Western rijden met een pony van 1,30m?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tymbalia

Berichten: 362
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: drenthe

Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:36

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die met een kleine pony western rijden en dan met name wedstrijden

Ik heb sinds 6 jaar een leuke bonte pony van 1,30m hoog waar ik altijd mee gedressuurd en gesprongen heb maar wat ze met mij dus niks meer aan vind (dressuurzadel is net ietsje te lang aan de achterkant over de rug zeg maar) met buitenrijden is er niks aan de hand. Nu had ik besloten om niet meer op haar te gaan rijden omdat ze het niet meer leuk vind met mij er op (ben nu een maandje geleden gestopt) een tijdje daarvoor ben ik samen met een stalgenoot die in de western zit begonnen met western bij mijn pony en ze vind dit erg leuk om te doen en vind het dan ook leuk dat ik er op zit, daarom zou ik willen weten is het raar om op een pony van 1,30m western te rijden? oja ik ben 25 jaar weeg iets van 55kg en ben 1,65m groot ongeveer, met western zadel heb ik de zolen van mijn schoenen aan de onderkant van de buik (foto's lukt mij niet om te plaatsen en heb nog geen westernfoto's)

Anoniem

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:56

Als je dressuurzadel al te lang is op de rug dan vind je never nooit niet (driedubbele ontkenning) een passend westernzadel. Maar dat terzijde.

Op zich kan het wel met jouw lengte en gewicht (qua plaatje), maar wat ik me afvraag; wat vindt die pony dan leuker aan het westernrijden :?
Lijkt mij toch dat als een pony aangeeft het niet meer prettig te vinden zo'n grote ruiter te dragen, het dat dier geen bal uitmaakt of het dressuur loopt of western...

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:25

Volgens mij Sonja vinden alle pony's het heel lekker als de teugels in grote bogen hangen en iemand verder niet zoveel vraagt behalve dat ze op 1 hand een aantal rondjes wil lopen..

MissFreubel

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:30

HumbleTalent schreef:
Volgens mij Sonja vinden alle pony's het heel lekker als de teugels in grote bogen hangen en iemand verder niet zoveel vraagt behalve dat ze op 1 hand een aantal rondjes wil lopen..


Maar dan rij je geen western! Dan lift je mee op je paard met een westernzadel erop. Kun je i.m.o. net zo goed naar ponypark Slagharen een rondje op een pony rijden ofzo.

Bungarus

Berichten: 402
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Hengelo (Ov.)

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:02

Helemaal mee eens MissFreubel!
En ook eens met Sonja, als je dressuurzadel te groot is vind je echt geen passend westernzadel.

Verder vind ik het prima kunnen hoor, qua stokmaat en wedstrijd. Zie eigenlijk niet in waarom niet.

nice_cowgirl

Berichten: 330
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Gouderak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:11

Hallo,

Ik heb altijd fanatiek wedstrijden gereden met mijn pony Bohemian (BO)...
Zowel in de dressuur als in de western....
Ik heb hem in verschillende onderdelen gestart.. Pleasure/Horsemanship/trail maar het leukste vindt hij toch de reining....
Nu is hij al wat ouder dus hij mag het nu wat rustiger aan doen... Hij loopt bij mij in de kinder lesjes.. maar alle knoppen zitten er nog op :P

Hier wat foto's van mijn mini-quarter
Bo-tje spinnen
Afbeelding

Stoppen
Afbeelding

En bo-tje op het NK 2005
Afbeelding

Groetjes
Shannon en Bo

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:53

MissFreubel schreef:
HumbleTalent schreef:
Volgens mij Sonja vinden alle pony's het heel lekker als de teugels in grote bogen hangen en iemand verder niet zoveel vraagt behalve dat ze op 1 hand een aantal rondjes wil lopen..


Maar dan rij je geen western! Dan lift je mee op je paard met een westernzadel erop. Kun je i.m.o. net zo goed naar ponypark Slagharen een rondje op een pony rijden ofzo.


Jammer dat sarcasme altijd zo slecht overkomt in tekst.. ;)

Het mag wel duidelijk zijn dat ik ook wel weet dat dat geen western is. De vraag is: Weet TS dat ook?

Tymbalia

Berichten: 362
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 18:03

Ik weet zelf wel wat western rijden inhoud hoor.

Ik heb haar dressuurzadel aan laten passen en nu is het goed en kan ik er wel weer op rijden alleen ze vind dressuur niks aan, springen wel maar BB paarden is al erg hoog. En alleen buitenrijden vind ik zelf niks aan (ben wel iemand die ergens voor wil trainen)
Nu wilde ik gewoon weten er veel mensen zijn die western rijden (wedstrijden) met een kleine pony.
Weet er ook iemand hoe het met de drukverdeling zit van een westernzadel?
En zijn er ook mensen die met een barefoot westernzadel wedstrijden rijden?

MissFreubel

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:38

Tymbalia schreef:
Ik weet zelf wel wat western rijden inhoud hoor.

Ik heb haar dressuurzadel aan laten passen en nu is het goed en kan ik er wel weer op rijden alleen ze vind dressuur niks aan, springen wel maar BB paarden is al erg hoog. En alleen buitenrijden vind ik zelf niks aan (ben wel iemand die ergens voor wil trainen)
Nu wilde ik gewoon weten er veel mensen zijn die western rijden (wedstrijden) met een kleine pony.
Weet er ook iemand hoe het met de drukverdeling zit van een westernzadel?
En zijn er ook mensen die met een barefoot westernzadel wedstrijden rijden?


Kleine pony is geen probleem, maar luisteren natuurlijk wel. Dan zou ik voor trail ofzo iets gaan, want reining wordt m dan ook niet. Ook dan behoort je paard netjes verzameld met ontspannen rug te lopen en goed voor het been te gaan. Maar omdat ik geen trail rij, kunnen de mensen die dat serieus trainen je beter vertellen.

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:45

hi, ik heb heel veel wedstrijden (barrelrace) maar ook koeien en buffelo drijven met mijn kleine pony gedaan, zie haar foto in mijn profiel

Anoniem

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:37

Ooooooooh was JIJ dat nice_cowgirl! Ik was altijd fan van jouw pony, wat een geweldige combi waren jullie!

nice_cowgirl

Berichten: 330
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Gouderak

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:34

Haha dankje Sonja :D
Heel erg bedankt voor het compliment!!!

Tymbalia

Berichten: 362
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: drenthe

Re: Western rijden met een pony van 1,30m?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:15

Ik zal van de week nog wel even foto's maken met westernzadel