Western Welshje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Western Welshje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 16:32

Ik heb een Welsh van 4 en is 1.24 ik ben 1.60 en weeg 40 kilo. kan ik nog met hem western rijden?

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 18:10

Ik hpp het wel, wil graag western beginnen!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:14

het kan wel, hang er natuurlijk ook van af hoe veel western ervaring JIJ hebt....

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:45

Het gaat er denk om of ze er nog op kan rijden, en dan zal ze wel westernles nemen niet? volgens mij kan het nog wel er op rijden maar je welshje is wel erg klein en jij bent nu ook 13 dus je zal vast nog wel groeien
groetjes Emma

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:51

ik ben het iet helemaal met jullie eend wij hadden op stal een meisje lopen die ook een met een welscvh western rijd maar die er niet meer met zadel op kan rijdne en als ze er op rijd ze dus niet meer kan en mag galoperen dus is ze er mee gestopt en staat e pony nu overdag in de wei en s nacht in stal! en vergeet niet dat een western zadel ook niet licht is je kan het probeeren.

basß
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:08

in je profiel staat (1.65 en weeg 47 kilo)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:49

basß schreef:
in je profiel staat (1.65 en weeg 47 kilo)


ja idd,klopt dus niet wat je zegt....

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:16

het is zowiezo niet verstandig om een welshje van 1.24 te nemen als je bijna in de pubertijd zit maargoed om te antwoorden op je vraag:
tuurlijk kan het als jullie allebei les nemen!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:49

maareh jij rijdt er nu engels mee?

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:17

djangogirl schreef:
het is zowiezo niet verstandig om een welshje van 1.24 te nemen als je bijna in de pubertijd zit

het is toch al haar pony..?

Brittje89

Berichten: 90
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Alem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:43

Tja.. mijn ex-verzorgpony was ook een welsh en 1.25m en was 4/5 jaar en ik was 1.60m hoog en woog 50 kilo toen ik erop reed. maar ik reed er alleen geen western mee marjah dat maakt niet uit natuurlijk. Dus ik vind het wel kunnen.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:48

het ziet er waarschijnlijk niet uit, maar ik denk dat het wel kan. je ziet het vanzelf aan je pony of hij het te zwaar vind of niet en anders vraag je het aan iemand die er verstand van heeft. mijn vuilnisbak (met welshbloed Haha! ) is ongeveer 137, waarschijnlijk iets groter en ik ben 169 en ongeveer 53 kg en amber wil nog heel erg hard Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:36

bakkie schreef:
ja idd,klopt dus niet wat je zegt....


gewassen op 90 graden en daardoor gekrompen, vrees ik, Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:20

er bestaan ook kunsstofzadels en ponyzadels.
Dat die ene pony verrot is gereden ligt niet aan de western, maar dat die pony gewoon een verkeerd passend zadel had...

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:25

stef schreef:
er bestaan ook kunsstofzadels en ponyzadels.
Dat die ene pony verrot is gereden ligt niet aan de western, maar dat die pony gewoon een verkeerd passend zadel had...


als je op dat antwoord van mij reageert vind ik het een beetje erg raare opmerking Scheve mond want de pony is niet verrot gereden zoals jij dat noemt! zij is op tijd gestopt en dat had idd niks met western te maken maar ook niet met het zadel~!
en als jij het hele verhaal niet kent kan je denk ik ook nier oordelen of het zadel wel of niet past of wel soms?? want als je dat wel kan vind ik het knap Boos! want ik heb nergens een foto of wat dan ook van haar met haar pony op internet staan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:28

Ik denk dat je een beetje een probleem gaat krijgen een voor jouw en het paard passend westernzadel te vinden, of je moet al kijken naar maatwerk. Qua gewicht van jou en maat van de pony zou het wel kunnen, maar je gaat problemen krijgen met de lengte van je benen en het correct aanwijzingen geven. Maar dat zal bij dressuur niet anders zijn.

Ik zou persoonlijk uitkijken naar een andere pony.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:01

als je het echt gata doen moet je op zoek naar een passend kinderzadel alleen ik ben het met cassidy eens kijk maarb uit naar een andere pony

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:07

laukjefreak schreef:
als je op dat antwoord van mij reageert vind ik het een beetje erg raare opmerking Scheve mond want de pony is niet verrot gereden zoals jij dat noemt! zij is op tijd gestopt en dat had idd niks met western te maken maar ook niet met het zadel~!
en als jij het hele verhaal niet kent kan je denk ik ook nier oordelen of het zadel wel of niet past of wel soms?? want als je dat wel kan vind ik het knap Boos! want ik heb nergens een foto of wat dan ook van haar met haar pony op internet staan!


Sorry hoor, maar jij hebt het over dat ze niet meer met zadel kan rijden en niet meer mag galoperen. Aangezien het over zadels gaat, trek ik dan (wellicht verkeerde) conclusies.
Anyway, het kwam op mij over of je bedoelde dat ze niet meer met die pony mocht galoperen omdat de pony dat door het zadel niet meer kon.

Het zou wellicht helpen om af en toe eens wat punten of hoofdletters te gebruiken, dan krijg je minder snel misverstanden

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:27

stef schreef:
Sorry hoor, maar jij hebt het over dat ze niet meer met zadel kan rijden en niet meer mag galoperen. Aangezien het over zadels gaat, trek ik dan (wellicht verkeerde) conclusies.
Anyway, het kwam op mij over of je bedoelde dat ze niet meer met die pony mocht galoperen omdat de pony dat door het zadel niet meer kon.

Het zou wellicht helpen om af en toe eens wat punten of hoofdletters te gebruiken, dan krijg je minder snel misverstanden



dat weet ik maar ik heb een form van dislectie Scheve mond dus dat doe ik echt niet extra! de combinatie zadel met ruiter gaat gewoon niet omdat dit te zwaar wordt voor het paardje dus het zalde past wle degelijk

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:55

Dat is natuurlijk onzin. Als een combinatie ruiter met zadel te zwaar is voor het paard, is de combinatie ruiter en paard (zonder zadel) ook te zwaar. Er bestaan lichtgewicht zadels dus dat is geen excuus.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:00

Hoi,

Mijn dochter haar pony is ook ongeveer 1,24, ze wordt ook met westernzadel gereden.

Er rijd nu een meisje van 17 op haar die ongeveer 47 kilo weegt dus dat gaat prima.
Het vervelende is alleen dat het westernzadel wat geschikt is voor zo´n kleine pony niet geschikt is voor iemand die wat langer is. De riemen kunnen gewoon niet langer en een ander zadel is te groot en te zwaar.

Met Sahira maken we alleen maar buitenritjes dus dat kan makkelijk, maar als je echt serieus western wil rijden is zo´n pony gewoon te klein voor je.

M´n dochter is elf en nogal flink, haar gewicht maalt de pony niet om, maar om te zien is ze toch al aan de grote kant aan het worden.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:06

Het staat natuurlijk beeldig zo´n westernponytje Haha!

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:14

Als ik die pad al zie dan krijg ik de kriebels. Ten eerste hoort een pad dik te zijn, omdat een westernzadel geen kussens en geen vering heeft van zichzelf. De pad moet zo dik zijn dat je de nagel van je duim niet voelt als je er op drukt. Ik heb niet de indruk dat er een pad onder zit, deze blanket alleen is veel te weinig. En hij verzuipt er zowat in. Ten tweede heb ik de indruk dat het zadel te groot is voor de pony. maar om dat goed te kunnen beoordelen moet ik een foto zien van opzij.
En waarom wordt western nu in hemelsnaam meteen geassocieerd met een scharenbit? Ik rij al jaren western, en ben nog niet over het stadium van die trens uit...Lips are sealed Een scharenbit is net zoiets als rijden met stang en trens in de dressuur. En dat pak je ook niet voor alleen een buitenrit...Lips are sealed

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:34

Als ik jouw avatar zie staan krijg ik ook bij voorbaad al de kriebels....
Weet je van te voren dat je een zooitje komentaar over je heen krijgt.

Deze foto is ooit alleen gemaakt om te kijken hoe het bit haar zou staan en er wordt niet mee gereden.
Pony is van een klein meisje waarvan ik al blij ben als ze er even op durft te zitten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:39

Dan vraag ik me af wie er dan zo graag wil dat dochterlief paardrijdt, als ze al niet op die pony durft. Misschien is een modelpaardje (uit mijn avatar Haha!) dan wat minder angstaanjagend. Maar goed, we gaan gruwelijk offtopic. Lips are sealed