Uit Italië, Dutchs Peppy Flash

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Uit Italië, Dutchs Peppy Flash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 18:41

Hiephiep Hoera, ik heb eindelijk een nieuw paard.

Zijn naam is Dutchs Peppy Flash, hij is een hengst van 6 jaar oud. Een hele lieve, brave knuffelbeer, absoluut geen 'hengstenkarakter', en een super fijn paardje om te rijden.

Voor degene die geinteresseerd zijn hier wat meer informatie.
Sire: Little Peppy Four (cutting hengst) van Peppy San Badger.
Dam: Dutchs Flashdancer van SR Doc Dutch.

Hij was in 1999 APCR Snaffle Bit Futurity Open Finalist (reining)
In 2000 ACRP Open Trophy Winner (reining)
2000 European Champion Americana Reined Cowhorse Futurity Open.

Ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik ben met dit paard. Eindelijk weer rijden en genieten van een klaar reining paard. Helemaal geweldig. Zodra ik een mooie foto heb zal ik hem proberen te plaatsen.

Groetjes, Gisela



Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Dutchs Peppy Flash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 19:02

Hoi Kriek,

Bedankt voor je leuke bericht.

Eind volgende week komt hij aan in Nederland. Hij wordt door een paardentransporteur opgehaald en naar ons toe gebracht.

Wij zijn op en neer gevlogen naar Napels en vandaaruit naar zuid Italië gereden en daar het paardje uitgeprobeerd nadat we hem op video hadden gezien. (Wij hadden hem in het echt 2 jaar geleden op de Americana gezien toen hij Europees Kampioen werd en waren toen al weg van hem.)
De eigenaar deed er verder niets meer mee (wilde hem eerst in de cutting scholen maar daar kwam door de MKZ niets van), gebruikte hem alleen nog voor buitenritjes. Blij dat hij dus weer te koop is gekomen. Nu kan ik ervan genieten.

Tussen haakjes, nog nooit zulke gastvrije mensen meegemaakt. Hij stond bij Latorre Performance Horses en die lieve mensen hebben ons elke dag verrast met geweldig italiaanse lunches en dinees bij hun thuis. Iedereen was welkom, echt fantastisch. Hadden ook een hotel aan zee voor ons geboekt! Super, super, super, en beregezellig.

Groetjes, Gies

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Dutchs Peppy Flash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 11:29

Om een paar vragen te beantwoorden....

Ja, we hebben heerlijk een paar dagen in Italië kunnen rijden om hem uit te proberen. Alhoewel ik het dus 2 jaar geleden al zo'n gaaf paard vond, was het voor mij uitermate belangrijk dat hij heel braaf zou zijn, niet alleen met mijn ongeval nog in het achterhoofd maar ook omdat hij een hengst is. Nou, het is gebleken dat hij echt heel braaf is en helemaal geen hengstenstreken heeft.

Maar toen moest hij natuurlijk nog gekeurd worden. Klinisch en rontgenologisch 100%. Bij de flextest geen stap kreupel en op de 18 rontgenfoto's alleen op 1 achterbeen een heel klein beetje artrose maar te verwaarlozen. Ook een spermatest gedaan en ook dat was helemaal in orde.

Eugenio Latorre heeft hem geshowed tot en met vier jaar. De eigenaar kon niet rijden en heeft toen lessen bij hem genomen maar dat vond de eigenaar niet leuk. Hij wilde er toen een cutting paard van maken. Toen brak de MKZ uit (hij was toen net vijf) en ging die vlieger niet meer op en is hij alleen nog voor buitenritten gebruikt. Nu mogen ze eindelijk weer koeien hebben daar op het bedrijf maar had de eigenaar toch besloten om hem te verkopen omdat hij er niets zinnigs mee deed. Eugenio heeft hem daarin geadviseerd om dat te doen omdat het gewoon een leuk sportpaard is.

Het is de bedoeling dat Paulus hem dit jaar nog uitbrengt in een aantal wedstrijden omdat ik in juli nog een operatie moet ondergaan aan mijn arm maar in 2003 wil ik zelf met hem wedstrijden gaan rijden.
Hij wordt nu nog geshowed in de reining en misschien wat cowhorse, maar als hij wat ouder is willen we hem laten omscholen naar de cutting.

Tot zover mijn verhaal, nu ben ik kruisjes aan het zetten op de kalender omdat het me niet snel zat kan gaan voordat we hem hier hebben. Ik heb nu al zolang gezocht en gewacht dat mijn geduld een beetje op begint te raken. Van mij mag hij snel komen!

Groetjes, Gisela

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Dutchs Peppy Flash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 14:59

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

Wij kijken er heel erg naar uit dat hij op stal in Mariaheide arriveert! We gaan in de eerste plaats lekker rijden en genieten, da's het belangrijkste, daar heb je je paardje voor. Dat hij leuk heeft gepresteerd in de wedstrijden is meegenomen en we zullen hem uitbrengen in de wedstrijden maar dat is niet waarom het mijn paardje is geworden. Het is gewoon een lieverd waarop ik weer lekker kan rijden en buitenritten maken.

Jolande, ik zal de groetjes doen aan Paulus. En ja, onze familie is nog steeds helemaal compleet. Break The Law (Beatle), Law of the Roses (PeeWee) en nu dus Dutchs Peppy Flash (Flash).
Ik moet maar een nieuw onderschrift gaan maken, haha!

Groetjes, Gies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers