Op wedstrijd geweest!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Op wedstrijd geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 11:41

Senna en ik zijn samen met Sophie en Christien op wedstrijd geweest in Duitsland gisteren!
We zijn vrijdag avond vertrokken, hebben daar de paardjes in hun stal laten wennen, daarna de manen mooi gemaakt (voortaan toch thuis doen, was een krukje vergeten en Senna wordt toch wel groot... (ik ben maar klein Knipoog ) en in de auto geslapen, wat heerlijk sliep, we hebben het niet eens koud gehad.

Sochtends om 0540 uur weer op, eerst de paardjes voeren, om 0630 konden we naar het secretariaat, even betalen. Daarna hebben we ze allebei gelongeerd, Senna had er wat meer moeite mee sonder Sophie rond te lopen, Sophie vond alles best en was erg braaf!

Toen omkleden, want het zou om 0800 beginnen, eerst wat jeugd klasses, daarna de hengsten en de ruinen en dan de merries. Aangezien er weining hengsten waren dachten we dat het slim zou zijn op tijd klaar te zijn.

Helaas duurde het even, want om een of andere reden begonnen ze pas om 0845 uur!! Wat balen was voor degene die al om 0800 klaar stonden.

Jojo was er ook met haar hengst, hij heeft het erg goed gedaan en is Reserve Grand Champion geworden.

Hehe, eindelijk mochten ook wij starten, nadat we de dames met olie ingesmeerd hadden (en ik mijn colbertje ook Frusty ).

Senna stond onwijs braaf OK dan! in de ring, ze was ervoor heel druk geweest, maar in de ring erg braaf. Ik had van te voren al uitgemaakt dat als ze maar braaf stond, ik haar zou laten staan, en niet zou "zeuren" als ze niet "vierkant" stond.
Ze stond goed, maar met haar achterbenen erg wijd Bloos , volgende keer zullen we daar wat strenger op zijn!

Er deden maar 3 merries mee met de jaarlingen, er waren 2 juries. Beide juries hadden dezelfde uitslag, een grote Tobiano merrie werdt onder beide eerste gezet, was ook een plaatje om te zien. Senna werdt tweede gezet, was ik erg blij mee, en Sophie derde.

Christien en Sophie hebben daarna nog mee gedaan aan de Amateur merries waar ze het erg goed deden, 1 keer derde en 1 keer vierde!!

Op naar volgende week, dan gaan we maandag ochtend vroeg naar Lohne, ook in Duitsland!

Helaas, geen foto's Cheese! , we waren maar met z'n tweeen, en dan gaat dat niet zo gemakkelijk!

*edit*Ik vergat ook te melden dat er erg veel Breedingstocks in Duitsland aanwezig waren!! Dus voor de BS eigenaaren echt een goede plek om te showen, hopelijk bij ons straks ook zo!

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:21

Gefeliciteerd Jeddah met je tweede prijs!

Jammer dat ik niet mee kon..volgende keer beter!

Alvast succes voor volgend week.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:39

Gefeliciteerd Jeddah en Christien!
(tipje: dun windjack o.i.d. over je mooie jasje totdat je de bak in moet, zodat daar geen 'oogmake-up', babypoeder en haren op komen en je schoon de bak in kunt)
Baal er van dat ik niet kon... zou ook gaan, ook naar Löhne, maar helaas nog met m'n been in't gips. Wéér maar een half showseizoen...
Veel succes volgend weekend!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:25

Hé, leuk, gefeliciteerd! Moet je ook iets van een gezondheidscertificaat hebben om de grens over te kunnen?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 13:37

Francis schreef:
Gefeliciteerd Jeddah en Christien!
(tipje: dun windjack o.i.d. over je mooie jasje totdat je de bak in moet, zodat daar geen 'oogmake-up', babypoeder en haren op komen en je schoon de bak in kunt)
Baal er van dat ik niet kon... zou ook gaan, ook naar Löhne, maar helaas nog met m'n been in't gips. Wéér maar een half showseizoen...
Veel succes volgend weekend!


Goede tip Francis !! Normaal ben ik er eentje die niet zonder groom op wedstrijd wil, en dit was voor het eerst in eeuwen dat dat niet anders kon (vaste groom zit op veulen te wachten, en te wachten, en te wachten Haha! ) en helaas kon wgirl ook niet mee Huilen . Maar we hebben het gered Lachen .

Ik kijk er naar uit dat jullie ook hopelijk redelijk binnenkort van de partij zijn!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 13:40

Bravura schreef:
Hé, leuk, gefeliciteerd! Moet je ook iets van een gezondheidscertificaat hebben om de grens over te kunnen?


Ja, officieel wel, voor een hele grote (lees: dure) wedstrijd doe ik dat ook wel, voor het EK heb ik dat vorig jaar ook gedaan, maar om het elke keer te doen wordt gewoon te veel $$$.

Overigens hebben ze vorig jaar voor de gezondheids verklaring alleen een blik in de stal geworpen, verder die paarden helemaal niet eens bekeken!! Als ze ziek waren geweest had het niet eens opgevallen Boos! ! Daar betaal je dan al die euro's voor Verward !

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 13:55

Ik hoop er vanaf eind Juli weer bij te zijn! (als het gips er inderdaad volgende week af mag! Rolleyes )

Ik laat de paarden nooit keuren voor transport. Kost me veel te veel geld en ik heb nog nooit gehoord van iemand dat er naar gevraagd wordt.
Ik heb het paspoort, waarin ze is ingetekend en ik neem altijd een copy van het inschrijfformulier mee waarop je zelf al een gezondheidsverklaring getekend hebt. Ik moet de eerste politieagent nog tegenkomen die überhaupt weet wat er allemaal nodig is (die gezondheidsverklaring heb je nl. niet voor de wedstrijd maar voor het 'invoeren' nodig. Douane kwestie dus) en wie zegt dat dat paard wat ik in de trailer heb niet al in Duitsland stond? Moeten ze je net op de grens aanhouden, en dat heb ík in ieder geval nog nooit meegemaakt. (en doen ze dat wel, dan ben ik ineens héél blond! Blond )
Maar ik wil natuurlijk niemand aanzetten tot illegaal gedrag! Knipoog

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:41

Haha, jullie waren dit keer dus heel ruim op tijd aanwezig! Super dat Senna zo braaf was OK dan! en proficiat met je tweede plaats!

Waren er ook veel BS ruintjes?

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:15

goed zeg, gefeliciteerd met de tweede plaats. OK dan!
wanneer is de volgende wedstrijd?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:10

Mac schreef:
Haha, jullie waren dit keer dus heel ruim op tijd aanwezig! Super dat Senna zo braaf was OK dan! en proficiat met je tweede plaats!

Waren er ook veel BS ruintjes?


Ja!! Ik heb er 4 geteld die uit de ring kwamen bij de Halter!!! Gaaf he?!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:30

He Jeddah en Christien. Gefelicteerd, super gedaan OK dan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:13

He, meiden!! Gefeliciteerd met de behaalde prijzen!! Toppie maar weer!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:18

Gefeliciteerd met de behaalde plaatsen ennuh... ik heb nog wel een foto te goed Cool

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:47

even een aanvulling op de uitslagen!!!!
brigitte drost en explicit cash deposit 2maal 2de open halter en 2 maal reserve champion
amateur halter 2 maal 1ste plaats
horsemanship 2maal 4de
amateur pleasure 1maal 2de en 1maal 1ste OK dan! (nu heb ik ook mijn rom in de amateur pleasure bijelkaar)
open senior pleasure 1 maal 6de plaats

willem schollard 2maal 1ste met mills intimidator en 2maal grand champion(open halter)

nicole verhulst met torres summer bar 1maal 2de en 1maal 5de in de amateur halter gelding (torres is nog geen 2jaar)
en hij was 2maal 1ste bij de one and two year old geldings
en 1maal reserve champion!!!!!!

de uitslagen van christine en corine hadden jullie al gelezen
de nederlanders hebben zich iniedergeval goed laten zien!!!!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:56

allemaal hartelijk gefeliciteerd met de behaalde prijzen OK dan! .

wanneer is Lohne?

christien
Berichten: 328
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:56

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Onze volgende wedstrijd is 2e pinksterdag in Löhne (ook weer Duitsland).
Als onze beide dames dan weer net zo braaf zijn (ook met de lange reis heen en terug) ben ik dik tevreden.
Het is voor dat jonge spul toch een hele happening.
Jammer Francis dat je zo'n pech hebt met je been, ik wens je een spoedig herstel toe en hoop je weer snel te zien op shows !!

christien
Berichten: 328
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:02

Jojo je was me net even voor met je berichtje.
Gefeliciteerd met je prijzen !!
Een rom erbij........geweldig !
Natuurlijk ook voor Nicole en Willem, super gedaan !!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:43

Heee toppie OK dan!

goed gedaan daar nederlanders OK dan!

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:50

Corine en Christien, gefeliciteerd met jullie prijzen!!
Goed gedaan hoor! OK dan!

En de rest die geweest zijn natuurlijk ook.

Jammer dat de vorige wedstrijd niet later begonnen is, zul je altijd zien natuurlijk!!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 03:37

Aan iedereen die NL heeft vertegenwoordigt op de wedstrijd OK dan!
Ga zo door Haha!
Jojo VH met je ROM

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:27

Mooie Nederlandse resultaten weer, allemaal gefeliciteerd!
Brigitte, gefeliciteerd met je ROM! Op naar de volgende!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:51

GEFELICITEERD iedereen met de behaalde resultaten! OK dan!