Paint (sorrel-overo) merriexQuarter hengst (bay)=?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Paint (sorrel-overo) merriexQuarter hengst (bay)=?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:25

Mijn merrie (Paint- Sorrel/overo) is gedekt door een Quarter (bay). Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd wat er uit komt. Hebben mensen ervaring mee met een soort zelfde combinatie? En zo ja, wat kwam er uit voor kleur..

Ben erg nieuwschierig of ik kans heb op vlekken... Schijnheilig

Groetjes Mariska


Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:42

Ja dat kan inderdaad ook, maar als ik eerlijk moet zijn, snap ik daar erg weinig van.. Het maakt me in principe ook niet uit of het gevlekt wordt of niet.. Als het maar gezond en lief is ! Maar ik ben gewoon benieuwd of mensen er ervaring mee hebben...

Of zijn er mensen die het eea kunnen berekenen..?

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:43

Tenfold schreef:
Correct me if I'm wrong
Sorrel/chestnut, bay, black.
Overo, solid.


Wat bedoel je..?

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:44

vera schreef:
Wacht maar tot Jeddah weer op Bokt zit....die kan je precies vertellen wat erui kan komen! Pling


Oeh.. Spannend! Het duurt namelijk nog zo lang.. April..

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:45

Bonnigje schreef:
50% kans op overo.
50% kans op Breedingstock.


Ja, die had ik ook al in mijn hoofd, maar ik wil wel iets boven of onder die 50%... Bloos


Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 15:52

Bonnigje schreef:
Hoezo wil je dat Scheve mond Tis nou eenmaal zo... Dan had je met een Paint moeten dekken, een Tobiano wel te verstaan.
dat had je 75% kans op bont gehad.


Er zijn toch berekeningen voor dat je iets boven of onder die 50% kan komen. Ik heb bewust gekozen voor een Quarter en zoals ik al eerder zei, als het maar gezond is! Pling Maar ik ben enkel benieuwd of iemand ervaring heeft of een idee erover.. Maar het blijft natuurlijk afwachten wat er uit komt.. Schijnheilig

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 10:50

Dit is vader:

Afbeelding

En dit is moeder:
Afbeelding

Ik zie wel wat er uit komt.. In ieder geval een paint ja, maar zo ver was ik zelf ook al! Alleen mijn vraag was naar de vlekken en of iemand er ervaring mee heeft.. Ik hoorde laatst ook -misschien is het een fabel- dat de moeder vaak dominanter is qua kleur doorgeven? Of zegt dit niks?
De uitleg van Mac is wel iets verhelderend! Bedankt!

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 11:02

Ok. Dus ik heb nu een klein beetje meer kans misschien?

Ik heb hier ook haar papier, daar kan je in zien dat er best veel quarter doorheen zit.. Misschien is dat weer nadelig?

Afbeelding

Haar vader is een crop out.

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 09:06

Poco schreef:
Er is een leuke site waar je de kleuren van de ouders in kunt vullen en dan kun je zien wat voor kleur veulens er uit dezelfde combinatie zijn geboren..



Welke site is dat?

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:00

Is het geen Tovero?

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 15:06

Overo
(pronounced: oh vair' oh)

The white usually will not cross the back of the horse between its withers and its tail.

Generally, at least one and often all four legs are dark.

Generally, the white is irregular, and is rather scattered or splashy.

Head markings are distinctive, often bald-faced, apron-faced or bonnet-faced.


An overo may be either predominantly dark or white.

The tail is usually one color.

Bij een overo loopt het wit toch niet over de rug. Of is dit 'meestal' niet zo? Een Tovero is toch een combinatie van Tobiano en Overo en dit lijkt mij zo. Maar ik zal het wel bij het verkeerde eind hebben..

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-04 21:22

Ik weet niet of het mag, maar ik kwam dit net tegen op het net, de vader van Boldly.
Een crop-out van Obvious Conclusion en Dean's Miss Barsen.

Ik vind het wel een knappe vent! Hij heeft maar een heel klein vlekje op zijn buik.
Ben nu wel erg benieuwd hoe haar moeder er uit ziet..!

Afbeelding

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-04 21:52

Ja, echt een gaaf paard he! Echt leuk het internet!

Nu ik eindelijk wat gevonden had, was ik even verder gaan zoeken en nu vond ik dan een halfzusje van
Bold van moeders kant. Deze lijkt wat meer op Bold. Ik denk dat de moeder dus ook niet zo gespierd is.
(ik hoop wel dat ze het een beetje doorgeeft.. )

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YQAjA3ocpmWOm9g!N8HPtipBx*8ayUrrWNoQ2Zqu*Lm5gGtuTb7P!S3k7A7CucILN4aMO*S2hg2Dh5lFtkugF9GKbXcsUJGaeSXWyzVTpyufVofZvGHvE674MjrPR3LTNVBP3gWWjmTfqLXm7xfZUg/Dee%20Bold%20Link%20(zusje%20van%20Bold).jpg?dc=4675496111630361921[/img]

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-04 22:18

rogerina schreef:
leuk paatje heeft bold zeg...
Maar ik vindt roger toch persoonlijk de grootste bink voor bold


Ja groot is Roger wel..
Laatst bijgewerkt door Boldly op 04-11-04 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-04 22:49

Mac schreef:
Gezien de afstamming is het best vreemd dat er twee zulke gestroomlijnde paarden uit zijn gekomen ...
je zou idd meer massa verwachten. Maar het zou idd best kunnen dat je er in volgende generaties iets van terugziet.
Hoe zit dat precies eigenlijk?
Hoe het met kleur zit weet ik nu wel een beetje, maar wat bouw en beweging betreft heb ik geen idee ...


Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar! En ook nog steeds naar haar moeder (Going Boldly).
Ook omdat aan moeders kant ook flink wat bespiering zit.

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-04 19:22

Ik heb contact gehad met de eigenaar van Bold's moeder! Ze gaat me foto's sturen! Echt zo leuk! Nu kan ik eindelijk zien hoe ze er uit ziet! Ze heeft nog twee broertjes en twee zusjes. Ben erg benieuwd!

Ik wilde het even laten weten hoor!!

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-04 18:15

We mailen een beetje heen en weer nu en vandaag kreeg ik dit:

She really has more white and has a real bold face with eyeliner. She was real muscled when she was younger, a little small in chest, but she puts real pretty heads and necks on her babies nice hips also. We showed her in halter and showmanship, and a little western pleasure. Nicole was 10 when we got her and showed in the 13 and under classes, and color classes. We they bought her an all-around horse named Social Elegance, She and he showed at the world show, several years and placed in the top 10 in horsemanship, showmanship, and trail. They were a great pair. We sold him and purchased her a western pleasure mare, named Principley Good Bars, ( doubled registered, quarter and paint). She died 3 years ago of Kidney failure. It was very hard on my daughter. We then leased her a Quarter Mare and she placed in the top ten at Youth Quarter Horse World Show, and at Quarter Horse Congress. Then we purchase a half sister to the Quarter Mare we leased and still have her. Nicole and Social Elegance (before we sold him) were in the top 20 and on the honor roll in almost everything. He would even run barrels and poles. She won some award that only 34 horses had ever won. We won saddles, trailers, blankets, trophies and buckles with him everywhere. Nicole is 21 now and is a senior in college. Doesn't get to show much now. My husband remembers your horse. The man that owned them both put your horse in a sale and we purchased her mother from him. We saw her when we went to pick our horse up. We have had "Maggie" since January of 1995. She was foaled on February 15, 1987. I don't get to show much either, we have a Western Store in Shreveport and is owned by my husband's family and since they are 83 yrs, I have to do a lot of the running of the store. My husband is a Justin Boot salesman, and is gone from home a lot. When Nicole was showing we went every week end. But since she is in college we are limited now. I am the President of an area Paint Club and we put on 3 shows a year in Louisiana, 2 small ones and 1 large futurity in Sept. Of every year. You can look at our website www.arklatexphc.com. I enjoying hearing from you. I will get you picture in mail this week. I also have a picture of Maggie's mother. Your horses grandmother. If I can find it I will send you a copy of it also. Sue

Ik vind het echt leuk om allemaal te horen! Maar ben heel erg benieuwd naar de foto's! Ik hoop dat de post een beetje snel is.. *LOL*

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 10:03

XoNo schreef:
Hebben ze de moeder van je paardje wel geshowed?


Citaat:
We showed her in halter and showmanship, and a little western pleasure. Nicole was 10 when we got her and showed in the 13 and under classes, and color classes.


Ik denk dus alleen dit. Nicole is haar dochter.

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 10:04

Citaat:
Wat leuk dat je contact hebt met die mensen Misschien dat ik haar man wel gezien heb, ben wezen shoppen in de winkel Justin Boots


Wat grappig zeg! Wat is de wereld toch klein he.. Knipoog

BH All Inclusive - aka Dave :D

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-04 10:19

Mac schreef:
Ik vraag me af of ze daar nog foto's van hebben; van het showen. Dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn!


Ja inderdaad. Ze had ook in een eerder mailtje gezegd dat ze de paarden gefokt had voor halter, maar dat het allemaal "great riding horses" zijn geworden. Dus ben benieuwd. Ze zijn in ieder geval wel actief bezig geweest met die paarden.

Mac, je moet denk ik gewoon af en toe proberen te zoeken op de ouders van Lee. Je moet net de mazzel hebben dat er iets te koop staat op een site. Dat had ik nu ook. Want ik had wel een eerder gezocht en had toen niks gevonden..

BH All Inclusive - aka Dave :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers