stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 19:05

hoi,

mijn Haflinger geeft in stap en draf aardig goed stelling, alleen in de galop is het heel slecht. Hij is dan heel erg stug in zijn mond en hals, rechtsom een stuk erger dan linksom. (misschien omdat ik rechtshandig ben en dus sterker op die hand?)
Ik werk er meestal aan door vast te houden en los te laten wanneer hij zijn hals ontspant (wat soms erg lang duurt). Ik ben hier al best lang aan aan het werken, maar het gaat niet echt vooruit. Zou het komen omdat zijn achterhand nog te zwak is, of omdat hij last van zijn rug/hals heeft?
Op de rechterhand galoppeert hij ook erg scheef (met zijn achterhand naar binnen), wat ie in draf niet doet.
Denken jullie dat het verstandig is om een fysiotherapeut naar zijn rug en hals te laten kijken (ook omdat het rechtsm veel erger is dan linksom), zo ja, hoeveel kost zoiets ongeveer?
Ik twijfel omdat hij in stap en draf goed nageeft en stelling geeft..

groetjes!


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:05

wat voor een oefeningen dacht je dan aan? vooral stilstand oefeningen (wending om de voorhand, zijwaarts) of ook op de volte bijvoorbeeld?


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:21

bedankt, ik zal het binnenkort gaan proberen

als ik z'n achterhand om wil duwen (dus mijn been naar achter leg), versnelt ie meestal, moet ik dit van voren opvangen of gewoon laten lopen?

heb zondag weer les dus zal het haar ook eens voorleggen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:26

dus als ik op de rechterhand zit en hij galoppeert met zijn achterhand naar binnen, moet ik dan zijn hoofd ook iets naar binnen halen (evt binnenhoefslag?), of zijn achterhand terug proberen te plaatsen op de hoefslag (lijkt mij het meest logisch..)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 14:12

ok, ik heb vandaag les en ga eraan werken! jullie horen het wel!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 21:59

hoi heb net les gehad en eraan gewerkt. ging wel wat beter.
het ligt ook aan mijn zit; door mijn vorige zadel dat naat rechts schoof ben ik meer naar links gaan zitten...
nouja, kan er in ieder geval mee aan de slag!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers