Clinics!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:01

lekker alweer een hoop gezeik over wie wat hoe en wanneer zou kunnen gaan doen of niet }>
iedereen praat erover maar er gebeurt weinig,en als er iets gebeurt dat is men al snel niet meer tevreden en is het niet zoals men dacht dat het zou zijn Slapen
Wat verwachten mensen eigenlijk van een clinic of een trainings avond????????
Wat wil het gros hier??? een clinic volgen van een bekende trainer uit het buitenland en dan naar huis gaan en uitproberen wat je helemaal nog niet snapt????????????
Men kan genoeg leren van mensen die al een tijd *echt* rijden en weten waar ze mee bezig zijn (ja ook Cool)
Maar helaas heb ik gemerkt dat velen denken dat ze het of beter weten of perse het ergens niet mee eens moeten zijn,of steeds weerwoord dienen te geven.Denk dat veel ervaren ruiters daar geen zin in hebben,waar ze wel zin in hebben is mensen te laten zien hoe ze rijden maar dan zonder dat een beginner gaat zeggen of het niet beter anders gedaan kan worden,want dat heeft hij/zij gelezen Koe
Wat wil ik nu hier mee zeggen!!!!!!!!!!! GEEN IDEE Cool
Alleen dat mensen zich eens bewust moeten worden dat ze nog niet zelfstandig kunnen rijden en dus nog geen eigen stijl hebben,dus afhankelijk zijn van mensen die hun iets kunnen *leren* en als dat ook niet strookt met wat je zou willen pik het dan toch op en doe er iets mee maar ga niet zeuren en maar weer op zoek naar de ideale trainer,want helaas die bestaat niet ,althans niet voor de beginner.Wat wel bestaat ( en ik maak het nu weer mee)is een welwillende ruiter die open staat voor wat de trainer zegt en wil en er van uit gaat dat het klopt wat ze zegt,en dat doet omdat er meer is dan alleen maar de simpele trainer /ruiter relatie,en hoe krijg je dat!!!!! door niet te gaan zeuren na 2 lessen maar wel je vragen stellen en als het antwoord niet is wat je gelezen hebt er toch maar vanuit gaan dat de trainer het wel weet.VERTROUWEN heet dat Cool


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 14:27

Jos schreef:
:? ik snap het niet Huilen Verward
het is ook al erg laat voor mij
moet eigenlijk al in bed liggen , want morgen moet ik weer rijden Knipoog



Goh snap je het weer niet Cool ik zal het je uitleggen en als uitgangspunt neem ik de oefen wedstrijd die op 5 mei werdt gehouden in Beets }>

Ten eerste vond ik het een goed georganiseerde oefenwedstrijd,mijn complimenten daar voor.maar nu gaan we eens een beetje rijtechnisch de zaak evalueren Pling .
90% van de deelnemers waren de beginners waar ik het over had in mijn bovenstaand stukje,mensen die nog aan het leren zijn en proberen het geleerde in een wedstrijd proberen te gebruiken,hier gaat het dus mis }>
want wat ik heb gezien,en ik heb erg lang gekeken en niet gewoon gekeken maar heb geprobeerd te zien wat men heeft geleerd,dan blijkt ineens dat of men weinig heeft geleerd of dat men het geleerde niet in praktijk kan brengen,VOORBEELD!! TRAIL.er zullen echt wel mensen zijn gestart die een trailclinic van Silvia hebben gevolgt en weet zeker dat ze daar hebben geleerd hoe je een paard moet controleren in de diverse obstakels,wat ik heb gezien was dat 90% van de ruiters hun paard elk obstakel liet nemen op zijn/haar eigen wijze zonder controle te willen hebben over voorhand of achterhand.Neem bv het vierkant,weet zeker dat Sil heeft behandeld dat je in een draai eerst de voorhand laat verplaatsen ,dan stopt en dan de achterhand verplaatsen,wat de meeste deden was proberen een spin te maken in dat vierkant }> .ja natuurlijk het zijn beginners Koe SOWHAT!!!! dan zeker moet je proberen het te doen zo als het hoort en zoals je het hebt geleerd(althans ik hoop dat jullie instructeur het jullie goed bij brengt Cool ) hetzelfde geldt voor de L achterwaarts,ik zag de meesten kijken van links naar rechts en maar op en neer wiegen op je paard.ook hier weet ik zeker dat in een clinic van Sil je geleerd krijgt aan een kant van je paard een punt te zoeken en dat te gebruiken als leiddraad.de balkjes op de grond blijven echt wel op dezelfde plek liggen en gaan niet stiekem anders liggen Knipoog . Dan de poort meeste van jullie zullen wel als je achterwaarts wil gaan je zit iets verlichten om die motie te bewerkstelligen,nou vind je het raar dat ,omdat je je paard niet naast de paal zet waar het touw zit en probeert lang uitgerekt naar voor leunend dat touw te pakken,je paard achterwaarts gaat??? ik niet.maar nogmaals het waren allemaal groene beginners die nog veel moeten leren en vooral om niet een lintje te willen hebben maar om dat wat je hebt geleerd te oefenen,en dat werd bijna niet gedaan.Weet niet welke *trainers* er aanwezig waren en of ze hun
lesklanten hebben gevolgt,maar zo een wedstrijd is bedoeld om te leren maar wat kun je leren als niemand iets verteld over wat er fout ging???? Verward
zag een juffrouw rijden met inplaats van de reins in een boog te hebben,had ze ze gekruist.dit mag gewoon niet en niemand die haar daarop attendeerde.maarja het was toch maar een oefenwedstrijd en dan kijk je niet zo nauw hahahahahaha BULL ja natuurlijk als ze mooi rijd dan wint ze ook bij mij haar lintje maar zeg haar wel dat ze zo niet mag rijden op een *echte* wedstrijd.En dan nog die wat oudere dame met dat witte paard ,het had weinig gescheeld of ik had haar persoonlijk van haar paard gehaald.lekker voorbeeld gaf ze Extreme duivel
Op een dergelijke wedstrijd hoort een jury te zitten die niet puur de regels kent van het jureren maar eentje die technisch ziet wat een ruiter doet en elke fout opschrijft en bespreekt met de ruiter in de line-up.Chris Knol is zo een jury maarja die heeft het natuurlijk erg druk.neem dan bv gewoon ruiters die de onderdelen die ze jureren zelf rijden of gereden hebben en leg de klemtoon meer op dingen waar de ruiters iets aan hebben.
En dames en heren *trainers* is het een te idealistische vraag van me om jullie beginnende ruiters te begeleiden op die wedstrijden???????

Achja binnenkort woon ik in het westen Haha! Lovers en wie weet zijn er mensen die ik nog een beetje op weg kan helpen,want de manier waarom er gereden wordt is prima en de instelling is goed,alleen denk ik dat er wat meer aandacht besteed moet worden aan de wedstrijd etiquette en de technische uitvoering van het paardrijden.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:46

Sugarmiss"]
[quote="blaze schreef:
zag een juffrouw rijden met inplaats van de reins in een boog te hebben,had ze ze gekruist.dit mag gewoon niet


Dit moet je even uitleggen Verward
In een boog is van mond tot hand en gekruist is dus elke teugel over de hals naar de andere kant Verward
[/quote]



rechter rein links over de hals *linker rein rechts over de hals* pak de reins vast linker hand links van de knop*-rechter hand rechts van de knop*leg de reins over elkaar en vorm een boog boven je knop* zo moet het Tong uitsteken

rechter rein links over de hals *linker rein rechts over de hals* pak de linker rein in je l;inker hand*pak je rechter rein in je rechterhand*kijk tussen je handen door en je ziet dat de reins elkaar kruisen*dit mag dus gewoon niet.
PS
Moeilijker kan ik het niet uitleggen Cool


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:49

Jos schreef:
dankjewel voor je uitleg Blaze.
Ik ben weer heel wat wijzer geworden.


Gelukkig was dit nog maar een beginners wedstrijd. en geen NK,
waar sommige ruiters aan meedoen die het woord "Pleasure" en "Horsemanship" nog niet helemaal goed begrijpen , maar wel dat onderdeel starten.

misschien leuk voor een clinic Knipoog Haha!



Toch altijd weer leuk je reactie Cool jammer dat het zelden iets toevoegt
zeker van jou had ik meer verwacht maar helaas Cool
Als jij al niet begrijpt wat ik schrijf dan heb ik sterk mijn twijfels of het is over gekomen wat ik bedoel,maarja zal wel aan mijn limburgse afkomst liggen Knipoog je stupide opmerking over het nk is alweer eens helemaal misplaatst want als niemand in een beginners wedstijd de deelnemers attent maakt op wat er fout is dan zullen zij de volgende zijn op een Nk dat niet weet wat ze moeten doen ,en dan gaat de lol er snel vanaf.maarja voor veel *trainers is het blijkbaar belangrijker te kunnen zeggen dat ze heeeeeeeeeeeeeel veel lessen geven inplaats dat ze iemand echt begeleiden naar een wedstrijd toe.jammer Huilen

En Vera leuk dat de jury je heeft aangesproken en fijn dat je de tip kunt gebruiken maar nee is zie het aan de kant zeker niet anders er waren teveel dingen die niet werden besproken door de een of andere.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:02

Sugarmiss schreef:
Blaze: bedankt voor je duidelijke uitleg over de gekruiste teugels.

Al moet ik nog wel even kwijt dat toen ik net les kreeg (jazeker ooit heb ik ook les gehad Haha! ) heb ik ook een andere teugelvoering geleerd op 2 handen. Ze had er ook een naam voor maar die ben ik vergeten Verward Die teugelvoering gebruikte je om je paard kleine rondjes te laten lopen (stap/jog) en je moest als het ware de teugel met je ander hand aanhalen en de teugel via je duim korter maken. Het leek een beetje op wat menners doen als ze de bocht om sturen.

Misschien dat het iemand bekend voorkomt Verward



als je traind doe je maar wat je wil met je reins Haha!
op wedstrijd zijn er regels Cool
simple as that

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:35

Jos schreef:
ik kijk liever naar de dingen die goed zijn gegaan.
i.p.v een opsomming te geven van wat er allemaal fout was.

het is makkelijker om een persoon de grond in te boren dan een compliment te geven.

ook bij wedstrijden en clinics.

voor veel mensen is het al een hele stap om mee te doen aan een wedstrijd of clinic.
als je ze dan gaat overvallen met wat er allemaal niet goed ging , gaat er een heel ongelukkig persoon naar huis.
het lijkt mij prettiger om in de volgende lessen op subtiele wijze te werken aan de dingen die nog niet helemaal goed gingen.
je kan ook schrijven "helemaal niet goed gingen"
het zijn dezelfde woorden , maar een iets andere volgorde.
het effect van de volgorde kan voor veel mensen het verschil zijn tussen een *LOL* of een Huilen

ik denk dat de meeste mensen die na afloop van deze "wedstrijd" naar huis zijn gegaan, gegroeid zijn in hun eigenwaarde.
dit kan volgens mij alleen maar positief werken op je verdere manier van rijden.

hmm blaze zou zijn woorden iets zorgvuldiger moeten kiezen??? DACHT HET NIET }> daar ben ik blaze voor Cool
natuurlijk zou een trainer de dingen die niet goed in praktijk gebracht werden tijdens de les kunnen verbeteren,alleen denk ik dat niet alle trainers er waren dus als de ruiter niet weet wat fout ging dan is er niets te verbeteren,dus!!!!!!!!! moet er iemand zijn die hun dat zegt.
Waren het allemaal klanten van jou??? ook dan werkt het niet want je hebt niet alles kunnen zien omdat het goed laten verlopen van zo een dag je niet in de gelegenheid steld om iedereen te bekijken.
Ik iemand de grond inboren????? heb geen mens of paard bij naam genoemd,alleen die ouwe dierenbeul }> En dat meisje die de reins verkeerdvast had reed voor de rest best netjes en denk niet dat omdat ik heb vermeld dat ze de teugels niet volgen regelement vasthoud nu nachtmerries heeft Slapen
Kijken naar de dingen die goed zijn gegaan????????? waarom Gaaaap de fouten moeten worden gesignaleerd daar leer je van.
Ze zijn naar huis gegaan en in hun eigenwaarde gegroeid!!!!! fijn vor ze Schijnheilig bij een volgende officieele wedstrijd zal dat dan teniet gedaan worden omdat de trainer vergeet te vermelden dat je bv een fout kinriempje aan hebt.

Maarja zeik maar rustig door ,ik kan het hebben Schijnheilig maar helaas heb ik toch gelijk Knipoog

PS
hoor net dat de regel betreffende de teugelvoering is veranderd (2001)
maarja door dat ik mezelf blijkbaar niet *geschikt *vond om wedstrijden te rijden heb ik dat gemist.zal het regelboek maar weer eens gaan bestuderen
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-05-02 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:48

vera"]
[quote="Blaze schreef:

Toch altijd weer leuk je reactie Cool jammer dat het zelden iets toevoegt
zeker van jou had ik meer verwacht maar helaas Cool
Als jij al niet begrijpt wat ik schrijf dan heb ik sterk mijn twijfels of het is over gekomen wat ik bedoel

En Vera leuk dat de jury je heeft aangesproken en fijn dat je de tip kunt gebruiken maar nee is zie het aan de kant zeker niet anders er waren teveel dingen die niet werden besproken door de een of andere.


Ik snap het kennelijk net zo min als Jos Verward

Ik vind het een beetje ergerlijk dat je een goed initiatief op deze wijze bekritiseert! Het een eerste keer dat er bij Jos op dit niveau een oefenwedstrijd wordt georganiseerd. Wat mij betreft; niks dan lof Knipoog
Dat er dingen anders kunnen of beter; er zal niemand zijn die dit zal betwisten. Maar is dat niet altijd zo? Op het NK, ondanks dat het al vele malen is georganiseerd, blijft ook altijd kritiek.
Dit kan alleen maar werken als je kritiek opbouwend is en dat men er wat mee kan. Had die dag naar Jos toegestapt (je was er tenslotte lang genoeg) en het haar verteld, had zij haar visie kunnen geven en de jouwe kunnen aanhoren en was er wat constructiefs uit voortgekomen.

Nu zit je weer iets goed de grond in te boren en dat is zo makkelijk. Je roept altijd een hoop maar je hebt zelf je paard verkocht omdat je niet geschikt bent om wedstrijden te rijden ( je eigen woorden). Vind ik een nobele keuze maar zet dan je kennis, die je volgens jezelf bezit, om in iets daadwerkelijks ipv je achter je toetsenbord te verschuilen.

Ugh Verdrietig
[/quote]

man man man Extreme duivel
waar heb ik kritiek geuit op de organisatie ????????? niet dus Cool
iets in de grond boren wat een gelul Gaaaap
en ja ik ben naar Jos toe gestapt en ja ik heb haar proberen uit te leggen wat ik denk dat er moet gebeuren maar ze had het te druk Knipoog
enja mijn bericht is nog steed constructief ,maar door dat jullie menen te moeten schrijven waar je s'nachts over droomd denkt men er dan anders over.lees mijn bericht nog een keer en quote dan de negatieve dingen Verward
Ze staan er niet.
en ik niet gechikt om wedstrijen te rijden hahahahahahaahahahahahahahah Cool waar haal je het vandaan Koe
zet mijn kennis in en wijs op dingen die niet goed zijn maar blijkbaar zijn jullie van suiker en erg gevoelig voor kritiek.
Iemand de grond in boren noem ik bv dat ik zou zeggen waarom rijd iemand met een hand als hij/zij het paard niet kan controleren,en noem dan ook nog de naam,maar dat doe ik niet omdat dat iets is wat de ruiter echt wel zelf in de gaten heeft. }>
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-05-02 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:52

Moosie"]
[quote="Jos schreef:
mooooohooos!
joehoeoeoeoe!
flauwgevallen?
misselijk? Misselijk
of nog steeds sprakeloos Lips are sealed



Van alles een beetje, soms ben ik er zo moe van. Het topic gaat over clinics maar dan is daar plots de beginnerswedstrijd van Jos waar we een vernietigend rapport over te lezen krijgen. Slapen
Gelukkig hebben de deelnemers er wel een leuke herinnering aan over gehouden.

Nu maar hopen dat er op de volgende beginnersoefenwedstrijd publiek is dat iets minder eisen stelt. Dan durf ik misschien ook te starten.
[/quote]
vernietigend hahahahahahahahahahahahaah
minder eisen???????? man ik stel geen eisen ik geef aan waar iets te verbeteren valt voor de vele zogenaamde trainers.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 12-05-02 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:54

Sugarmiss"]
[quote="blaze schreef:
als je traind doe je maar wat je wil met je reins Haha!
op wedstrijd zijn er regels Cool
simple as that


AQHA-rulebook par. 463.d..."may be shown with one or both hands. If riding with two hands reins must be crossedwith the tails of the rainson the opposite side of the neck. The riders hands should be carried near the pommel and not further then 4 inches (10 cm) out on either side of the saddle horn. Riders hand must be steady with very limited movement."

Hier staat dus nergens dat je de teugels vast moet houden zoals jij zegt. en je mag ze dus gewoon gekruist één per hand vasthouden.
[/quote]
pffffffffff ja sm je hebt gelijk Gaaaap
rij zo maar een proef en kijk of het mag Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:10

Sugarmiss schreef:
Zullen we het bij het topic houden...


Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel



verwijder al mijn berichten maar
als we raar gaan doen over prive zaken than i get really pissed Boos!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:50

vera schreef:
Blaze, je bent onverbeterlijk en daar hebben we allemaal medelijden mee. Huilen
Ondertussen gaan wij gewoon verder waar we mee bezig zijn want de enige die daar problemen mee heeft ben jij , en daar hebben wij nou net geen boodschap aan Schijnheilig

Sorry SM, moest ik nog ff kwijt...... Knipoog

Het enige waar ik problemen mee heb is dat beginnende (wedstrijd)ruiters die logischerwijze fouten maken daar niet op gewezen worden bij oefenwedstrijden en dus denken dat als ze 1e of 2e zijn zo door kunnen naar een wran wedstrijd,maar er daar dan achterkomen dat er veel meer bij komt kijken.daardoor gefrustreerd huiswaarts gaan en niet meer de moed hebben om weer te starten.
Waar ik nog meer moeite mee heb is dat mensen zich gaan bemoeien met prive zaken als ze blijkbaar hun gelijk niet kunnen halen,de enige harde woorden die zijn gevallen zijn naar aanleiding daarvan.
Maar mij belde net een *echte* trainer die gevolgt had wat gebeurde hier op bokt en zei de ware woorden *als je opbouwende kritiek negatief wil laten klinken is dat heel makkelijk,vandaar dat ik niet meer reageer op topics* helaas heefthij/zij wel een beetje gelijk.
maar tevens moet ik er aan toevoegen dat eigenlijk maar een handvol mijn bericht zo negatief vind want afgaande op de PB's die ik krijg , waar mijn gelijk wodt bevestigd,ben ik nog niet zo verkeerd bezig.men doet het niet openbaar om te vermijden dat mensen zo als jullie ook hun onderuit proberen te halen,Blaze kan het hebben en als men vlucht voor me dan blijkt wederom dat niet bij mij maar bij anderen iets niet in orde is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers