veluwe ranch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

veluwe ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 20:02

hallo, de meesten kennen mij niet maar ik ben [***] en lees altijd veel op bokt en dan voornamelijk op western en uit het zadel.
ik he vorig jaar twee westernlessen gehad bij een meisje maar dit beviel mij niet (eigenlijk de gene die de les gaf, zo'n schreeuwlelijk die mij volgens mij niet iets wilde leren maar van mij verwachte dat ik alles al van te voren kon en direct snapte) en omdat hier weinig western gedoe in de buurt is (zit tussen apeldoorn en zwolle) heb ik mijn evt. verborgen western kwaliteiten maar niet meer de vrije loop gegeven en ben weer gewoon lekkere bosritten gaan maken.
nu kribelt het weer en wil ik evt eens bij de veluwe ranch gaan kijken en wil graag van jullie weten of het daar wat is.
ik kan dan een paar lessen nemen om te kijken of ik het leuk vind en snap en ik kan dan evt. iemand zoeken die mij met mijn paardje wil gaan helpen om te gaan beginnen met westernrijden. (engels is namelijk ook niet echt de 7e hemel voor mij en mijn paardje)
dus wat vinden jullie van de veluwe ranch of weten jullie evt. iets bij mij in de buurt.
als hier als eens iets over is geschreven laat even weten waar dan evt dingen staan

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:27

Ga nou niet naar de Veluwe Ranch, ga dan eens met me mee naar Koekange. 10 minuten verder rijden (maar dan naar het noorden, Lachen ) en dan krijg je goed les op een mooie lokatie op goede paarden!!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:34

De Veluwe Ranch is bekend bij behoorlijk wat mensen, maar ik ben bang dat de meesten hun vingers niet durven branden Huilen .
Ik kom er met enige regelmaat en kijk graag als er een lesje aan de gang is.
Er geven verschillende mensen les en de één zie ik liever (lesgeven) dan de ander.
Wat mij laatst opviel was dat iemand die een privéles nam (2e keer op westernpaard, maar wel 'engelse' ervaring) in diezelfde les al stops, spins en rolbacks te verwerken kreeg Verward onder het mom dat ze dan sneller meekon in de normale groepsles. Ik heb hier zo mijn vraagtekens bij.

Jammer dat er geen wedstrijdjes meer gehouden worden (lekker dichtbij Lachen )

Als je via 'zoeken' Veluwe Ranch intikt krijg je aardig wat items.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:15

En in geval van nood op zoek gaan naar een goede engelse instructrice. Ook zij kunnen je leren om je paard goed aan de hulpen te krijgen etc. Tijdens de MKZ periode heb ik dit ook zo gedaan. Perfect westernplaatje van internet afgehaald en dit aan de instructrice laten zien Lachen

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:08

In de buurt van Apeldoorn zit ook de Easy horse ranche, ooit heb ik daar les gehad van Martina, heb ik veel van geleerd.

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:43

Mijn Tinker is ingereden op de veluwe ranch ,en daar ben ik echt tevrede over ik heb er zelf ook wat lessen gevolgd en inderdaad kreeg ik gelijk al stops,spins en rolbacks om mee te kunnen in de groep,wel leuk natuurlijk om te doen zeker op die ervaren paarden maar op mij eigen Tinker doe ik dat dus niet (kan ik dus ook nog niet hoor).
Ik krijg nu prive les van een intructie ,en die begint bij de basis dus niks geen spins enz. maar eerst leren rijden op zijn westerns en dat heb ik hard nodig.

Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:51

Is het niet zo dat er al vaak van eigenaar gewisseld is?

Ik ben er ooit eens op vakantie geweest een weekend en dat is me uitstekend bevallen..Ik had achter de container stallen met uitloopje..
een fijne slaap kamer, je kon kiezen tussen harde bedden en zachte bedden wahhaaha en het ontbijt was ook perfect en we kregen een fijne lunch mee, de prijs vond ik ook geweldig mee vallen lekker normaal.
Er liep een hele leuke gezellige jongen rond die erg behulpzaam was en ons geweldig heeft geholpen..we hebben er leuke andere reizigers ontmoet..Zou het zo weer doen ben 100% te vrede over de locatie en als vakantie oord..

Ik heb er een western les gevolgd en die was waardeloos! Dat was nou net het enige wat 100% tegen viel..

Mon-nikky