Merken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Merken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 22:44

Wat zijn een beetje de beste merken als het om westernzadels gaat? En wat kosten ze ongeveer nieuw in de winkel?

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:49

ik zou zeggen billy cook die kunnen wel aardig duur zijn! zo rond de 4000 gulden dan toen de tijd!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:37

In Nederland zijn de bekendste merken Billy Cook en Circle Y, maar ook deze merken hebben hun goedkopere (Economy) lijnen. Prijzen voor een nieuw zadel liggen tussen de €1500 en €5000. Verder zijn er heel veel zadels die minstens net zo goed zijn, maar minder bekend. O.a. Big Horn, Dick Pieper, Bona Allen, Tex Tan(Hereford), Crates, Continental. En een puur super merken w.o. Dale Chevez.

2e hands zadels zijn een stuk goedkoper en alvast lekker ingereden, geen last meer van die stugge beugels die nog in de vorm moeten draaien.

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 10:15

Ik heb een tijdje geleden aan jullie gevraagd welke winkeliers/handelaars aan huis komen met zadels. Nou heb ik iemand gebeld en die komt a.s. woensdag om te passen. Ben erg benieuwd maar ik weet niet goed wat merk zadels "normaal" kosten en wat ik woensdag moet verwachten. Ben altijd bang om belazerd te worden....hihi

Zo kreeg ik van de week een circle y aangeboden voor 2600 gulden. Is dit dan duur of goedkoop?????????

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:58

Saddlesmith is toch ook redelijk bekend, en ik vind het prima zadels hoor! Zitten heeeerlijk Lachen Verder zit Billy Cook ook heerlijk. Nog even kijken welk zadel ik dalijk aan ga schaffen...ik heb er in ieder geval al het geld voor Haha!

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Xono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 13:03

He XoNo,
Weet je nog dat we het laatste over die billy cook zadel hadden? Stomme he dat ik die toen niet gekocht had....... nu nog spijt van. Ze zullen hem wel niet meer hebben voor die prijs....hihihi
Groetjes,
Wendy

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:07

Ligt aan de staat van het zadel natuurlijk en aan het model, zilver e.d.
Ik heb mijn zadel jaren geleden gekocht voor ruim f.3000,- met hoofdstel, zonder teugels, singel en bit. Was 1 keer gebruikt dus nieuw. Vond ik toen een rib uit mijn lijf, maar ja, werd verliefd op het zadel en dat is nog niet over.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:44

Iedereen heeft op wedstijden wel eens langs de standjes gelopen en naar de prijskaartjes gekeken die aan de zadel hangen, soms zie je het er niet aan af Verward Qualiteit moet je leren herkennen. Ik ken goedkopere merken met een betere kwaliteit dan ik wel van CY of BC gezien heb. Staar je niet blind op een bekend merk en kijk eens naar andere merken. Je zult verbaasd staan van het prijsverschil.

Er zijn maar weinig zadels die echt zacht zitten, dit komt door het materiaal wat gebruikt wordt als voering in de zitting. Het meeste materiaal is na een paar maanden gebruik 'ingedeukt' en dan is de eerst gevoelde zachtheid wel weg. Tegenwoordig wil er in zittingen wel een neopreen gel toegepast worden. Dit behoud zijn veerkracht. Maar de zachtheid heeft natuurlijk ook te maken met de dikte van het materiaal.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 15:01

Zelf heb ik een TexTan van ongeveer 12 jaar oud, is altijd heel intensief gebruikt (en nog eigenlijk) en is vrij weining aan gerepareerd. Wat dat betreft was het zn geld dubbel en dwars waard. Het heeft ook een gevulde seat, die nog steeds niet plat is. Als dat wel gebeurt kan je je zitting eventueel laten vullen, maar dat is een rotbaan heb ik begrepen.

Bob Avila heeft verder ook wel lekkere zadels, alleen ben ik niet kapot van die zgn full-contact zadels. Verder is het allemaal puur persoonlijk natuurlijk Lachen

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

hoi,

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:54

interessante info, ik ben namelijjk ook op zoek naar een ander zadel. heeft iemand van jullie overigens wel eens gehoord van triple horn, en weet iemand de website van hun. ik heb al op verschillende manieren gezocht (via google enz.) maar ik kan niets vinden. voor diegene die trouwens nog een leuk zadel zoekt kijk eens op www.ebay.de dit is in het duits maar daar is de handel ook veel groter dan in ned.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:19

Triple Horn is waarschijnlijk ook zo'n merk wat een graantje meepikt in de naamsbekendheid. Triple C is bekend, net zoals je ook hebt Circle M, T, A etc.

Zadels uit het buitenland laten komen is misschien qua prijs interessant, maar vergeet de verzendkosten (verzekering) niet. En als het niet past zit je mooi. Terugsturen is dan niet mogelijk.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Xono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:53

Jemille schreef:
He XoNo,
Weet je nog dat we het laatste over die billy cook zadel hadden? Stomme he dat ik die toen niet gekocht had....... nu nog spijt van. Ze zullen hem wel niet meer hebben voor die prijs....hihihi
Groetjes,
Wendy


Ja inderdaad, was spotgoedkoop, maar zegt dat ook niet iets over de staat waarin het zadel verkeert? Maargoed, de prijs maakte het wel erg aantrekkelijk om minimaal even te gaan kijken Haha! Neem eens contact op met die mensen, misschien hebben ze hem nog, en wellicht nog wel voor minder ook Cool

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:42

ja dat is ook wel zo sm. maar ik woon heeeeeeel erg dicht bij de duitse grens. en dit zadel wordt aangeboden voor mij dan vlakbij de grens, dus ik kan gewoon naar dit zadel gaan kijken Haha! ik was alleen erg benieuwd of iemand ooit van dit merk gehoord heeft.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 00:57

Als het dan toch over zadels gaat... wie nog een Billy Cook van 1 1/2 jaar oud zoekt moet me maar even mailen of pb-en.
(dit is geen advertentie ofzo hoor Lips are sealed Haha! Schijnheilig Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 01:12

Ik heb een Big Horn van zo'n 15 jaar Verward oud en hij is nog steeds heerlijk!!! Moet wel wat aan gebeuren (ik heb hem niet goed verzorgd, FOEI!) maar ik laat hem met mijn Belasting $$$ lekker helemaal opknappen.

Weet iemand een goede (western) zadelmaker????????

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:46

ik rijdt op een pullmann dat moet volgens de advertenties de rolls zijn onder de westernzadels!nou hij zit best lekker maar na een dagje wedstrijd heb ik toch echt wel pijn in mijn reet Boos! Boos! ik moet toch wel zeggen dat ik hem op al mijn paarden leg en super ligt Lachen Lachen wat ik begrepen heb komt het zadel uit de continental fabriek

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:51

Ik heb een Crates. Deze heb ik al 4 jaar en zit heerlijk. Hij was nieuw rond de Fl 2500,--. Toendertijd was dit merk heel erg bekend, maar de laatste tijd hoor je er minder over. Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over. De Madepolder (Den Haag) verkoopt deze zadels nog steeds.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:07

je mag ook min site kijken misschien leerzaam? Haha! Haha!
o jee bijna een oneliner

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 07:14

Er is ook een zadelmerk "Alamo" (of zoiets). Hetzelfde model en zelfde kwaliteit als zo`n zilverbeslagen showzadel van circle Y maar dan een stuk goedkoper. Mijn zusje heeft er een voor iets van $650 nieuw gekocht. Heel mooi zadel, super kwaliteit. Trouwens een goede kwaliteit westernzadel gaat een mensenleven mee zeggen ze altijd. Vooral die ropingzadels zijn niet te verslijten. Mijn (roping)zadel is 50 jaar oud en still going strong Haha!

Met een ander zadel heb ik veel mazzel gehad. We hadden dat ding 10 jaar geleden nieuw voor $200 (incl singel) gekocht en ik gebruik het nog steeds dagelijks! Het is een lichtgewicht en ik heb er al tig paarden onder zadelmak gemaakt. Echt een ideaal allround zadeltje en zit nog lekker ook. Zou je niet vewachten van zo`n goedkopie!

Silke

Berichten: 49
Geregistreerd: 14-04-02

Alamo-zadels in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:17

Alamo is een 100% Texaans merk. Houten boom, rawhide covered, goede kwaliteit leer, handbewerkt voor een betaalbare prijs. Je vindt ze ook in Nederland bij The Dutch Trading Post: <a href="mailto:info@dutch-trading-post.nl">info@dutch-trading-post.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:34

Ik heb een Bighorn (tevens te koop) en een authentieke Longhorn die nog een houten boom heeft etc. Ze zitten allebei heerlijk.