Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:28

Ik denk ook dat je je hier moet richten op de serieuze internationale topruiters, zeker als er budget voor is.
alleen, zullen velen van die geen demo's geven. dan eerder een soort van clinic.

als je iets met Reining wilt zal een goede bodem wel weer belangrijk zijn.
misschien bijvoorbeeld zoiets als de NRHA doet met 'ride a reiner'. mensen uit het publiek krijgen dan de kans eens op een goede reiner te zitten (dus GEEN lespaardje van de goedkope westernmanege om de hoek) om eens te ervaren hoe het echt is.

dit zou je met andere disciplines ook kunnen doen natuurlijk.

als je iemand zoekt voor een serieuze goede Reining demo en wellicht de optie om het 'ride a reiner' verder toe te lichten hoor ik het graag via PB. dan weet ik wel iets misschien.

100% Reiner



quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:40

ik denk wel dat de kwaliteit erg belangrijk is.
volgens mij willen we daar dan wel laten zien dat we serieus genomen kunnen worden als westernruiters op wedstrijdniveau.
en dus daarom wel kijken naar goede ruiters die veel grotere shows rijden omdat dan in ieder geval het juiste voorbeeld wordt gegeven.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:47

eens met SP.

en inderdaad, je kan ook reining laten zien zonder stops en deze dan op scherm laten zien.
sterker nog, misschien is het juist goed op een slechte bodem GEEN stops te laten zien om te benadrukken dat het NIET goed is om op een verkeerde bodem te gaan stoppen ivm blessures (helaas wordt dit bij veel demo's ok door bekende ruiters wel gedaan.... een heel slecht voorbeeld imo).

je kan ook laten zien hoe flexibel een goede reiner is, de speedcontrol, beetje bridelless om te laten zien dat je weinig bit nodig hebt enz.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:52

ja precies, dat lijkt me leuk. ride a reiner/ ride a pleasure horse/ ride a trail horse....
(moeten er wel genoeg mensen zijn met goede paarden op dit gebied die hun paard willen gebruiken hiervoor, zit wat organisatie in maar zeker wel mogelijk denk ik als er een vergoeding aan zit).

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:57

als je paard stabiel is heeft hij geen schade van 10 minuten een leek op zijn rug. daar worden ze niet direct slechter van (moeilijke karakterpaarden uitgesloten uiteraard).
ik zou mijn paard er wel voor inzetten als het op de juiste manier wordt gedaan.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:59

koeienonderdelen in de sport hebben niks te maken met 'paarden laten wennen aan koeien' maar met werken met koeien. dat is totaal iets anders!

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:05

maar het IS geen link. dat bedoel ik. en volgens mij willen we dat beeld hier juist wegnemen (dat de sport een beetje spelen met koeien en met los teugeltje rijden is)

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:10

ja maar daarom moet je dan wel beide laten zien als je het doet. en zeker niet alleen het koe knuffelen.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:41

haha

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:22

niet verkeerd bedoeld maar de jeugdteams zijn niet per definitie goed om een demo te geven....

en ik denk dat je dus juist verder moet kijken dan naar WRAN ruiters, dat is niet het topniveau dat je op zo'n event wil laten zien.

ik denk dan eerder aan bv Babs Custers of Karin van Bekkum of Chritel Poels voor de pleasures ed. de mensen die internationaal (EK) goed meedraaien, niet alleen nationaal kleine shows.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:55

volgens moet het doel juist niet zijn dat mensen voor banketstaaf staan.

een goede reiner staat ook niet zo scherp aan de hulpen dat er iets mis gaat als iemand iets fout doet.
en zoals ik al zei, hier moet je wel de jusite paarden voor nemen. ik ken er genoeg die het prima zouden kunnen.

een beginner, die niet veel kan, net op het paard zitten beetje stap draf en net een galopje. die kan met mijn paard in haar 2e les spinnen en buigoefeningen op de circel in galop (hoofd sterk naar buiten en binnen buigen).
en zo zijn er wel meer paarden die dat kunnen.
ik kan je hier zelfs een video van laten zien als je het niet geloofd, pb dan maar :-) (ga hier geen filmpjes openbaar zetten maar wie interesse heeft kan hem via PB krijgen)

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:50

dat leken iets zeggen maakt het niet waar natuurlijk :-).

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:51

Superpony, het paard dat perfecte manouvres laat zien met een leek op zijn rug moet echt og gemaakt worden. dat kan niet.
dus 'te makkelijk' zal het nooit gaan. daar ben ik niet zo bang voor.
je kunt als 67 ruiter een 75 paard kopen maar dan kom je echt nog steeds niet met een 73 de bak uit hoor.
dan kun je heel blij zijn als je op een 69 of 70 uitkomt.
te makkelijk si het (helaas :p ) nooit...

maar je kan wel een beeld laten zien van hoe het werkt. en dan ziet men ook wat het verschil is met een ervaren ruiter erop of een minder ervaren ruiter op hetzelfde paard.

Wellicht wil de DRHA hierin iets betekeken voor Horse Event qua organisatie? ik wil daar ook best aan meewerken als het ism de DRHA wordt opgezet.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:13

we hebben er juist over de om alleen echt goede voorbeelden te laten zien en dan willen we weer alle rassen erbij halen?

er zijn in nederland wel een paar niet-pqa's die best redelijk mee kunnen maar deze zijn zeker niet zo goed als de beste quarters in hun taak.
als je wil laten zien hoe goed het kan zijn, en dus de beste combinaties wil laten zien, zul je imo inderdaad gewoon bij QPA's uitkomen.

je kan best laten zien dat je op een basis niveau of recreatief best met een ander ras mee kunt.
maar als je de top van de sport wil laten zien is dit nu eenmaal de QP's.....dat is geen mening maar dat is gewoon een feit.
daar zijn ze immers ook voor gemaakt.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:20

omdat er eerder in dit topic is gezegt dat we als sport wel serieus genomen willen worden en ja, dan moet je de beste mensen sturen natuurlijk.

maar wel even goed lezen, ik zeg niet alleen. ik zeg ook dat je '' ook " het andere kunt laten zien, maar zeker niet alleen de basissport maar ook de serieuze topsport.

als je ergens naar een dressuurdemo gaat kijken sturen ze toch ook hun beste mensen en niet iemand op M niveau?

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:20

Reining is wel de grootste discipline binnen western momenteel in nederland.
je zou er ook voor kunnen kiezen om een demo te doen over de basis van reining en deze aan te vullen met grote beeldschermen waarop je met uitleg in de demo beelden laat zien van wat men daar niet kan laten zien (de stops en wellicht spins afhankelijk van hoe 'slecht' de bodem is).
dan kun je tevens benadrukken dat het NIET goed is om te gaan stoppen op verkeerde bodems, iets wat nog veel te veel gebeurd en waar nog veel te veel paarden kapot worden gereden (waar vervolgens het ras of de discipline de schuld van krijgt maar echten gewoon door ruiter/mensen fouten komt....)

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:39

Helemaal eens met lindyH!

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:25

een goede dressuur demo op zo'n event doen ze toch ook niet met haflingers maar met meer geschikte dressuur paarden? waarom moeten we dat met western dan wel altijd perse willen?

als je echt de essentie van pleasure snapt is duidelijk dat een tinker hier nooit echt geschikt voor zal zijn.
zijn gangwerk en lichaamshouding is nu eenmaal heel anders dan gewenst in pleasure.

100% Reiner

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Western op Horse Event 2014 - Wat willen jullie zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:54

Maar dat is dan meer een demo gericht op ' kijk eens wat een fjord kan' en niet ' kijk eens wat dressuur precies is'

100% Reiner


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers