Ik zoek een hele aparte quarter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:56

Jaaaaah! Mijn favoriet: Gunner Lovers !! Kijk ook maar eens op www.kebra.com. Dat is de site van zijn "home ranch". Daar kun je eea over hem lezen en foto's zien van zijn kinders (veel lookalikes Kwijl !)


Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 08:16

Cassidy schreef:
Met de nieuwe witregel bij de Quarters die volgend jaar officieel wordt aangenomen, zal een paard zoals Gunner (een crop out ) gewoon bij de Quarters ingeschreven kunnen worden. Dus waarom voor een Paint gaan als je het bij de Quarters ook kunt vinden...? Tong uitsteken Schijnheilig Lips are sealed *LOL*

Dat zou dan idd de nieuwe stelling moeten worden. De Quarterfokkers lachen zich nu natuurlijk suf, want nu hebben ze werkelijk niks te verliezen. Als je nu zo'n "lelijk ding met zo'n groot wit hoofd" Boos! fokt, dan mag het gewoon een Quarter blijven. Nu zal het dus wel "een prachtige Quarter met unieke aftekeningen" worden. Ik vind het nogal Misselijk ... Maar goed, off topic ...


Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 08:33

Maar goed, die gekke paardenbeesten kunnen d'r natuurlijk ook niks aan doen dat mensen zich zo blind staren op hun kleur. En Quarter of Paint, Gunner blijft gewoon een ge-wel-dig paard!

Judge for yourself:
Afbeelding

Hij is ZO gaaf!
Afbeelding

En dit is zonder meer de mooiste "tribute" die ik in tijden heb gezien:
Afbeelding

Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 10:31

Ja, jouw Gunners lijkt zeker veel op "the Paint that reins"! Ze was me al opgevallen op wedstrijden, en ik had al stiekem bij het APHA gespiekt of ze "familie van" was Bloos ... Ik vind 'r geweldig!

Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:31

Paintje"]
[quote="seapy schreef:
Enig idee wat de rede is van die slappe oren. Gunner is namelijk doof!!


De eigenaren van Gunner ontkennen stellig dat hij doof is.
[/quote]

Inderdaad. Ik heb het gerucht ook al rond horen zoemen in Nederland, maar in de Noordamerikaanse pers heb ik er nooit wat van terug gevonden. De eigenaren bevestigen het ook niet (wellicht logisch, vooral als het erfelijk is). Heeft er iemand materiaal waaruit blijkt DAT hij idd doof is, of hebben we hier te maken met een indianenverhaal dat zich verspreidt zonder dat iemand zeker weet of het wel waar is ( Misselijk )?

Mac

Berichten: 11648
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:04

Sugarmiss schreef:
Eén van de redenen waarom de AQHA de beroemde/beruchte witregel had was om dit soort genetische erfelijkheden uit te bannen. Bij witte katten is bekend dat ze doof zijn, dus misschien geldt dat bij paarden ook wel.
Als Gunner nog hengst is en dekdiensten doet, willen de eigenaren niet dat dit bekend wordt en zij dus misschien minder dekkingen krijgen.

Er zijn idd kleur-gerelateerde genetische problemen, zoals OLWS en kennelijk ook met het gehoor. Maar het wordt niet ALTIJD vererfd, en gelukkig kun je op OLWS testen (OK, was vroeger niet zo). Bovendien zijn er ook veel NIET kleur gerelateerde genetische problemen zoals HYPP die dan weer niet uit het stamboek worden verbannen. Niet erg consequent, dus ...

En ja, Gunner doet zeer zeker dekdiensten, en zijn dekgeld is ook niet al te flauw. Dit paard heeft dan ook prestaties neergezet waar je koud van wordt, en zijn kinders doen hetzelfde. Er zal dan ook wel veel vraag blijven naar zijn nakomelingen ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers