Rijden zoals de jury het wil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Rijden zoals de jury het wil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 01:01

Ik las gisteren een bericht bij Horses.nl. Daarin werd gevraagd hoe een bepaalde jury jurerde, specifiek, wat hij mooi vindt en dus graag ziet.

Persoonlijk vind ik dit Echt belachelijk, je moet rijden zoals jij dat graag en fijn met jou paard doet, zoals jij dat in je les leert en niet het manier van rijden op de jury aanpassen!

Ik ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken!?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 22:10

K@rin schreef:
Ik denk dat je het niet zo moet zien als een rijstijl aanpassen aan de jury. Je stijl blijft echt wel hetzelfde. Maar als ik van te voren weet dat de jury van die dag in de pleasure graag wat meer voorwaarts gereden paarden ziet dan ga je daar automatisch toch op letten, of als je weet dat een bepaalde jury erg streng is met betrekking tot een te lage hoofdhouding, dan geef je daar toch meer aandacht aan dan je anders misschien gedaan zou hebben. Ik vind dat dus niet van stijl veranderen, alleen ben je de ene keer wat allerter op bepaalde punten. en de andere keer wat allerter op andere zaken.
Is toch ook een soort flexibiliteit die je in je training mee kunt nemen als oefening.


Dat begrijp ik aan de ene kant wel, maar als je paardje (bijv) juist (eindelijk) zo'n mooie, rustige gebalanceerde jog heeft en jij gaat toch op de wedstrijd meer voorwaarts rijden dan vind ik dat zonde.

Ook vind ik dat de jury's niet zoveel mogen verschillen, maar tja, dat is weer een ander verhaal Knipoog .

In elk geval, ik rij mijn paard tijdens de wedstrijd zoals ik hem goed vind lopen, wie dan ook de jury is. Dat heb ik altijd al gedaan, en toch wel wat succes mee geboekt Haha! .

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers