wat is de beste maat voor een roundpenn ?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 14:47

Denk dat het inderdaad afhankelijk is van je ruimte..
Bij ons op stal is er een +/- 15 - 30 bak die opgesplitst kan worden in 2 15/15 vierkante bakken.. voor losgooien maar v.n. voor longeren..
Voordeel van een vierkante longeerbak is ook dat je een paardje niet teveel aanleerd om te "leunen" tegen de omheining..
Zou in ieder geval hem wel 12 of meer proberen te houden anders wordt ie wel erg klein. Clown

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:23

Nou wil ik niet als een betweter over komen.. maar als je paardje in een vierkante roundpen (dat klinkt logisch Verward ) de hoek in duikt betekent dat dat ie dus aan de omheining leunt.. en dat lijkt me toch niet de bedoeling want uiteindelijk krijg je daar met rijden ook last van, tenminste wel als je reining rijdt en uit de kant moet blijven..

Voor de rest ben ik het wel met je eens cassidy, helaas is alleen 20m doorsnee niet voor iedereen weggelegd Lachen

Western Training 11J
"Good judgement comes from bad experience, and a lot of that comes from bad judgement."

DunnitsMystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 15:52

Wat betreft het verschil/gebruik van een ronde of een vierkante roundpen merk je al dat daar de meningen over verschillen.. Misschien is dat ook wel paard afhankelijk.. Zelf vind ik een vierkante roundpen lekker omdat ik dan op een cirkel kan longeren zonder dat ze leert te leunen aan de omheining.. Volgens mij heeft Sugarmiss net als ik liever een vierkante longeerbak alleen om verschillende redenen. Lachen
Als ik longeer en mijn merrie niet alleen op de hoefslag wil laten lopen kan ik ook altijd de grote bak in gaan, mits ie leeg is..
Ik denk dat je een roundpen moet maken zoals jij je er prettig meevoelt of dat nou vierkant is of rond..
En als je de mogelijkheid heb om op een vierkant (a 25m) te longeren waarom zou je dan geen ronde longeerbak maken op stal.. dan heb je de keuze uit beide.. Knipoog
Ik hoop wel voor je dat het mogelijk is om er 1 te maken..
roundpen van 25m haha kijk dat is nog eens een roundpen Lachen

Western Training 11J

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie