trainings advies gevraagd/vraagje sporen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 20:22

Ik ben nu weer fanatiek aan het rijden maar stuit toch nog op een klein probleempje.
linksom is mijn paard best moeilijk en wil hij ook wel eens gaan hangen aan de teugels. Meestal maak ik dan kleine ophoudingkjes totdat ie weer naageeft en dan laat ik los. Is dit de goede oplossing?
Ook in galop heb ik het iedee dat hij helemaal uitelkaar valt in de bocht. De ene keer gaat het goed de andere keer niet. Hij is ook moeilijker nageeflijk te rijden op links.
Zelf ben ik veel bezig met buigingen, wijken en zijwaarts,achterwaarts.
En hebben jullie nog tips om hem feller voor het been te krijgen, ik vind zelf dat ik nog te vaak mijn sporen moet gebruiken(stomp spoortje). En dan wil ik ook nog weten of er kortere sporen zijn. Ik heb het idee dat ik te snel mijn sporen gebruik zonder dat ik dat zelf wil, ik houd mijn hakken naar beneden maar dan nog. Zou een engels spoortje een oplossing zijn? ps ik heb regelmatig les maar ivm MKZ vervalt dit ,dus moeilijk te bespreken met de instructrice.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 11:14

thanks voor de tips,
met lessen zijn we hier dus inderdaad veel mee bezig.
Het wijken is bedoeld om hem ook actief voor het been te krijgen. Inbuigen enzo doe ik elke dag en dat gat heel goed. Maar ik zal je tips onthouden als ik aan het rijden ben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 12:20

Hoi dick,
Ik heb nu inderdaad die knopsporen van divoza. Ik had eerst wieltjes maar bij gebruik daarvan kreeg ik verzet en begon mijn paard te trappen. Dus nu die kopsporen dat gaat veel beter en durf ik ook wat scherper in te komen als dat nodig is. Van de week heb ik ook de zweep erbij gehad. Is toch effectiever dan een spoortje vind ik.
Maar we vorderen iedere dag en als het weer meezit heb ik dinsdag weer les(eindelijk)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers