laat maar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

laat maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 18:33

achteraf gezien Huilen weet ik zeker dat ik de leden van de westernrijvereniging geen plezier doe met het melden van deze wedstrijd op Bokt. Jammer dat ik dat niet eerder ingezien heb.
Laatst bijgewerkt door Maclee op 09-04-02 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

beginnerswedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:32

leuke datum marjan mischien dat we het net begonnen clubje in Leusden toch ook maar moeten blijven bezoeken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:34

Ach als de wedstrijd overdag is, kun je 's avonds meteen bij Rinus langs. Je bent dan toch in de buurt.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Re: beginnerswedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 21:40

adres ook maar even weggehaald. We zitten niet te wachten op toeschouwers die alleen maar komen om iemand af te zien gaan.........
Laatst bijgewerkt door Maclee op 09-04-02 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:45

nou dat is dan toch niet erg zeg je net ?
kan je s'avonds bij ons terecht toch
????????????????????????????????????????

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 21:48

nee Rinus. Ik ga 3 onderdelen starten en dat vind ik ruim voldoende voor 1 dag.

Bovendien, maar dat geheel terzijde heb ik niet het meest positieve gevoel overgehouden aan het geharrewar na de laatste training in Leusden. De positieve energie is er een beetje af wat mij betreft.

Maar goed, dat is dus wel heel erg offtopic.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:51

Marianne schreef:
Bovendien, maar dat geheel terzijde heb ik niet het meest positieve gevoel overgehouden aan het geharrewar na de laatste training in Leusden. De positieve energie is er een beetje af wat mij betreft..


Ik las dat het bij Rinus een 'huiswerkclinic' wordt, dus misschien is dit wel Rinus' zijn huiswerk... Knipoog

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:57

ik hoop echt dat dit als een grapje wordt bedoeld sm?
een huiswerk klas is bedoeld om te kijken of de clinicgangers de vorige keer opgelet en iets geleerd hebben

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:03

nou sm en marianne :
is er nog een antwoord?
marianne ik heb je beleefd een pb gestuurd ik wil weten wat je onder geharrewar bedoeldt???
ik heb nog geen antwoord ?
want dan kan ik reageren ,zo niet met je losse flodders

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

beginnerswedstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:06

had de tijd er even bij gezet

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:14

nou marianne:

als antwoord op je pb ( ik was even te snel geweest)
wil ik je geheel inwijden in mijn antwoord op het lesgeven van mvr mertens, dat ik als zeer persoonlijk aanmerkte, en ik heb daar in geen onvertogen woord over haar gezegd,dat zou ook niet stroken met de gedachte die achter de trainingen liggen,zie resultaat wedstrijd in lisse,
dat andere opmerkingen maakte over het gebruik van andersmans paarden en de lange aandacht daaraan,waardoor andere minder tijd kregen,was een mening die ik moet delen,en daar geef ik dan ook door.
jammer dat mvr. mertens niet verstaanbaar was,was haar eigen beslissing zij wild de mic niet meer gebruiken ,vond het maar lastig.
kost wel 150 gulden om zo'n ding te huren,en ze zijn makkelijk voor de tribuneridders.

intussen heeft diezelfde mvr. te kennen gegeven om wel te komen op de huiswerk klas maar dan moet er meer geld komen?

en mijn kritiek is die niet van een ruiter die gepikeerd is ,maar van een organisator die het gezeik van tribune rijders over het geluid zat is als de trainer besluit het niet te gebruiken.

ik neem nu pauze anders kom ik tot andere bewoordingen.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 22:34

Yep, dit is dus precies wat ik bedoel. Je hoort hier als organisator geen dingen te roepen over de vergoeding die een instructeur vraagt etc. Zeker niet op deze toon.

En mag ik even heel hard lachen als jij de resultaten van de ruiters in Lisse (waar je overigens zelf volgens mij helemaal niet was) op het conto van de Leusden trainingen schrijft. Het gros van de deelnemers heb ik in Leusden nooit gezien hoor.

Rinus, het is heel jammer, maar het gaat weer precies zo als met vrijwel alle initiatieven in de western sport. Het begint hoopvol en gaat binnen korte tijd aan dommigheid en ruzie ten onder. Helaas............

En nog even dit dan: Ik spreek hier voor mezelf en iedereen moet weten hoe open hij hier mee om wil gaan. Maar ik kan je verzekeren dat ik meerdere Leusden gangers zich in dezelfde bewoordingen heb horen uiten als ik hier nu doe Lips are sealed

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:49

ten eerste heb ik geen hoogte van vergoeding gegeven,ten tweede heb ik niets op mijn conto van rijresultaten geschreven maar het gebeuren in lisse is ontstaan uit de trainingen in Leusden.
anders hadden brigitta en jan er nooit mee gestart in deze vorm.

verder is het aan jouw dommigheid en zeker niet de mijne en jouw manier van ruzie maken te danken dat dit zo geschreven wordt!

jij begint over geharrewar in een open topic,niet ik.en als er andere zijn die er zo over denken moeten ze dat zeggen,want ik blijf open.

zal de westernsport altijdt een warm hart toedragen,maar er zullen altijdt ruiters zijn die het beter weten.

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

wedstijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 23:10

mahe vindt het vreemd dat iemand die hopelijk met pasen de (angst haas) opgegeten heeft, waar ze ons mee verveeld heeft.
die ons op een western forum verblijdt heeft met de aankoop van honden??
Die ook nog niet weet hoe ze haar eigen paarden moet voeren, ondanks het lezen van, naar haar zeggen gerede artikelen.
Zo ongenuanceerd reageert op een m.i. goed intiatief van Rinus.
Het wordt n.b. geharrewar genoemd
Die iemand die wij helaas in Leusden nog nooit hebben zien rijden, gaat dan nu starten op haar rijvereniging(manege) en nog wel in drie klassen.
Leuk wij komen kijken.
Mogen wij dan ook op bokt reageren zoals jij over anderen meent te kunnen doen.
Wij zijn benieuwt naar jouw rijkunst en ook naar de reaktie op de antwoorden op de door jouw gestelde vragen.
Lastig doen wil nog niet altijd zeggen dat je het beter weet, ook niet als je gesteund wordt door mensen die je tegen beter weten bijstaan.
Maar nogmaals verras ons we komen naar je kijken op je wedstrijd.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 23:32

daar sta ik nou achter, ik kom ook naar hoogland,
het is trouwens maar 2 kilometer van mij vandaan.
en misschien ga ik in mijn vuistje lachen. Cool Extreme duivel Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 23:34

Misselijk

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 00:05

Huilen
Laatst bijgewerkt door Jos op 09-04-02 07:56, in het totaal 2 keer bewerkt

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

beginnerswijdstrijdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 00:08

Ja Ja Jos,

Ik begrijp ook al zoveel niet meer, ik hoop dat mijn pb-s naar "sugar miss" en Marrianne door gekomen zijn. Op het meer publieke gebeuren hier krijg ik van Marianne zowie zo zo geen antwoord.
Anoniem zal wel makkelijker zijn.
Je zit zover weg anders was ik zeker even wezen kijken.
Ik denk dat elk goed intitiatief te verwelkomen is.
Ik denk alleen dat als iemand kritiek krijgt dat ze ook op dit forum moeten durfen te reageren anders krijgen we die kritiek(terecht) dat we alleen maar aan geharrewar doen.
o ja van derden
Ga door, promoot de sport en laat je niet sturen door ongenuanceerde kritiek (dat deed je tovh al niet)
Hou het open en doe Slapen .
Tof

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 00:25

Ik vind het jammer dat dit topic zo uit de hand gaat lopen. Marianne gaf alleen een datum door die haar rijvereniging gepland heeft. Dat recht heeft iedereen en er zijn wel meer activiteiten op een dag. Dat Mahe er ietwat pinnig op reageerde vond ik vreemd, maar had nog zoiets van, ach die weet misschien niet beter. Om de spanning er iets af te halen reageerd Sugarmiss met een beetje humor en marianne reageerd weer met een redelijke uitleg. In mijn ogen staat iedreen namelijk vrij om te kiezen waar ze wel of niet heengaan. Rinus zijn reactie is een terugblik op haar woorden en marianne legt weer uit waarom zij niet naar Leusden komt en waarom niet. Zij legt daarbij haar gevoel uit en als ik het vorige topic bekijk over Leusden, kan ik me er iets bij voorstellen. Er waren meerdere mensen die zich over bepaalde dingen uit lieten. Sugarmiss probeerd weer de spanning die oplaaid te sussen, door met humor te reageren. En dan gaat het eigelijk de mist in. Nu moet ik er eerlijk bijzeggen dat de reactie van Mahe gewoon nergens op slaat. Jij stond in een kamertje apart met de deur dicht en het raam open het grootste woord te voeren. Ik persoonlijk ergerde me enorm aan je, vooral je opmerking op het moment dat je me passeerde. Moet je zelf weten wat je daar doet, maar hier op bokt is dat niet de gewoonte. Op bokt ben je een gewone bokker net als de rest. Wij zitten allemaal voor ons schermpje en tikken op een toetsenbord. Als iemand raad of hulp inroept van een bokker wil dat niet zeggend dat degene zelf het niet weet, maar misschien heeft die persoon even steun nodig. Dat kan. En wil je even iets kwijt over je kind of hond, ook dat kan. Daar hoeft iemand niet op afgezeken te worden vind je ook niet. Laat dit verder lekker tussen Marianne en Rinus, die zijn volwassen genoeg om er uit te kunnen komen met zijn tweeen.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 07:10

nou, ik ga maar niet meer in op deze discussie. 2 dingen wil ik nog gezegd hebben:

ik heb Rinus keurig gePBd over mijn gevoelens rondom Leusden. Hij kiest ervoor om niet per PB te reageren, maar in dit topic.

En verder "Mahe" (over lekker anoniem gesproken trouwens Schijnheilig ). Ik heb in Leusden 4x meegereden. Beter opletten dus in het vervolg Cool

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 08:57

ik denk met zekerheid dat er hier zaken gezegd worden gedreven door persoonlijke motieven,kriek jij laat je hierin toch ook niet leidden?

mahe stond in het kamertje er naast te filmen en had commentaar alleen op zijn partner en mij, niet aan het adres van anderen.

dus ga niet zo reageren op iets tussen marianne mij,dat is zonde en bederft de lucht om ons allemaal.

ik reageerde inderdaad heel fel op marianne,mede door het feit dat,zij mij dingen in de mond(toetsenbord) legt,die ik in het geheel zo niet geschreven hebt.
ik heb mertens niet op een manier bejegend die niet netjes zou zijn, ik heb alleen gezegd dat het lang rijden van een paard de tijd van de les beinvloede,dat was ook de mening van andere,daarbij heb ik direct gezegd,dat dat nu juist de bedoeling is van de avonden in Leusden!
en ik heb daar bijgezegd dat ook mertens nog moest wennen aan deze vorm van les geven,zij was ook nerveus.ook dat de tweede groep,veel beter ging.

dus is er niets beledigend gezegd,door niemand,de kritiek over het geluid heb ik weerlegd.als zij mijn reactie niet goed leest,en daarbij hard gaat lachen,door de dommigheid? van haarzelf,kan ik daar ook niets aan doen.

marianne zegt wel dat ik op een pb in het openbaar reageerde,ik vond de op merking in het topic al een vingerwijze genoeg hoe ze er over dacht en als mensen een verkeerde indruk wensen te maken van iets wat er door een ander gedaan wordt ,mag ik dat toch recht zetten?
daarbij beledig ik niemand en laat ik iedereen in zijn waarde.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:26

Nou zeg.. Marianne en ik hebben wat losgemaakt blijkbaar. Huilen

Rinus: ik bedoelde met mijn opmerking niets meer en niets minder, dat de clinic op 27 april als 'huiswerkclinic' te boek staat. Als iemand dus blijkbaar een probleem heeft met de manier waarop de clinics gegeven worden én ik jou ken als iemand die het graag iedereen naar de zin wil maken en dus openstaat voor verbeteringen, dat hier voor jou dus een schone taak ligt c.q. jouw 'huiswerk'.

Het spijt me dat ik nu pas kan antwoorden, maar ik heb buiten Bokt ook nog een leven Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 10:43

hartelijk dank heren voor deze fijn voorbereiding op mijn allereerste wedstrijd.

Ja ik ben een angsthaas, heb ik nooit een geheim van gemaakt. Ik kwam juist naar trainingen zoals Leusden om daar overheen te komen.

Nu durf ik met veel angst en beven mijn eerste wedstrijd te starten. hele fijne gedachten dat jullie dan even komen kijken om mij af te zien gaan. Maakt mij een stuk relaxter! Nee, je kan duidelijk merken hoe goed jullie het voor hebben met de western sport!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:49

Hallo allemaal,
Ik dacht echt dat de vijandigheid tussen westernruiters minder was, zo ook op wedstrijden, waar ik wel eens ben geweest, maar iedereen loopt elkaar af te zeiken.
Ik heb hier wel eens neergezet dat ik het leuk zou vinden als er wat meer wedstrijden in het midden van het land werden gehouden, dat gebeurd dus nu. en dan reageeren jullie zo! Wees blij dat er wat aan wordt gedaan, en dat de westernsport zo een beetje gepromoot wordt!!!!!
En ga eerst naar jezelf kijken voordat je een ander bekritiseerd!!
Niemand is perfect!!!
Groetjes marielle
p.s. wie is van plan om er wel naar toe te gaan!!!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:59

Nee Rinus, ik laat mij door niemand leiden. Zelfs mijn vechtgenoot heeft soms moeite iets voor elkaar te krijgen als ik er anders over denk Haha! .
Waarom ik me er mee bemoeide was het feit dat Mahe, Marianne ging afzeiken en aanvallen. Nu ken ik zowel jou als Marianne en ben van mening dat dit niet zo had hoeven lopen als er geen snerende opmerkingen waren gemaakt naar beide kanten, aangewakkerd door een bepaald persoon. Ik heb jou gister al mijn mening verteld, en heb je ook uitgelegd waarom ik zo denk. De trainingsavonden zelf heb ik weinig op aan te merken en waarom: juist omdat het iemands vrije keuze is om deel te nemen ja of nee. Het feit dat er mensen komen (redelijke opkomst) lijkt mij meer zeggen dan het commentaar. Daarbij doe je zeker je best om het elkaar naar de zin te maken en ikzelf waardeer dat in jou. Ook dat weet je, heb ik je ook verteld.

Ik vind het jammer dat je mij er op wijst me er niet mee te bemoeien en een ander niet terwijl ik er hele andere motieven op nahou. Maar ook dat is een keuze en je bent daar vrij in.