Galop van pleasure-paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:40

Je hebt helemaal gelijk. Ik kan me ook niet indenken dat dat lekker zit.

Volgens het AQHA-regelboek moet er een duidelijke galopsprong te zien zijn, maar zolang er nog ruiters geplaats worden die dit laten zien zijn en er blijkbaar nog jury's zijn die het willen zien, zal het nog wel even duren voordat dit gehuppel de wereld uit is.


DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:15

Nou Ludo dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb een aantal ruiters buiten de plaatsing zien vallen die juist wel dat huppelgalopje lieten zien.

Nu is de galop natuurlijk maar één onderdeel van de te showen gangen en sluit ook de algehele indruk (rust, consequentie) niet uit.

In het clubje waar ik bij zat hadden we aardig dezelfde uitslag 'voorspeld' als waar de judge mee kwam. Helaas ben ik alleen zaterdag overdag geweest en weet dus niets van de rest van de verreden onderdelen.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 13:51

DunnitsMystery schreef:
Ik weet eerlijk gezegd niet veel van pleasure.. vind het wel leuk om te zien, zou het ook eigenlijk vaker moeten zien..
Maar ik heb wel een vraag hierover.. Ik dacht altijd dat juist bij pleasure de gangen zo natuurlijk mogelijk moesten zijn.. hoe kan het dan dat de paarden zo onnatuurlijk moeten galopperen.. dat rijmt niet helemaal..


Tja Dunnit wat zal ik zeggen. Het is in de westernwereld al jaren een hot item die pleasure gangen. De oorsprong (uit de echte oude cowboytijd Knipoog ) was dat de gangen zo plezierig mogelijk moesten zijn. Een wrangler zat tenslotte hele dagen in het zadel.

Toen daar later een show omheen gemaakt is zijn ook de uitersten ontstaan. Nog lagere hoofdhouding (peanutrolers), nog langzamere jog en lope. Hierdoor zijn idd de natuurlijke gangen (2- en 3-takt) behoorlijk in de knel gekomen. En als dan op een worldshow ook dat soort gangen nog in de prijzen vallen, ja dan werkt zoiets natuurlijk ook door in Europa Huilen

Na veel kritiek op AQHA-conventions (jaarvergadering) zijn de regels wat aangepast en moet er op een natuurlijker manier gereden worden. Maar er zijn nog steeds judges die graag die langzame waggelgangen zien en dus worden er nog steeds mensen geplaatst die dat laten zien Verward

Het zal wel moeten slijten, maar van mij mag het wat sneller gaan... Lachen

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: pleasure galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 19:57

Emmy schreef:
Blacks Diamond Duro

Was dat die zwarte met dat super mooie showzadel met blauwe combi?? Om te Kwijl

Overigens heb ik 'mijn' buckie daar ook gezien, dubbel Kwijl Kwijl

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: pleasure galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 20:13

Colinda"]
btw SM ; wie is je "buckie"? bedoel je de buckskin?
[/quote]
Cookie (cook'n the books)

[quote="Colinda schreef:
Dus jullie vonden Frank Siebens dan niks?
Die vindt ik dus weer om te Kwijl Kwijl

Frank kennende zal hij daar heel blij mee zijn Haha!

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 09:10

Cookie is de perfekte buckskin (voor mij). De kleur van 'nat zand' met hoge zwarte benen, staart en manen zonder wit erin. Ën geen witte voetjes, kolletje of wat dan ook Kwijl


DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 10:31

XoNo schreef:
zag haar (Sjoukje) stiekem de onderbenen bijkleuren van cook'n the books Knipoog


Weer een droom aan flarden Huilen Knipoog dus als ik ooit nog eens een buckskin koop moet ik hem eerst wassen Verward of zal ik Sugar gedeeltelijk blonderen, heb ik er ook één Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 2 bezoekers