Enorme groeispurt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Enorme groeispurt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 22:50

Wij hebben Buffy nu een maand of 2. Volgende maand wordt hij 3. Toen hij kwam was hij zo sprieterig dat ik me niet kon voorstellen dat we dit jaar nog met hem aan het werk zouden kunnen gaan.

maar de laatste paar weken is hij zo gigantisch aan het uitdijen. Ik zie hem met de dag volwassener, steviger, gespierder en sterker worden. Terwijl we bijna niks met hem doen. 2 a 3 x per week 20 minuten longeren. En verder staat hij in de wei en de paddock.

Is dat nou normaal zo'n enorme groeispurt op deze leeftijd?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:54

Jeetje!
Ik vond het al zo'n spierbundel!
Is hij nu alleen in de breedte gegroeid of ook nog de hoogte in?

Wat betreft groeispurten, vaak is het zo dat als ze op een andere stal staan ze vaak ook ander eten krijgen en daar willen ze nog wel eens op reageren.
Ik zie dat bij die 3 jarige die ik nu heb staan ook en op de stal waar ik regelmatig kom zie ik het zelfs nog bij een 4 jarige die in een halfjaar tijd bekant 10 cm de hoogte in is gegaan.
Of dat ook zo bij Quarters werkt weet ik niet..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 00:17

Ja, Quarters werken zo ver ik weet ook met groeispurten Haha! Dus dat kan wel kloppen. Buddy begint nu al flink uit te dijen, en hij moet nog 2 worden.

Sjuim, Quarters en Paints eigen hè Knipoog Erg gespierd, lekkere dikke gespierde kont...heerlijk zo'n stevig paard Lovers

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 07:58

ik denk dat veel mensen graag een quarter zouden willen zijn Knipoog

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:55

hoi,
ja dat is normaal hoor en dat geldt niet alleen voor Quarters en Paints en Appies maar ook voor de "gewone paarden" alleen zie het volgens mij meer dan bij andere rassen omdat ze wat gespierder Kwijl worden.
mijn paardje is nu bijna 2 1/2 maar haar kont staat weer een stuk hoger dan haar schoft, scheelt bijna een handlengte. ik hoop maar dat dat nog een beetje bij trekt wat het verschil is nu wel erg groot.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:00

Maar als ze uitzwaren is de hoogtegroei toch voor het grootste deel over Verward
Of zie ik dat verkeerd?

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:02

dat dacht ik ook, maar mijn paard heeft daar schijnbaar maling aan *LOL*