zadel laten aanmeten door WIC of door Arthur ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

zadel laten aanmeten door WIC of door Arthur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 21:14

Ik wil nog wachten totdat ik Marena lekker in het bakje aan het werk heb ,
en dan over een paar weken een superfijn westernzadeltje aan laten meten.

Ik heb er zelf te weing verstand van en wil dus wel dat het goed gebeurd , dat ik een mooie kwaliteit zadel koop waar we allebei veel plezier van hebben.
Dus niet 1 die per ongeluk toch niet zo geweldig blijkt te liggen...

Kunnen jullie me 1 van deze zaken meer aanraden omdat er meer aandacht wordt geschonken aan het echt goed passen van een zadel ?

Of zijn ze allebei wel enthousiast en professioneel daarin ?

En met welk bedrag moet ik rekening houden voor een fijn kwaliteitszadel ,
liefst eentje die al soepel is door gebruik , maar er nog wel mooi en onbeschadigd uitziet ?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 12:21

Hoi, ik heb nog altijd het meeste vertrouwen in Horseman Outfitter. Helaas heb ik met Arthur een iets mindere ervaring. HO verkoopt trouwens geen Billy Cooks vanwege de kwaliteit. Tja en dan de prijs. Een goed tweedehands zadel heb je zo rond de 2000 gulden. Een nieuwe iets duurder maar het ligt er ook helemaal aan wat jij wilt natuurlijk.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 12:56

Zo heb je voor en tegens, maar ik heb slechte ervaring met HO, heeft bij mijn paard een zadel aangepast die achteraf niet goed bleek te zitten. Nadat ik een jaar later met hem daar over gesproken heb was hij niet in staan om dat netjes af te handelen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 10:59

Ja, het blijven natuurlijk mensen die geld willen verdienen. Hier is op zich niks mis mee natuurlijk maar bedenk wel dat als je ze laat komen met een lading zadels dat ze wel komen om er 1 aan jou te verkopen. Ze komen niet voor niks Haha!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 11:17

Ik ben absoluut fan van Arthur! Toen mijn vorige zadel was gestolen had ik snel een nieuw (2ehands) zadel nodig. Ik heb Arthur gebeld. Ik wist de maten van mijn oude zadel gelukkig. Arthur heeft me echt fantastisch geholpen, en ik mocht het nieuwe zadel zelfs 2 maanden op proef houden!

Maar ehm...Billy Cook is toch wel een goede kwaliteit?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 12:32

Ik ga ook altijd naar Arthur voor mijn spullen. Vaak wordt gezegt dat hij duurder zou zijn maar voor mij is het gewoon erg belangrijk dat ik goed geholpen wordt en een goede service krijg.

Ik weet niet wat de HO tegen Billy Cook zadels heeft want dit zijn gewoon zadels van een heel goede kwaliteit.
Dat zij dat niet vinden zegt denk ik meer over de HO dan over de zadels.

Ik denk dat iedereen wel eens een slecht ervaring heeft met een goede store. We zijn nu eenmaal allemaal mensen en maken fouten.

Maar als je het mij vraagt, is Arthur de beste keus. Maar dat is mijn persoonliike menig, gebaseerd op mijn 10 jaar ervaring met hem.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 23:50

Wat een gezwets van die HO! Ik heb een Billy Cook en ben er zeer tevreden over.

Als je precies weet wat je wilt hebben, kun je goedkoper terecht bij 'Klein America' in Achel, maar ze verkopen daar ook het hele goedkope spul en rommel.
Als je een deskundig advies en een ruime keus in kwaliteitsspullen wilt,.... en je bent niet te beroerd om daarvoor te betalen Knipoog kun je beter naar Arthur gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 07:51

Nog even over die Billy Cooks Haha! Ik wilde altijd graag een Billy cook. Dus toen ben ik naar HO gegaan. Ze beweren zeker niet dat ze slecht zijn maar voor de verkoop kunnen zij niet achter de kwaliteit staan. Het zijn vaak zadels met een leuke prijs (vb 2500 piek) en leuk zilverwerk. Maar als je dat zilverwerk er allemaal afhaalt dan haal je aan leermateriaal etc een minder duur zadel over. (bv 2000 piek) Dan kan je beter een niet versierd zadel kopen van 2500 piek zodat je net dat beetje extra kwaliteit hebt en dan achteraf versieren (of niet). Als je begrijpt wat ik bedoel Haha! Maar nogmaals, HO zegt niet dat het slechte zadels zijn, alleen niet goed genoeg voor hen.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:21

Dat maakt het eigenlijk nog onbegrijpelijker. de zadels zijn gewoon goed en hoezo veel zilverwerk en daarom te duur????

Ik denk dat ze bij HO gewoon iets verzonnen hebben om te verklaren waarom ze dit merk niet verkopen.

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:52

Ja, dat denk ik ook....
Ik ben in ieder geval heel blij met m'n Billy Cook van Arthur's. Party!!
Maar ieder zijn smaak hoor!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 13:56

Billy Cook heeft een goedkope lijn zadels die in Mexico wordt geproduceerd.

Ook heeft Billy himself in het grijze verleden de zadelmaakrechten verkocht aan Longhorn en aan wie weet nog meer.

De echte goeie BC's koop je niet onder de Euro 2000 hier.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 16:00

Maar dat is dan toch geen reden om ze niet in je winkel te hebben en mensen te zeggen dat je ze niet verkoopt vanwegen de kwaliteit?

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:10

Ik verlang nog vaak naar mijn oude Billy Cook, maar helaas paste die niet meer op Raci en moest ik een ander zadel kopen. De enige die wel goed op haar paste (uit de velen die gepast zijn) was een voor mij onbekend merk (www ofzoiets). Het zadel rijdt prima daar is niets mis mee, maar toch...