Quarter kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quartertje
Berichten: 477
Geregistreerd: 31-08-04

Quarter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 08:14

Ik ben van plan om een quarter merrie met papieren te kopen, maar weet niet hoe je het paard op je eigen naam krijgt. Iemand ervaring?

Tips m.b.t. het kopen van een quarter zijn zeer welkom (is nl. mijn eerste paardje).

hanita

Berichten: 388
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 09:50

al vast gefeliciteerd.

Aanrader is wel laat je merrie keuren door een onafhankelijke dierenarts.

De papieren moeten een deel door de vorige eigennaar ingevult worden en een deel door jou. Je hebt wel een creditcard nodig heb je deze niet zal ik aanraden je aan te melden bij de NQHA. Deze helpen je met je papieren en met betalen. Jij betaalt aan hun en zij weer naar amerika.
Zo heb ik het gedaan en het bevalt me zo prima OK dan!

succes er mee!

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:42

Toen ik nog geen creditcard had, heb ik het geld gewoon meegestuurd in de envelop. Wel aangetekend versturen (moet zowiezo)! Ging elke keer goed. Ze geven wel op het formulier aan: "don't send cash", maar het werkt wel.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:46

Idd laten keuren door dierenarts, en papieren checken op afstamming, komt Impressive voor in de bloedlijnen, dan ook een HYPP test laten uitvoeren (indien nog niet eerder gedaan). Kijk ook even bij andere topics hier over erfelijke ziektes bij Quarters. Hoe meer je van tevoren weet over problemen die zich in het quarterras voordoen, hoe minder kans dat je met een verkeerd paard thuiskomt. Of heb je al een specifiek paard op het oog?

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:04

Redneck schreef:
Toen ik nog geen creditcard had, heb ik het geld gewoon meegestuurd in de envelop. Wel aangetekend versturen (moet zowiezo)! Ging elke keer goed. Ze geven wel op het formulier aan: "don't send cash", maar het werkt wel.
bij mij is dat helaas wel fout gegaan
ik wist maar niet hoe ik het op moest sturen en heb het dus ook in een evelop gestuurd
maar ik kreeg het bericht dat ze niks ontvangen hadden Boos!
maar dat was dan wel bij de apha en niet bij de aqha

Moondancer

Berichten: 805
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:53

Spannend zeg, je eerste paardje kopen!!!!
Heb je al wat op het oog?
Ben niet nieuwschierig,maar wil graag alles weten *LOL*.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:54

Welkom op Bokt Haha!

Bij de overdracht (meestal na betaling Haha! ) moet je het officiële stamboekpapier erbij te krijgen (met een blauw randje) én een 'transfer'. Deze transfer moet op naam staan van degene die ook als laatste c.q. enige 'eigenaar' op het stamboekpapier staat. Deze persoon moet ook de transfer tekenen.
De andere helft moet je zelf invullen.
Check de gegevens (aftekeningen) bij het paard met het papier (achterkant + tekst voorkant).

Als het paard gechipt is moet natuurlijk ook het paspoort worden afgegeven.

Laat het paard keuren door een onafhankelijke DA (liefst ook rontgonologisch) voor de overdracht of laat op papier vastleggen dat bij afkeuren het paard binnen .. weken terug kan. Ook vooraf vastleggen/afspreken wie de kosten van de keuring betaald.

Als je de papieren zelf met de AQHA regelt stuur alles dan aangetekend op en maak vooraf van alles kopieën.
http://www.allbreedpedigree.com/ Hier kun je de naam van je paard c.q. de voorouders nakijken.

AlaydaJarig

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:28

Inderdaad door een onafhankelijke dierenarts laten keuren.
Je hebt weleens quarters die al rontgenolisch (goed) gekeurd zijn. Nu kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat dit nog geen enkele garantie biedt als het paard daarbij niet klinisch gekeurd is.

Ik heb een quarter gekocht die rontgenologisch goed gekeurd was. (eigenaren hadden ALLEEN foto's laten maken) Heb haar laten keuren, ze liep onregelmatig maar was net bij de hoefsmid geweest dus een ijzertje eronder zou moeten helpen. Drie weken later weer gekeurd en liep goed. (bleek ook 3 weken rust te hebben gehad) Ik heb haar gekocht. Na een aantal weken rijden kwam heeft mijn eigen DA haar laten lopen op het hard (ze had nog steeds hoefijzers) en liep rechts voor niet regelmatig. Rontgenfoto's van 4mnd geleden erbij gehaald. Voor het straalbeen rechts voor had ze een 2. Een 2 is nog goed. Maar als ze OOK klinisch gekeurd zou zijn geweest op DAT moment en liep niet goed was het een 3 geworden en was ze dus afgekeurd....

Ik hoop dat je dit verhaal een beetje kunt volgen. Het was dus een vervelende situatie. Rontgenologisch gekeurd is leuk, maar dan wel met een klinische keuring er aan vast!

Heel veel succes met het vinden van een paardje!!! OK dan!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:30

Hoi,! in iedergeval als eerste welkom op bokt!! EnSucces met het vinden van een paardje... En in iedergeval rontgenologisch en klinisch keuren!! HEEL VERSTANDIG!! Haha!

franky
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:47

Natuurlijk welkom op bokt! Enne, natuurlijk gefeliciteerd met je eerste paardje! Natuurlijk moet je hem/haar laten keuren. Maar dat is al genoemd. Ik kan er weinig aan toevoegen. Heb je al een op het oog? Dan willen we natuurlijk wel foto's zien! Haha!

Quartertje
Berichten: 477
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 11:26

Bedankt allemaal. Dit is echt super leuk zo'n western forum.
Ben gisteren weer wezen kijken het is echt een super paardje. De papieren heb ik nog niet kunnen zien, vraag me eigenlijk wel af of ze al wel geregistreerd is bij AQHA, want de eigenaar deed hier wat vaag over. Is het wel verstandig om een quarter te kopen die nog niet geregisteerd is. Wat kost dat als je haar zelf laat registreren? Moet je dan ook nog een dna test laten doen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:33

Zonder meer achtergrondinfo is het haast onmogelijk om daar een zinnig antwoord op te geven. Ik heb je dus een PB gestuurd Haha!