Kleur Holly

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Kleur Holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 11:06

Ik heb een vraagje over de kleur van onze jaarling Holly (dochter van Jack over Dun it en Money in the Socks). Ze is een palomino, maar gisteren gingen we bij haar kijken na 2 weken en in die twee weken is haar hoofd van kleur aan het veranderen. Ze was palomino met wittige haren er door heen gemeleerd (wij dachten door de wintervacht), maar nu zijn op haar hoofd de wittige haren vervangen door antraciet grijze haren. Rond haar neus en ogen was ze al donkerder van kleur, maar nu loopt het ook al door tot achter haar oren. Heeft iemand dit ooit eerder gezien / meegemaakt? En wat is het uiteindelijke resultaat?

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 12:52

Ik denk niet dat ze iets te kort komt. In de wintermaanden heeft ze snachts binnengestaan en als het mooi weer was is ze naar buiten geweest. In die tijd heeft ze brok en granenmix gehad met kuilgras en extra vitaminen en zelfs levertraan.
Het is ook helemaal niet dat ik me zorgen maak. Ik ben gewoon erg benieuwd naar haar toekomstige kleur, omdat antraciet grijze haren (bijna zwart) dacht ik niet bij een palomino hoort. Ik heb wel een oom van Holly gevonden, Hes Dun His Time, die ook een palomino is, maar over zijn lijf donker geappeld lijkt. Wie weet wordt ze zo? Ze is nu nog wit geappeld, maar op Hollys hoofd is dat dus antraciet geappeld geworden. Klinkt ingewikkeld! Het is ook opgevallen bij de man waar ze gestald staat, dus het is geen ´hersenspinsel´ van mij Haha! Hij zou opbellen als ze volgende week zwart is geworden Knipoog zodat we haar de volgende keer nog herkennen (hi hi).
Veulens zijn inderdaad net toverballen, maar dat houd het spannend! Ik zal de volgende keer eens een foto van haar hoofd maken en hier neer plakken.

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 18:35

Een choclat-palo? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Heb je misschien een plaatje met een paard in die kleur? Het klinkt erg apart in elk geval! Ik ben erg benieuwd!

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 19:11

Tjonge dat ziet er inderdaad erg mooi uit! Dat zou ik niet erg vinden als ze zo´n kleur zou krijgen. Maar ik wacht nog maar even af, je weet geloof ik maar nooit hoe de kleur nog kan veranderen van zo´n jong paard. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte!

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers