Jaarling toiletteren.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Re: Jaarling toiletteren.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:47

FlyingHigh schreef:
Hoe krijg ik mijn jaarling, met wilde manenbos en voorjaarsvacht, in showkostuum?? Vooral zijn manen, ik zou niet weten hoe je die zo mooi kort krijgt. Trekken lijkt me geen optie, dan houdt ie niets over!! Wie heeft raad??


Ik dacht, omdat je daar altijd zo'n reclame voor maakt her en der, dat je op zo'n goede manege stond. Kunnen die je dan niet verder helpen.

Vroeger was het een doodzonde de manen van je paardje te knippen. Ze moesten getrokken worden. Nu heb ik echter bij Karin gezien dat zij de manen ook al zijn ze erg dik netjes knipt op de juiste lengte. Je moet dan wel erop letten dat de boog van de nek er goed uitkomt. De puntjes van de manen knipte ze in, een soort verdunnen zeg maar. Het ligt inderdaad verrassend goed. Dan kun je er nog elastiekjes in doen. Wel ervoor zorgen dat ze onder de kamlijn zitten en niet erop anders gaan ze omhoog staan. De jaarlingen blijven hier redelijk rustig onder. Misschien wil iemand je helpen met vasthouden en het veulen een beetje afleiden. Of ze voor de wedstrijd nu al helemaal uit de wintervacht komen hoop je dan maar.
Overigens de manen als je ze wast, dit een dag van te voren doen, anders gaan ze echt rechtop staan.
Succes ermee, ik zie wel wat je gepresteerd hebt als je je ze voorstelt in de show.


Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Re: Jaarling toiletteren.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:41

FlyingHigh schreef:
Om je even uit je bezorgdheid te halen.....Dineke hoopt rond de tijd van de wedstrijd zelf een wereldburger op de wereld te zetten, ze loopt (eeehhh, waggelt...) dus nu zelf vol zenuwen rond. Die heeft dus momenteel andere zorgen aan haar hoofd...... Haha!


Niemand heeft wat tegen reclame, integendeel als je toch lekker tevreden bent, was niet kwaad bedoeld hoor, dus niet zo gepikeerd reageren alsjeblieft.
De laatste loodjes wegen het zwaarst zegt men. Dat je dan andere zorgen aan je hoofd hebt kan ik inkomen

Maar ik hoop dat het lukt met de schaar. Nog vergeten te schrijven, als je de elastiekjes erin doet, en je ze uit elkaar trekt om het op zijn plaats te laten zitten, dan moet je gelijktijding het plukje haar in de midden met de duimen naar binnen drukken en de rest toch wat met de andere vingers uit elkaar trekken, (moeilijk uitleggen op afstand) dan blijft alles mooi plat liggen. Laat maar weten of het gelukt is. En succes op de show *LOL* Kan helaas niet komen kijken want mijn baas wenst me naar de andere kant van de wereld Frusty voor 14 dagen. Hoop daar teminste nog wat tijd te hebben om wat te gaan zien tussen de bedrijven door. Haha!

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 01:03

[quote="Francis"]Hu...geef mij zo'n baas!
quote]

Mijn baas is best o.k. Maar soms zou ik dan best wel eens van je aanbod gebruik willen maken. Ik moet echter een paar lezingen geven en dat vergt voorbereiding Frusty Frusty en ik moet ook naar de anderen luisteren. Huilen Daarna dan eindeloze en soms oeferloze discussies Extreme duivel Gaaaap Toch is het interessant want ik mag er best een dag of wat aanhangen en dan toch het retourticket van de zaak gebruiken. Doet ie helemaal niet moeilijk integendeel. Hij weet van mijn paardenfobie zoals hij het noemt.
Ga jij ook naar de wedstrijd om weer bij het westerngebeuren te komen?

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:18

Francis schreef:
Citaat:
Ga jij ook naar de wedstrijd om weer bij het westerngebeuren te komen?


Snap niet helemaal wat je bedoelt... Ik ga naar Wanroy om m'n veulen te showen!


Sorry, was waarschijnlijk een beetje kort van stof.

Het eerste gedeelte heb je al beantwoord, ik bedoelde dus of je naar de show ging met je veulen. Ja dus en dan ook heel veel succes!!
Met het tweede gedeelte van de zin bedoelde ik om maar weer op het thema terug te komen (westerngebeuren). Mijn reisjes, Zuid Afrika dit keer, hebben daar eigenlijk niets mee te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flip en 45 bezoekers