Clinics!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

Clinics!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 10:06

Beste Allemaal!
Ik heb met grote interesse de reacties gelezen over Clinics.
Mijn ervaringen zijn dat een clinic alleen interessant is als deze gegeven wordt door iemand die je echt iets nieuws te melden heeft of zoveel ervaring heeft dat deze je echt kan helpen!
We hebben hier bij westernstable Westerkwartier geregeld clinics, en vooral van buitenlanders.
Laatst hadden we Brad Whittaker uit Canada, hij heeft zoveel praktijk ervaring en verteld deze ook in handige tips dat ik er alleen al maanden op kan teren, en iedereen hier heeft er ongeloofelijk veel van gellerd. het geld dubbel en dwars waard!!! Je gaat juist naar een clinic om eens van een proffessional andere dingen op te steken, zeer spcifiek gericht op onderwerpen, daar kom je in je gewone lessen niet aan toe.
Onze trainers doen ook altijd zelf mee, en niemand voelde zich beschaamd of minder, dat ligt aan jezelf, je komt om te leren!!!
We hebben nog voor de boeg de cutting clinic van meervoudig Europees kampioen Uwe Rösschman én heel bizonder Jean-Claude Dysli, deze man heeft 50 jaar ervaring en is een Nestor op het gebied van western Riding, hij heeft technieken waar je de rillingen over de rug lopen.
En bedenk dat je misschien iets meer betaald maar je kunt ook naar die trainers in het buitenland toe gaan met je paard, wat ben je dan kwijt???
De kans om een hele dag, of twee dagen ( zoals de clinics van J.C. Dysli) persoonlijk les krijgen en te leren van anderen met jou, is juist de bedoeling van een clinic. groetjes Diana Pieters


WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-02 11:12

germie schreef:
Zijn er ook NH clinics bij?? Ik rij namelijk geen western, maar heb er slechts een week ervaring mee opgedaan. Ik vind die figuren als parelli e.d. ook wel interessant, dus nodigen jullie ook zo iemanmd uit???

Beste Germie,
Persoonlijk vind ik de naam Natural Horsemanship een mode-woord! Iedere vorm van Horsemanship moet " natuurlijk" zijn, anders ben je verkeerd bezig.
Wij geven zelf clinics in Join-up, daarbij leer jezelf hoe een paard denkt en wat hij begrijpt én vooral hoe een paard onze lichaamstaal begrijpt en hoe je daar dan zelf mee om kan gaan.
De clinic die Brad Whittaker gaf vorige week, sluit hier mooi op aan, hij noemt het gewoon horsemanship.
Ik denk alleen dat de laatste jaren we allemaal meer bewuster omgaan met onze paarden, en daaruit hebben we veel geleerd, maar horsemanship bestaat volledig uit ons eigen inzicht en gedrag!
Probeer vooral je gezonde verstand te gebruiken en onthoud dat alles logisch en eenvoudig moet zijn. De meeste problemen ontstaan doordat we teveel tegelijk doen op en met ons paard, zonder precies te begrijpen wat we doen en of het enig effect heeft.
groetjes Diana Pieters


WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

Clinics!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 12:05

Wat men niet goed begrijpt is dat je niet moet denken dat iemand die al heel veel gepresteerd heeft ( of dat nu Anky is of iemand in de western, doet er niet toe) op zijn of haar niveau de clinic voert....dat is dus niet per definitie zo! De trainer hoort te zien wat voor een vlees hij in de kuip heeft, en een clinic van Anky kan ook op een lager niveau gegeven worden. Het feit dat iemand jaren bezig is geweest iets uit te zoeken deze ervaring aan anderen wil leren, waardoor jij er geen jaaaaren voor nodig hebt, is de clou van een clinic.....
Een clinic is niet te vergelijken met een les, en je kunt er veel uithalen, als je tenminste in staat bent je hoofd erbij te houden een hele dag, of soms meerdere dagen, én het ook interessant vind om andermans problemen aan te horen en te zien hoe deze opgelost kunnen worden. Persoonlijk vindt ik dit vaak nog interessanter.
Ieder zijn hobby!
groetjes en veel succes!
Diana Pieters

CAM LINK: http://www.marestare.com/fcam.php?alias=westernstable
2015 breeding: Halo 11 maart, Tammy 16 maart

WSW

Berichten: 324
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: marum

Clinics!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 11:03

Beste allemaal,
Als ik dit alles lees word me wel duidelijk dat de meesten van jullie nog erg onzeker zijn.
Ik weet dat in elke sport de sport van het discussiëren meer deelnemers heeft dan echte beoefenaars....
Jullie maken je allemaal zo druk over wie gelijk heeft of niet, dat jullie vast niet veel tijd meer over hebben om te leren!!!
Iedereen leert op zijn of haar manier, en iedereen pikt dingen op verschillende manieren op, niet iedere goede ruiter is een goede trainer, niet iedere goede trainer is een goede instructeur!
Zie toch eens het verschil! Zie toch eens onderscheidt!!
Zelfs van fouten leer je, of deze nu door anderen gemaakt worden of door jezelf, alleen als je je eigen fouten herkent heb je weer wat geleerd.
Bij wedstrijden kan er ook van alles fout gaan, zelfs al heb je ervaring, je hebt óók met je paard te maken, én met zenuwe ( ik ken er zelfs die na jaren van succes nog steeds doodnerveus zijn, dat is vaak zelfs heel begrijpelijk).
Ik erger me maar aan één ding....als alles fout loopt geef dan niet een ander de schuld, of dit nu je paard is of je trainer, je bent er bijna altijd zelf verantwoordelijk voor.
Zoek eerst de fout bij jezelf voor je begint te mekkeren. Dan heb je meestal al weer wat geleerd.
Voor iedereen geldt dat je een goede basis moet hebben om iets op te kunnen bouwen!
Waar je die basis vandaan haalt, dat maakt niet uit, zolang je er maar tevreden over bent, en het begrijpelijk is wat je doet, als je iets niet begrijpt moet je het kunnen vragen, en moet je er antwoord op kunnen krijgen, alleen zo kun je verder en heb je er ook wat aan.
Zo kan een sport groeien.
Paardrijden leer je echt niet in één leven!!! Dus waar maak je je druk om....?
groetjes Diana

CAM LINK: http://www.marestare.com/fcam.php?alias=westernstable
2015 breeding: Halo 11 maart, Tammy 16 maart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers