Western 'stalling' in Limburg (BE) ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Davlin

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: België

Western 'stalling' in Limburg (BE) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 17:16

Hallo, het zoveelste topic over 'Western' waar ? Maar ondanks vele zoekpogingen heb ik nog steeds niet een ideale oplossing gevonden (voor zover ideaal bestaat natuurlijk... :o )

Ik zoek een Western locatie in Limburg België (west-midden limburg en daar omheen) waar je lessen kan volgen. Op paarden van de locatie zelf. Daarnaast zou er ook de mogelijkheid moeten bestaan om een paard op vol-pension te zetten, met zoveel mogelijk weidegang liefst zelfs altijd buiten.

Mijn eigen 'dressuur' paard is te oud geworden om nog te rijden dus haar zou ik willen stallen terwijl ik lessen volg op een paard van daar. Op langere termijn komt er dan misschien een tweede 'western' paard dat ik daar dan ook zou stallen en lessen zou nemen.

Ik ben in de eerste plaats een recreatierijder (werk is al stress genoeg, dus rijden moet leuk zijn) maar ik neem graag degelijke lessen en doe 'dingen' graag 'goed'. Ook ben ik niet in staat om meer dan 3x per week te rijden (werk, familie, kinderen, ...).

Volgende locaties heb ik gevonden die interessant lijken maar vaak meer dan 30 minuten rijden weg zijn en dat is eigenlijk te ver, zeker om meerdere keren per week te doen. Vaak is er op het eerste gezicht ook niet meteen weidegang voor de paarden, of lijkt het geen pensionstal te zijn

Rawhide ranch: 25 min
The farm: 30 min
Duke's ranch: 33 min
Flaming Star Ranch: 45 min
The Stardust Ranch: 27 min

Wie heeft er nog suggesties ? Of wie kan me vertellen of deze locties geschikt zijn ? Ik ben zowiezo van plan eerst enkele lessen te volgen voordat ik mijn hele hebben en houden verhuis natuurlijk, maar misschien kunnen jullie me al wat verhelderende dingen vertellen! :)

Dankjewel :wave:

Logic will take you from A to B. Imagination will take you everywhere. ~ Albert Einstein


Davlin

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 20:32

Spirithorses zit nog verder van me af, vrees ik. Zit nu in Beringen.

Geel is ook een 30 minuten rijden denk ik, er lijkt me in mijn omgeving een echte opportuniteit te zijn om een western stal te starten! ;)

Ik kijk alvast een keer naar reiniacs, dankjewel! :)

Logic will take you from A to B. Imagination will take you everywhere. ~ Albert Einstein

Davlin

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 13:59

Nam contact op met Reiniacs, maar ze hebben blijkbaar geen lespaarden beschikbaar, dat maakt het al wat moeilijker natuurlijk.

Logic will take you from A to B. Imagination will take you everywhere. ~ Albert Einstein


Davlin

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: België

Re: Western 'stalling' in Limburg (BE) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 16:27

Vandaag les op Rawhide, hoop dat het wat meevalt en dat ik daar als beginner ook pas!

Logic will take you from A to B. Imagination will take you everywhere. ~ Albert Einstein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers