Wat voor beenbescherming in de reining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:15

Grrr...had ik net een heel uitvoerig antwoord gecomponeerd, is alles ineens foetsie. Kijk eens even op de site van Professional Choice, daar staat het een en ander uitgelegd over Splint boots, Combo boots en |Bell boots.

http://www.profchoice.com/prd_western.html

De beenbeschermers om de achterbenen heten Skid Boots.

Je suis Charlie.



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:17

Die Skidboots zijn inderdaad voor de achterbenen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:34

XoNo schreef:
Oja, dus eigenlijk wat ik in mijn eerdere reactie had laten zien (de foto).


Nee dat is een combinatie van de twee. Heet daarom ook Combo Boot.

Splint boots:

Afbeelding

Afbeelding

Bell boots:

Afbeelding

Medicine Sport boots:

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:21

Ik doe het tot nog toe met splint boots. Hoe warmer je het paard inpakt, hoe warmer ook de pezen worden en die krijgen een flinke opdoffer als het te warm wordt in die boots. Het kan er zelfs zo warm in worden )(over de 42 Graden Celsius) dat het eiwit in de pezen gaat degenereren en de pees kan gaan scheuren. De pees is geen erg goed doorbloed weefsel, dus blessures vergen een lange revalidatie (als ze al goed komen).

Als ik jou was zou ik helemaal in het begin en tijdens de training later peeskappen gebruiken en zo min mogelijk beenbescherming omdoen. Maak de benen van je paard hard. Om de pezen van je paard steviger te maken zou ik ook iedere dag minstens 10 Minuten op harde bodem stappen. Als je met een jong paard aan het werk gaat zijn de spieren snel genoeg om kracht, maar de slecht doorbloedde banden en pezen hebben zeker één tot twee jaar nodig om op krachten te komen. Splint boots en medicine boots heb je in het begin nog helemaal niet nodig. En de comboboots vind ik persoonlijk ondingen, ik heb losse bellboots als ik ga spinnen, en verder doe ik splint boots of peeskappen om.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:49

XoNo schreef:
Nu ook niet, maar alleen tijdens het harde werk (wat voorlopig nog niet aan de orde komt). Maar bijvoorbeeld als ik de spin en de stop ga trainen, dan heb ik dat soort bescherming toch het liefst wel.


Ik heb ook niet gezegd dat je dan geen bescherming om moet doen. Probeer alleen zo min mogelijk om te doen, en probeer vanaf het begin veel op harde bodem te stappen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:31

Tja, de paardenspullen uit de westernsport zijn zo slecht nog niet.... Schijnheilig

En ze zijn inderdaad aardig aan de prijs, en als je alleen een prutbak hebt, overleven ze ook niet zo lang (wel beduidend langer dan de kopien van Harry's Horse, die doen het gemiddeld een driekwart jaar)

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers