wie wil en kan mijn paardje western beleren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

wie wil en kan mijn paardje western beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 08:29

ik heb een ruin van 3 jaar en hij moet nog ingereden worden. wie kan dit voor mij doen. rij zelf wel western, maar heb nog niet genoeg ervaring om dit te doen. wat kost mij dat dan?

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:17

ik zou als ik jou was even goed zoeken naar een hele goeie instructriese, je meot het namenlijk wel zelf doen....want hij moet jou hulpen namenlijk begrijpen enjou gaan vertrouwen......dus gewoon goed zoeken naar een instructriese

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:24

Alhoewel het heel belangrijk is om een goede band met je paard op te bouwen is het minstens zo belangrijk dat je paard goed beleerd wordt. Als je zelf nog niet zo goed rijdt kun je het beleren/inrijden beter overlaten aan iemand die daar goede ervaring mee heeft. Wel is het een goed idee om bij dezelfde persoon die je paard beleerd ook te gaan lessen, zodat je alle hulpen op dezelfde manier leert die ook aan je paard geleerd worden.
Dit komt de communicatie in een later stadium wel ten goede Lachen

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:40

Sugarmiss schreef:
Alhoewel het heel belangrijk is om een goede band met je paard op te bouwen is het minstens zo belangrijk dat je paard goed beleerd wordt. Als je zelf nog niet zo goed rijdt kun je het beleren/inrijden beter overlaten aan iemand die daar goede ervaring mee heeft. Wel is het een goed idee om bij dezelfde persoon die je paard beleerd ook te gaan lessen, zodat je alle hulpen op dezelfde manier leert die ook aan je paard geleerd worden.
Dit komt de communicatie in een later stadium wel ten goede Lachen


Daar ben ik het ook mee eens. Ik zou in ieder geval ook zoeken naar een professionele westerntrainer. Dan ben je misschien wel iets meer geld kwijt, maar dan wordt het ook in een keer goed gedaan en daar heb je later alleen maar profijt van.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:43

Trainingstal Starnmeer (Noord-Holland) maakt paarden zadelmak en beleerd op westernmanier. Bel voor meer informatie met Evelien Geerlof: 06-20897367. Je kunt er ook lessen krijgen, dus samen met je paard ergens naartoe groeien. Maar ik zie dus net dat je een beetje uit de richting zit (handig hoor, die kaart van BartVB. Ik had anders echt niet geweten waar Rutten ligt)
Misschien weet iemand nog wel iets bij jouw in de omgeving?