Dansende trailer.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Dansende trailer.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 17:14

"Madame" Cody, mijn quartermerrie wilde niet mee naar huis nadat ze 2 maanden was wezen logeren bij een KWPN- vriendje (ruin). Dus besloot ze afgelopen vrijdag eens een poging te ondernemen om over de voorstang te klimmen met als doel dat kleine deurtje aan de zijkant van de trailer te gebruiken als ontsnappings- luik. Helaas stond ze gewoon vast en had ze een probleem....die voorbenen kreeg ze wel over de voorstang, maar toen hing ze daar met haar hoofd zowat tegen haar borst getrokken. Met een paar wilde sprongen heeft ze haar voorbenen weer terug kunnen krijgen en stond toen nog met een been over dat vervelende touw, maar met de noodhaak losklikken was dat zo verholpen. En dat voor een doorgewinterde trailerknol....ik had dit nooit van haar verwacht!!!
Paarden.......je beleeft wat met die beesten!!!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:26

Gelukkig goed afgelopen dus. Knipoog Je ze kunnen rare dingen uitvreten.
Ben 1x thuis gekomen dat het paard achterstevoren in de trailer bleek te staan. Touwtje zat waarschijnlijk niet goed vast en mijnheer had ruimte genoeg om zich om te draaien. Toch een vreemde gewaarwording als je denkt een paard te lossen en het koppie kijkt je aan vanover de achterklep.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 17:31

Ja.....ik stond redelijk te bibberen op mijn benen. In geval van nood kan ik van buitenaf de voorstang losmaken, dus als ze zelf niet teruggeklommen was, was ze een maar minuten later ook wel gered. Maar sjonge jonge, die trailer....die ging me tekeer!!! Ze heeft gelukkig werkelijk geen enkel schrammetje!!! Ben benieuwd hoe de volgende keer het laden gaat en of ze het nog eens probeert. En na 10 minuten rijden naar huis doodleuk die trailer weer uitwandelen alsof er niets gebeurd is.....toen waren bij mij de bibbers nog niet over hoor!!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:56

Haha, l*llig is dat dan he? Paarden zijn het akkefietje allang vergeten, terwijl jouw nekharen nog overeind staan Haha!
Laatst liet ik Bud ergens grazen, schrok hij van een opvliegend vogeltje, loopt tegen MIJN been aan, dus ik stierf van de pijn, en meneer stond inmiddels al weer rustig verder te vreten Vork Frusty

Maar gelukkig is alles goed gegaan Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:56

nou jij blij dat ze nog terug kon komen!!! dat lukte toen niet bij baily en ie beladne op zijn rug waarna meneer per express bij jan jacob voor trailer training is beland...
en weet je ik heb nog nooit zoiets engs meegemaaakt!! dus begrijp helemaal wat je voelt!!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 18:59

Mijn pony heeft het dus ook al s een keer gepresteerd om over de voorstang te klimmen, dus er was aan de buiten kant iemand al bezig om de voorstang los te maken, maar mijn pony dacht ondertussen van ja je kan er ook wel via het voordeurtje uit en die stapt zo ook met zn achterbenen over de voorstang, die ondertussen al wel half los was en dus scheef hing, door het voordeurtje naar buiten...
Maar gelukkig dat die van jou zelf al weer trug geklommen was.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 20:55

Kijk......de echtgenoot van mijn vriendinnetje had pas een veel dommere actie met zijn paard. Hij had spring- wedstrijd, hup, zijn vader als 'groom' mee en daar gingen de heren. 'sMiddags na de wedstrijd, de schimmel op de trailer gezet en GEEN stang erachter gedaan. Pa, zijn groom dus, deed de klep dicht. Okee, nog even over het terrein gelopen, vervolgens in de auto gestapt en weggereden met de trailer zonder dat je even een controle'- rondje doet. FOUT!!
Bij de eerste de beste rotonde ging de trailer even best tekeer, ze keken in hun achteruitkijkspiegeltjes en zien doodleuk de schimmel midden op de rotonde wandelen met een klein stukje halstertouw nog aan d'r halster!!!!! Die knol had met haar dikke kont de klep een duw gegeven, die is open geklapt en madame heeft zich losgetrokken en is uit een rijdende trailer gestapt!!!!!!! Hahaahahahaa, er stond heeeeeeeeerlijk wat gras op de rotonde..... Schijnheilig

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:32

Ja het zijn sterke verhalen, maar als het je overkomt dan giert de angst je door de keel. Heb zo ook een keer bij een merrie met veulen in de trailer gestaan, onderweg naar een keuring. Even een stukje meerijden om te kijken of alles goed zou gaan, als er wat mis zou gaan dan zou ik voor het trailerraampje zwaaien en dan zou mijn pa stoppen.
We waren de oprijlaan nog niet uit en het veulen kwam al over de stang heen mijn nek in, ik zwaaien en doen, maar in de auto zat alles lekker te kleppen, dus uiteindelijk maar een paar keer het kleine voordeurtje opengetrapt (tegenwind van het rijden natuurlijk) om aandacht te trekken. 1 km later kregen ze eindelijk iets door en stopte de auto pas. Heb wel even peentjes gezweet toen.