Pony in training zetten, ervaringen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Pony in training zetten, ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 18:36

Hoi,

Ik ben aan het overwegen om volgend najaar, wanneer mijn merrie haar 2017 veulen afgespeend kan/mag worden haar een maand of 2 maanden in training te zetten.
Ik merk op dit moment dat het echte ''dressuurmatige'' westernniveau lastig zelf aan te leren is en, gezien ze bijna 6 maanden dragend is lijkt het mij op dit moment ook niet handig om heel intensief te gaan lessen.
Op dit moment rijden we zo'n 2 á 3 keer in de week waaronder iig 1x buiten.
Gaat prima, maar echt hard aan het werk zetten is er niet bij, ze geeft ook duidelijk aan dat haar buik in de weg gaat zitten.
Mijn idee was om haar voor 4 tot 8 weken naar een trainer te brengen die haar 3 of 4 maal per week gaat rijden om zo wat zaken te bevestigen, eruit te rijden en nieuwe dingen erin te rijden.
Ik wil zeker zelf ook bijleren en zal tijdens de trainingsperiode zelf ook willen rijden onder zijn/haar begeleiding en vervolgens thuis blijven lessen.
Zijn er bokkers die dit ook op deze manier gedaan hebben en hoe is dat bevallen?
Ook sta ik open voor fijne trainers/stallen in het noorden van het land die dit wellicht kunnen/willen doen.
Ik ben benieuwd!

Groetjes Manon


Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pony in training zetten, ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 10:56

Dank voor je reactie speedfiets! Helaas is dat vanuit mijn woonplaats écht te ver.
Ik ga graag 2 maal per week even bij haar kijken en inderdaad ook zelf een keer rijden onder begeleiding dus ik zoek wel iets wat maximaal 60 km enkele reis van Groningen zit.

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-16 22:34

Hobbyhorse schreef:
Bij Willem Odendaal, of misschien kan hij je verder op weg helpen. http://www.mellowmounts.nl/

Ik ben bekend met Willem. Goede trainer echter weet ik niet of zijn stijl uiteindelijk bij zowel mijn merrie als bij mij past.


Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pony in training zetten, ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 12:46

Dank voor de reacties! Ik ga eens een lijstje opstellen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker