde Yuri het woord SET op die comando ging hij vierkant staan :) en sssst dat ik bv achterwaarts hihi veel succes en genietse in deze periode en ik volg :)


Ik ben toch heel benieuwd hoe je hem dat geleerd hebt... :D

Leuk Saga! Ik volg jullie ook hoor! :j

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 22:44

Rije schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Leuk Rije! Welke methode(s) gebruik je?


Mijn eigen :D Ik heb alleen les onder het zadel, dus doe de in hand dingen zelf. Ik heb veel filmpjes gekeken, en af en toe een lesje meegepikt van trainers, maar grotendeels ben ik zelf aan het knutselen. Ik weet waar ik naartoe wil en dan bedenk ik hoe ik daar het beste kan komen en wat het beste werkt bij mijn paard. En dat gaat tot nu toe heel redelijk. Zou er best echt les in willen hebben, maar dat wordt me financieel een beetje te gek. Dus dan maar zo.


Ik vind dat je sowieso zelf het beste kan inschatten wat je paard nodig heeft. Ik ben begonnen met Clinton Anderson. Een veel gebruikte methode in de western en ook de methode hier op stal gebruikt wordt. Er is veel discussie over deze methode, maar ik vind dit een hele fijne manier. Uiteraard is het een wisselwerking en daarom wil ik er ook zo graag zelf bij zijn en bij het proces betrokken zijn. Zodat ik zelf kan aangeven wat ik fijn vind voor ons en wat niet.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:13

Oh wat leuk! Ik ga dat ook zeker met Joy oefenen. Ze is er slim genoeg voor haha!

Wat ik nu heel lastig vind, is een goede balans vinden in wanneer ik de trainingen mooi verdeel en wanneer ik teveel doe. Kan ik bijvoorbeeld nu starten met 1 keer per week dit soort oefeningetjes doen (en bijvoorbeeld zoals ik al heb gedaan, vaststaan en poetsen, wandelen en daarbij wat halter oefeningetjes, en in de bak al wat beginnend grondwerk) of is dat teveel? Ik weet dat je naar het paard moet kijken, en als ik Joy zo zie heb ik niet het idee dat het voor haar teveel is, maar zeker weten doe ik dat niet...

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 14:54

Ja, je mag inderdaad aan de voetjes zitten. Natuurlijk is het mooier als je dat niet meer hoeft te doen. Goede tips Rije, dat ga ik zeker proberen!

Onze "trainingen" duren niet langer dan een minuut of 10/15. Wandelen iets langer natuurlijk, want dan moet er ook eventjes gras gegeten worden :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 09:10

Vrijdagmiddag een lesje geboekt bij de eigenaresse van de opfok. Weer even iets beter aan de hulpen zetten en een beginnetje maken met de spuitplaats op gaan. Ben benieuwd!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 17:24

Vandaag eerste lesje gedaan. Joy was erg braaf!

Instructrice vindt Joy alleen erg opdringerig en ik moet dus ook gaan oefenen dat ze uit mijn persoonlijke ruimte blijft. Niks tolereren! Wat we nu hebben gedaan: in de grote roundpen wegsturen en haar leren dat ze op de hoefslag blijt. Natuurlijk moest ze even spelen, maar anders dan wegrennen of plots draaien doet ze niet. Uiteindelijk ging ze in een rustige jog (ja dat kan ze!) Netjes stofzuigeren en kauwen en likken :) . Vervolgens van hand veranderen waarbij ze naar binnen moet draaien (naar mij toe). Daarna naar het midden laten komen en dan nog wat geflext en wijken voor druk (haar hoofdje omlaag als ik tussen haar oren duw).

Dat deed ze allemaal erg goed! Na 15 minuten (wat 10 minuten moet zijn, maar omdat dit de eerste keer was duurde het iets langer) even op het harde drooggestapt.

Ook dat deed ze braaf. Zelfs toen er in de paddock waar we langsliepen even paniek was.

Dinsdag ga ik zelf oefenen en vrijdag hebben we weer een les. Dit doen we een tweetal weken, waarin we dus aan het einde de spuitplaats meepakken. Als dat goed gaat, mag ze weer 2 maanden niks doen :+ :D .

En natuurlijk nog even wat foto's gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb wel nog even gevraagd of dit niet te belastend is voor haar pezen, zo in een roundpen. Maar zo lang het bij 2 keer per week 10 minuten blijft, en de rondjes gewoon op de hoefslag blijven, komt het goed!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 10:13

Ja precies Saga! Dat is inderdaad ook waar ik naar toe wil.

Trouwes even een vergelijking gemaakt van november 2016 en november 2017... :oo

Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 12:01

Noisy schreef:
Ik volg mee!
Zo kan ik mooi vast inspiratie opdoen tegen de tijd dat Rudi weer naar huis komt :Y)
Wow, het is al een hele dame geworden zeg <3


Leuk! En wat een gaaf veulen heb jij zeg! Die bles <3

Welke bloedlijnen zitten erin?

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 13:26

Afbeelding

Familie! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 18:58

Noisy schreef:
Ja klopt :D En ik heb zelfs nog een dekking staan van Magic, die ik komend jaar mag gebruiken.


Leuk! Stel je wel in op een reus he... de smid zegt: "ze is nu twee?" Ik: "anderhalf" smid: "waarom ziet ze er dan uit als drie?!" _O- _O- _O- (ik lach wel, maar ik jank vanbinnen ;) ).

Joy was superbraaf bij de smid! Ik heb afgelopen maand met haar geoefend met benen tussen mijn benen (zoals de smid dat doet) en dat heeft zijn vruchten afgeworpen! *\o/*

Ik wilde alleen haar voeten spuiten (ze stond nog in de blubber) maja, ze wilde de spuitplaats niet in... dus haar voeten met een emmer water maar even afgespoeld. Helaas heeft ze giga mok rechtsachter. Moet nu iedere dag heen om sudo te smeren |o. Bah!

Maar smid was tevreden, ook hoe Joy zich gedraagd. Hij zei dat ze voor haar leeftijd al heel netjes stil staat. Bij een gemiddelde kwpn-er kan hij niet zo rustig werken :D toch leuk om te horen!

Ik hoop zo dat die mok snel weg is... arme Guppie met jeuk aan haar benen... :n

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 12:22

Joy heeft inderdaad nog wel een puppyhoofd haha!

Gister weer sudo gesmeerd, nou dat was me even een operatie hoor... := Mevrouw wilde natuurlijk niet meer de poetsplaats op, want ja, dat wad gister voor haar ook niet zo'n succes... Maar uiteindelijk toch gelukt en met een emmer haar benen spoelen. Het voelt natuurlijk niet lekker, dus erg rustig stond ze niet. Totdat ze opzij springt en met één van haar achterbenen in de emmer gaat staan :') wat een clown :+

Tijdens het smeren stond ze netjes stil (logisch dat verzacht natuurlijk.) Ik was blij om te dien dat er nog een laagje sudo van gister op zat. Ik hoop zoooo dat dit snel over is!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 23:44

Leuk leuk! Ook een veel leuker topic :j

Joy is weer thuis na een hele heftige week in haar jonge leventje. Koliek had haar geveld :n. Het hele verhaal kunnen jullie lezen in een ander topic dat ik heb aangemaakt tijdens de operatie:

[MD] En ineens is onze toekomst onzeker...

Maar daar gaan we het niet meer over hebben. Vanaf nu gaan we vooruit kijken! *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:11

namiro schreef:
Zo helemaal gemist! Mooi dat het nu weer de goede kant opgaat.


Ja was erg heftig... maar gelukkig hebben we dit achter ons gelaten!

Vanochtend kreeg ik onderstaande foto:

Afbeelding
<3

Eén positief puntje: haar kruin is eruit! *\o/*

Dit was het namelijk:
Afbeelding
:=

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:18

Sirius_ schreef:
Ik heb even fijn met haar geknuffeld <3
Door de tralies heen dan, ik loop niet zomaar andermans stal in :o


Ow dat mag je best doen hoor! In ruil voor foto's vind ik dat prima! _/-\o_ *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 14:50

Even een updatje:

Joy blaakt van gezondheid!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stappen werd bijna onmogelijk (lees, we hadden een hele mooie vlieger in de vorm van een paard aan een touwtje := )

Maar nu staat ze weer lekker in de paddock. De mok is ook helemaal weg! *\o/*

Stiekem ben ik al wat plannetjes voor volgend jaar aan het smeden... }>

Joy is in ieder geval blij dat ze weer los mag!

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 12:58

Eerste update van mijn kersverse Twenter! *\o/*

Gister dacht ik, ik heb tijd op stal dus ik trek de stoute schoenen (beschermers :D ) aan en ga Joy eventjes aankleden! Resultaat: beschermers, bell boots én een deken om gehad! Dat zijn toch drie nieuwe drempeltjes over! *\o/*

Ze gaf er werkelijk niks om en vond alles om haar heen veel interessanter. Ik heb geen foro van de deken, maar die was toch lelijk ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groen staat mooi <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 19:37

Dankje! *\o/* <3

Ze staat inmiddels weer bij haar beste vriendje! Helaas kunnen ze nu alleen even met z'n tweetjes, omdat Joy de rest bij Bentley lie weg te jagen :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 19:52

Lief he! Helaas staat Bentley sinds vandaag actief te koop. Hopelijk duurt het nog even voordat hij weggaat.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 20:22

Ik denk dat het altijd al het plan was hem te verkopen. Bij blijft voor Eef wat achter in groei, zij ziet haar eigen paarden liever iets groter.

Ze zijn zeker leuk samen:

Afbeelding
<3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 10:52

Gister Joy lekker gepoetst en op de foto gezet. Vandaag komt de smid. Ik heb haar ook gemeten en ze meet 149 schoft en 157 kont. Dus dat wordt me toch echt een tankje :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna even kort aan de hand wat dingetjes herhaald. Wegstappen, aandraven, halthouden en back-up. En dat alles aan een los halstertouwtje op lichaamstaal (lees, zodra ik plots stopte ging Joy heftig in de remijzers :)) ). Ik zie die haltershow rap dichterbij komen!

Ik wil haar nog een weekje "rust" geven en dan begin februari het grondwerk weer oppakken.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:12

Granoek schreef:
Hoe kan het dat ik dit topic nu pas open?
ik volg ik volg ik volg :D


**\O/**

Wat leuk! :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 20:59

Noisy schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Gister Joy lekker gepoetst en op de foto gezet. Vandaag komt de smid. Ik heb haar ook gemeten en ze meet 149 schoft en 157 kont. Dus dat wordt me toch echt een tankje :D

[ [url=m/jDKRAz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Kceqhi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D6y4Xn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna even kort aan de hand wat dingetjes herhaald. Wegstappen, aandraven, halthouden en back-up. En dat alles aan een los halstertouwtje op lichaamstaal (lees, zodra ik plots stopte ging Joy heftig in de remijzers :)) ). Ik zie die haltershow rap dichterbij komen!

Ik wil haar nog een weekje "rust" geven en dan begin februari het grondwerk weer oppakken.


Mijn merrie is 1.49m...


<<)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker gewandeld. Eerste keer na de revalidatie. Ik ben begonnen met oefenen vierkant zetten. Rechtsachter als standbeen en dan eerst achter (halstertouw naar achter en voor, dan voorbenen is halstertouw naar links/rechts).

Het gaat goed alleen merk.ik echt dat ze een spanningsboog heeft van een garnaal _O- . Schrapen met haar voorbeen als we te lang stilstaan. Dua ik hou het maar kort. Zodra ze nu gewicht verplaatst of haar voetje verzet beloon ik al. Herhaling is de key ;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers