Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 10:11

Hallo,

Ik woon pas weer sinds Maart in Nederland nadat ik 2 jaar in Amerika gewoond heb, ik heb in Amerika een SPB merrie gekocht waarmee ik succesvol pleasure gestart heb.

Nu is mijn veulen afgespeend en ben ik mijn merrie weer op aan het trainen maar kan ik in mijn omgeving geen goede pleasure lesgever vinden en ook de mensen die ik nu allemaal ken rijden cutting, reining etc.

Hierdoor ben ik een beetje aan het twijfelen of ik wel pleasure blijf rijden of dat ik mss toch de overstap ga maken naar de reining.... Wat ik precies ga doen weet ik nog niet, heb iig as zondag een clinic gepland staan bij Rieky Young en hoop daarna iets meer te weten of de reining kant mij en mijn merrie wel ligt.

Ik zou het leuk vinden om hier wat meer pleasure mensen te ontmoeten en mss ook mensen die instructeurs weten waarbij ik mss eens n proefles zou kunnen rijden.

Ik rij meer op de Californische stijl.

Groetjes

Afbeelding

Hatsjie
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:20

welke omgeving woon je?
Sorry zie Ehv=Eindhoven?

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:26

Wij rijden hier ook meer allround :) helaas is inderdaad de reining wereld hier iets groter.. dit was ook goed te merken op het NQHA NK waar de allround klasses (pleasure/horsemanship/trail etc) een stuk kleiner waren als ik het goed heb begrepen.

Ik ken wel een aantal trainers die ook allround/pleasure gericht les geven maar ik ben er niet zeker van of deze ook jou kant op komen. :( maar hopelijk kan je je pleasure blijven doen! Zou erg jammer zijn als dit onderdeel zo goed als verdwijnt in Nederland..

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 10:35

idd omgeving Eindhoven..... Woon momenteel zelf in Veldhoven maar ga verhuizen naar Hoogeloon dus ik zoek iets in die buurt.

Heb zelf ook al wat rondgekeken en ben al bij Alexandra in Eersel geweest (hele tijd terug) alleen had ik toen niet het gevoel dat ik daar met mijn merrie verder mee zou komen. Ze geeft goed les hoor maar is denk ik voor mij en mijn merrie niet de juiste manier...

Rij zelf meer op de Californische stijl en dat is dus wel met n wat minder losse teugel, meer van achter naar voor door laten springen etc.

Dat zoek ik dus ook in n instructeur... Iemand die er open voor staat iig! Mijn merrie is heel compact gebouwd, heeft n vrij korte nek (heeft cutting, reining, barrel race etc gedaan!) en is dus nu ook pleasure getraind.... Zo af en toe word ze met engelse optoming gereden zodat ze wat kan rekken en strekken.

Best veelzijdig dus ;)

@Sicayes: Ik vind het echt heel erg jammer dat de pleasure zoveel minder gepromoot word en dat er dus ook maar weinig trainers zijn.... Als ik het kan blijven doen zal ik dat ook zeker doen! Is alleen zo verdomd moeilijk om en n goede instructeur te vinden (die dus ook echt aansluit bij mij, mijn rijstijl en mijn paard) en dan ook nog shows vinden waar pleasure uitgeschreven worden die niet minimaal 2u rijden zijn voor mij....

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:16

Ik ben zeer te spreken over Karel Bauer, is van 'origine' een reining ruiter maar hij kijkt echt naar wat past bij jou en je paard en wat je doelen zijn.

Maargoed, blijft dus het feit dat ik niet zeker weet of hij jou kant op komt. -O- misschien als het te combineren is met meerdere lessers? Hij geeft ook les aan engelse ruiters (wat ik zeg, hij kijkt echt naar het paard.)
Wij hebben hier op stal ook een quarter staan die eigenlijk cutting/reining is qua bouw maar loopt prachtig rond in de pleasure klasses nu met training van hem.

Van de shows snap ik := dat valt vanuit eindhoven vies tegen. Volgens mij doet de DAWRA ook all-breed klasses, misschien komen die meer jouw kant op?

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:38

Ik denk dat je sowieso qua stijl niet aansluit bij het hier normale beeld. Dat is toch een beeld van gestrektere halzen, oorpuntjes ter hoogte van de schoft en minder tot geen teugelcontact. Uiteraard wel verzameld en van achter doorspringen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je niet iemand kan vinden. In de sticky bovenaan dit forumdeel staat een lijstje trainers.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:45

Eens met Karel Bauer. Hij laat je paard echt goed door zijn lijf lopen, kan goed communiceren, en goed aanpassen aan verschillende paarden/rijstijlen. Weet ook niet of hij jouw kant op kan/wil komen, maar ik weet wel dat hij op verschillende locaties komt, dus misschien wel iets wat voor jou goed aan te rijden is.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:47

Hoi!
Ik heb een aantal jaren geleden pleasure instructie gezocht in de omgeving maar die is moeilijk te vinden hier in het zuiden is het vooral reining >;)

Wendy van Osch en Rieky Young zijn allround.
Pauliina heeft overigens veel pleasure gereden maar is nu vooral op reining gericht.

Miranda Bouterse zit in Someren, is oa WRAN jurylid en geeft naast reininglessen ook pleasure en trail en horsemanshiplessen. Ik weet alleen niet of ze het nog doet en ze er nog zit.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 18:54

Dat ik niet helemaal aansluit bij het beeld dat ze in NL graag willen zien snap ik en vind ik ook niet erg, gaat mij er meer om dat ik gewoon verder wil op de manier zoals ik m aangeleerd heb, is voor mijn paard ook wel zo netjes want anders gaat ze er straks niets meer van snappen ;)

Is niet dat zo dat ik niets wil veranderen maar in de grote lijnen moet t wel allemaal duidelijk blijven en helaas krijg ik nu vaak goedbedoelde tips van mensen uit de reining wereld waar ik helemaal niets mee kan en waardoor ik ineens behoorlijk aan het twijfelen sla en dat terwijl ik heel goed bezig ben en dat ook wel weet maar toch wil ik niemand tegen het hoofd slaan want wat zij me vertellen klinkt wel logisch maar is finaal anders dan hoe ik het geleerd heb.

Gister zat ik even letterlijk met mn handen in mn haren en heb mijn Amerikaanse instructrice zo ongeveer in tranen ge'appt dat ik het echt even niet meer weet en dat ik haar echt heel erg mis! Juist omdat het voor mij zo moeilijk is om ergens aansluiting te vinden

@missYvette4you (hi btw ;)) ik ga gewoon verder met mn zoektocht :D

Zondag eens kijken hoe Rieky les geeft en daarna zie ik wel weer even verder, als zij me kan helpen op n manier waarop zowel ik als Jill verder kunnen is dat goed en zal ik zeker daar 1x per maand gaan lessen.... Werkt t om wat voor reden niet dan heb ik het wel geprobeerd en gaat mn zoektocht gewoon verder. Dan zal ik wss Paulina n keer vragen voor een lesje en dan kan ik zo op mn gemak een beetje kijken wat wel en wat niet gaat werken.

Had me een beetje verkeken op de pleasure trainers in deze omgeving denk ik....

Iedereen iig bedankt voor het meedenken! Ik waardeer dat heel erg!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:02

Heb je wel eens gekeken naar Paulette Zorn? Momenteel heeft zij geen routes in de omgeving hier lopen (maar ik weet hier 2-3 mensen die daar ook wel interesse in zouden hebben), maar ze is wel kundig en geeft wel pleasure les. Bovendien is ze ook bekend met lesgeven aan bijvoorbeeld dressuurcombinaties, dus is ook flexibel in die zin. Wellicht sluit dat bij je aan?

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Re: Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:23

Wil/kun je met je paard ergens anders naartoe? En hoever zou je dan willen rijden? Hier in het zuiden zit Saskia Moeskops (en we zijn met een grote paint groep hier in het zuiden) en niet zover over de grens in Belgie heb je ook nog Eron Dampier.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:45

Over 3 weken ( 8/ 9 oktober) is Jeff Sanders weer in Nederland voor een clinic, maar dat is dan alleen een weekend; horsemanship en cowwork, maar wel geheel Californsiche rijstijl.
Het is geen "pleasure" les, al hebben we altijd wel erg veel plezier tijdens zijn clinics ;) .

Dit weekend is ook de Vaquero Classics in Didderse, Dld. is nu uitverkocht maar misschien volgend jaar? Alles geheel in de Californische rijstijl, dus wat meer aanleuning, oprichting en verzameling dan de meer geziene "Texaanse" methode.

Ik denk niet dat je in Nederland iemand vind die in die traditie lesgeeft, in Duitsland en België, overigens wel. Daar rijden veel meer mensen in deze stijl dan in Nederland.

Als je interesse hebt hoor ik het wel ( er is nog 1 praktijk plek in de clinic van Jeff, theorie is nog ruim plek). Stuur me dan een PB, dan kan ik je ook de namen geven van lesgevers in België.

Op FB https://www.facebook.com/groups/1557357 ... 5/?fref=ts en https://www.facebook.com/californiabridlehorse/

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 12:11

Ik heb al contact met je gehad Elvis, via de mail ;)

8 en 9 okt is voor ons nog iets te vroeg maar ik zit te denken om volgens jaar mee te komen doen ;)

Tja, n instructeur hoeft niet precies op mijn aangeleerde manier van rijden te werken maar er wel voor open staan! Ik loop er sowieso tegenaan dat er weinig tot geen pleasure trainers in mijn omgeving te vinden zijn... wel allrounder dus ga ik voor nu maar eens kijken of dat iets voor ons is, zo niet dan ga ik mezelf mss wel richten op n instructeurs opleiding die die kant op gaat ;)

Thanks voor je antwoord iig!

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:43

CubaLibre schreef:
Ik heb al contact met je gehad Elvis, via de mail ;)


Elvis :o ;) ?

Oke, dat ben ik dan vergeten :o . Als je volgend jaar mee wil doen wacht dan niet te lang, ik heb momenteel nog 3 plekken vrij, waarvan 2 onder optie ;) .

Als je tijd hebt is het aan te raden om voor de theorie te komen, is ook erg leerzaam en leuk, maar dan kan je meteen zien of het volgend jaar wat voor je is.
De kans is dan overigens aanwezig dat we meer naar het Zuiden de clinic organiseren :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Zijn er hier pleasure ruiters? (omg Ehv.?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 13:28

Oops, autocorrect

Ik ga even kijken of de theorie te doen is, zal ik je even mailen?

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:42

Marina Wirken zit bij je in de buurt.. Zelf woont ze in België, maar haar paarden staan in Veldhoven.. Je kan haar een pb sturen via Facebook.. Ik heb helaas ook geen nummer voor je..

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:08

CubaLibre schreef:
Oops, autocorrect

Ik ga even kijken of de theorie te doen is, zal ik je even mailen?


+:)+ Prima