Mr Smooth Cat APHA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Mr Smooth Cat APHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 22:41

Wie kent deze hengst?? Hij heeft naar ik heb begrepen bij Best Western ter dekking gestaan, en volgens APHA staat hij nu in Italie.

Hij staat geregristreed als een Bay Overo, ik zou ook graag weten wat voor een overo, Sabino, frame, splash... Ik neem aan sabino of frame. Dus wat voor aftekeningen heeft hij?

Ik heb zijn uitgebreide pedigree al gemaakt, met prestaties enz, dus die info heb ik, maar hoe ik ook zoek, ik kan NERGENS een foto van heb vinden Frusty !

Flying High, misschien dat jij hem gekend heb bij Best Western?

Alle info, positief en negatief, je eigen mening, enz. is welkom!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:33

En of ik Smoothy ken, de boef op stal!! Altijd lol had ie, zijn stal stond vol met paarden- speelgoed!!! Ik zal eens ff voor je kijken of ik 'm nog ergens op foto heb staan of dat Dineke dat nog heeft....Smoothy heeft een ongelooflijk mooi hoofd, ik was erg weg van hem. Maar goed, ze hebben hem naar Italie verkocht en ik heb 'm nooit meer gezien. Wat heeft ie eigenlijk nu aan prestaties gedaan? Volgens mij werd ie alleen in de Halter hier uitgebracht, maar daar????

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 00:39

YEAH!!!! Ik had er al een beetje op gerekend dat jij hem zou kennen....

Hartstikke leuk! Oh, ik hoop zo dat je een foto kunt vinden!
Hij heeft bar weinig gedaan, 1 halter, 1 WP punt. Heeft sinds zijn vertrek uit Nederland ook geen (geregristreede) veulens meer gehad... Ik kan ook echt NERGENS wat vinden over hem!

Maar hij is onwijs goed gefokt (voor mijn doeleinden althans) en heeft een super mooi veulen, weliswaar breedingstock, rondlopen.... (uiteraard bedoel ik Simply, mijn kanjer)

Hier een foto van Sim, die ook echt een prachtig hoofd heeft, maar dat heeft haar moeder ook. Alleen zei de eigenaar van de moeder laatst nog, het is een heel mooi hoofd, maar niet die van de merrie... Dus die van Smoothie???

Ben benieuwd wat je van haar vindt! By the way, Sim moet ook overal mee spelen, als er een lege ton (specieton) in de bak staat probeert ze altijd met beide achterbenen in de ton te komen! Staat ze er eenmaal in, gaat ze gewoon rond kijken, ik lig dan in een deuk!! Of ze graaft een kuil van een meter diep en gaat daar met haar voorbenen in staan! Geen gezicht!

Hoe groot is Smooth eigenlijk, weet je dat ongeveer?

Simply Lost My Spots (Mr Smooth Cat x Riki Jess) Hier net twee jaar oud:
Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 00:48

PS, het hoeft echt geen mooie foto te zijn hoor, als ik maar een "idee" heb van hem!!

Even over Smoothie pedigree...
Zijn opa van vaders kant, Tuff Tom Cat heeft een APHA performance Versatility Award!! (17 halter en 199 perf. punten!) Daar zijn er erg weinig van!!

En zijn opa van moeders kant Mr Sure Smooth is een superior halter paard (Quarter).

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:56

Smoothy heeft ook zo'n babyface, mooi lijf en een heerlijk kontje. Ik heb vandaag nog geen tijd gehad om Dineke te bellen, zal het morgen even doen. Hopelijk heeft ze meer info over Smoothy, je hoort van me!! Je hebt trouwens een prachtig paard!! Zal ik even uitprinten en aan Dien laten zien, vindt ze heel leuk...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:02

offtopic,
Simply lost my spots!!
Geweldige naam!!!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 10:35

stef schreef:
offtopic,
Simply lost my spots!!
Geweldige naam!!!!


Oneliner; Ja, goeie he?????? Ik ik wist zeker dat die naam al in gebruik was, maar nee!!!!!!!!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 16:04

Ik had Dineke aan de foon, die ligt met een dikke griep op bed. Zodra ze iets opknapt, zal ze de ouwe doos eens ff inspringen. Hopelijk heeft ze nog foto's van hem. In de Hengstenspecial van 1999 stond ie ook nog, geloof ik, of een editie eerder?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:44

Ok maar die heb ik ook nog wel... Ff Rick naar bed brengen en dan zal ik ff zoeken en scannen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 20:13

Nee, sorry... Hij staat wel genoemd in de hengstenspecials van '98 en '99, maar in hun pagina grote advertentie, met alleen text, geen foto's. Staat alleen een stukje stamboom bij, maar die had je al..
Toch maar ff wachten tot Dineke beter is dan...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 00:12

Jongens, wat leuk dat jullie zo op zoek zijn voor me!! Balen dat hij niet met foto in de special stond!! Nu maar hopen dat Dineke in de oude doos wat kan vinden!
Ik zou er echt heel blij mee zijn!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 14:19

oneliner.....: HOU MOED, hihiiii

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 22:11

En?????? Weet je al wat??

Ik kan me voorstellen dat Dineke geen tijd heeft om te zoeken, en ik weet, tijd kost geld dussssssssssssss:

WANTED!!

Foto van Mr Smooth Cat APHA
Beloning: 25.- EURO!!!


Echt waar, zo graag wil ik een FOTO!!!
Dus, oproep aan iedereen, duik de Quarters in, of de "oude foto albums" en PLEASE zoek voor mij een redelijke foto van bovenstaande hengst!!!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 14:25

Ik ben ff voor je aan't zoeken geweest in oude Quarters, en dit is wat ik (tot nu toe) gevonden heb... niet de beste kwaliteit, maar het was ook maar een héél klein fototje op een pagina grote advertentie... maar't is alvast wat... Ik zoek nog ff verder vanmiddag...

Afbeelding

Oh, en laat die €25 maar zitten...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:34

Nog verder aan't neuzen geweest, maar helaas verder nog niks kunnen vinden. Ik ga het nog es ff aan wat kennissen in Amerika vragen, misschien dat hij ergens als veulen op een foto staat ofzo...

Maarrehh... In zijn Progeny Record staat geen veulen met de naam Simply Lost My Spots... Geen papier bij je paardje? Wat was de moeder voor paard? Want als ik Riki Jess opzoek is dat volgens de APHA een Quarter hengst die twee keer een Paintmerrie gedekt heeft. Verward

Nou goed, the search goes on...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:44

Wat je trouwens nog wel zou kunnen doen is de APHA mailen om het adres van de huidige eigenaar en die dan een briefje sturen en vragen om een foto... heel simpel. Zo ben ik ook achter de vorige eigenaren van Fly aangeweest om te informeren wat er in Amerika met haar gebeurd was. Heb helaas maar van één van hen antwoord gekregen, maar dat is nu wel een héle goede (internet)vriendin van me! Je kunt het altijd proberen!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 19:07

THANK You Francis!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb de papieren pas geleden pas opgestuurd, nadat ze (wegens verhuizing) ruim een jaar "kwijt" waren!!

Gelukkig wel gevonden!
Dus ja, ze heeft gewoon vol papier, BS dan...

Moeder is inderdaad een Paint van Riki Jess...

Nogmaal THANK YOU!

En alle foto's zijn nog steeds welkom!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:06

You're welcome, Jeddah!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:34

Nou Jeddah... d'r wordt voor je gezocht hoor!! Zelfs in Amerika!
Dit kreeg ik van één van die Amerikaanse kennissen:

I did some PI work on Mr Smooth Cat. I called his Breeder, Betty Koch, in Benson, AZ (Tiny town.)
She has pictures BUT cannot locate them right now. (they just recently moved from Illinois to Arizona.)

I left my address with her and asked that she please send his pictures when she found them.
She was happy (and SURPRISED) to hear her "colt" was in Italy...Very nice Lady..I honestly feel she will come through for you and your friend...in time. Knipoog))

So there IS hope that your friend can get pictures of Mr Smooth Cat. It will just take time and more diligence (sp?) from me...contacting foal owners from his Progeny Record.

Just wanted to let you know your request did not go unanswered. Knipoog))


Ik heb haar alvast bedankt voor de moeite, mede namens jou...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:01

Die lieverds van de Paint List?!? Echt, die mensen zijn zo verschrikkelijk lief en behulpzaam!!! Ook ik (en vast ook wel JJ en Dineke), zijn benieuwd naar foto's van Smoothie..... Dien is ook aan het zoeken, maar moet wel in veel verhuisdozen zoeken.....

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 00:38

Francis, je bent SUPER!!!

Ik ben heeeeel benieuwd, ik had inderdaad gezien dat hij door Betty Koch gefokt was, in Benson en aangezien ik daar erg vlakbij heb gewoond vroeg ik me ook al af of ik hem misschien als veulen buiten heb zien lopen, zonder dat ik wist dat ik er ooit een veulen van zou hebben!!!

En Flying High, wil jij Dineke ook voor mij in elk geval alsvast bedanken voor het zoeken???????

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:54

Inmiddels wordt er gezocht bij de Familie Jonker in Dld. Even graaien in de ouwe dozen.......ik heb goede hoop!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 23:47

haha, wel leuk hoor, overal de "hele" wereld wordt er gezocht!! Uiteraard ben ik iedereen, of ze wat vinden of niet, heel erg dankbaar!!