Barrelrace en veiligheid van (jonge) kinderen

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:26

En de vraag die bij mij onmiddellijk opkomt: Hoeveel mensen hier in Nederland rijden op professionele wijze barrel races? Of de training ernaartoe toch dan tenminste...

Dit meiske uit het nieuwsbericht trainde op professioneel niveau/getrainde paarden en had te maken met idem trainers.

Daarnaast, ze is niet tijdens de race zelf overleden, het gebeurde buiten de wedstrijdarena. Dus de vraag of barrelracing voor kinderen al dan niet gevaarlijk zou zijn valt dan al weg met betrekking tot dit nieuwsbericht.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:04

Anchee schreef:
Ik zie een aantal reacties met dat ze niet in de arena zou zijn overleden, maar in het nieuwsbericht (en ook op andere plekken) lees ik: "Piper was de overwinning in de barrelrace nabij toen ze om een van de barrels stuurde en haar paard schrok. Het paard kwam overeind en viel achterover op de jonge amazone. "

Dus dat gebruiken om te zeggen dat de discussie nu niet relevant zou zijn verbaast me?
Daarnaast snap ik beide argumenten. Ja alle sporten zijn gevaarlijk en waar trek je de grens?

Dit staat er in het nieuwsbericht:

Piper Faust was about to compete in barrel racing when her horse was spooked and fell backwards on top of her.

Dus niet tijdens de race zelf.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie