Jacobskruiskruid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:50

[MD] jacobskruiskruid

Helaas hebben we er hier ook veel last van. Uittrekken is de enige remedie, niet verbranden maar in de kliko/vuilniszakken anders heb je kans dat evt. zaad zich nog verspreid.


DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:12

Kan iemand mij vertellen hoe het gif van een gemaaide plant zich kan verspreiden door een hele baal hooi ??
De opgedroogde plant blijft uiteraard giftig en als hij heel klein gemaaid wordt zullen er meerdere stukjes in een baal zitten, maar hoe een hele baal vergiftigd kan worden Verward

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:04

Ik heb ergens gelezen dat bij een inname van 10 kg of meer het paard dusdanig beschadigd is dat het fataal is.
Vandaar dat die mestkalveren er nooit aankomen.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:30

Goed hooiadres én betaalbaar.. dat adres wil ik ook. Betaal nu € 4 voor een baaltje van rond de 19 kg en dat is dan nog van vorig jaar !!

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:05

Karin_B schreef:
paarden in de natuur eten toch ook niets giftigs????dat is toch de natuur.

Klopt, áls paarden genoeg te eten hebben zullen ze het mééstal laten staan.
Maar ik ken mensen die dénken dat er nog een hoop gras in de wei staat, terwijl voor het paard de wei gans kaal is.
In dat geval gaan de paarden puur van de honger tóch aan het 'vieze' gras beginnen. Hier hoort dus ook het kruiskruid bij.

Een buurvrouw heeft achter mijn huis 1,5 ha gras liggen waar het hele jaar door pony's/paarden op staan (2 a 3). Het ziet er behoorlijk 'golvend' uit. Maw het lekkere gras is opgegeten en de rest wordt gegeten als er niets meer staat wat de paarden 'eetbaar' vinden.
Soms wordt dit golvende gedeelte gemaaid als het echt te hoog wordt. Er komen dan nog zo'n 3 grote ronde balen af.
Dit wordt afgevoerd en 's winters gevoerd aan de stalpaarden. En die eten het wel, want die krijgen tenslotte niets anders. Cool

Mijn andere buurman heeft 1 ha waar alleen schapen gelopen hebben. Hier heeft nu al een jaar geen schaap op gestaan. Het gras (en de rest) stond +60 cm hoog. 2 buren met paarden wilden het niet een gratis hebben. Maar een bekende pensionstal heeft het gemaaid, gebaald en dat wordt straks gewoon aan de pensionpaarden gevoerd.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:53

Zo dat is een mooie site OK dan! , wel jammer dat de giftigheid er niet bij staat.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:01

Paarden 'leren' iets niet te eten van hun moeder. Als ze dat in de korte tijd dat ze bij mama lopen niet meegekregen hebben én ze vervelen zich (lopen in een zandpaddock) dan zullen ze al snel alles eten wat er enigszins groen uitziet.
Als je dan ook nog een paard hebt met een 'afwijkende' smaak (sommige mensen houden van zoet, anderen van hartig Haha! ) , dan heb je idd kans dat een paard het 'vrolijk' eet.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:55

Dan ben ik toch benieuwd hoe die vlinder eruit ziet, want volgens mij zijn er veel meer planten dan vlinders ondertussen Haha!

Edit:
Duidelijk geen vlinder die ik al veel gezien heb hier in de buurt.

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:08

Hoe zou het eigenlijk zitten met grasbrokken ?? Zou het door de verhitting ook nog giftig zijn?

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:08

Maar de temperatuur (en het gebruikte proces) bij kuilmaken zijn niet te vergelijken met de produktie grasbrokken ??

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:16



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 6 bezoekers