10 minuutjes vechten -----hele dag plezier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

10 minuutjes vechten -----hele dag plezier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 21:44

n.a.v. de adviezen (o.a. van Banish en Francis) in dit topic [WN] Hoe streng zijn jullie op (hoofd)houding in 't bos ben ik vandaag toch maar even het gevecht met Mac aangegaan (Voor de mensen die rond een uur of 11 langs Paleis Soestdijk zijn gekomen, YEP, dat was ik - die paardenvechter Cool )

Na een kleine 10 minuten gaf Mac het op. Zijn koppie kwam er prachtig voor en hij liep weer net zo lekker als ik het vorig jaar van hem gewend was.

En dat bleef de hele rit zo, zelfs in galop kon ik hem behoorlijk op de goeie plek houden. En jemig, wat zit zijn jog toch fijn.

Gelukkig heb ik het er dus niet bij laten zitten want i.d.d. ook in het bos kunnen ze gewoon mooi laag lopen.

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:50

Ja dat vind ik ook. In het bos iets meer vrijheid wel maar voor eigen gezond heid voor de rug er wel iet proberen bij te rijden..
Maar neej ik heb je niet langs zien komen Tong uitsteken

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:24

Prima! En zoals je zelf al ontdekte... als ze éénmaal door krijgen dat ze 'daar' met rust gelaten worden en 'vrij' mogen lopen en dat het daar lekker loopt, hoef je daar over het algemeen niet veel moeite meer voor te doen. En 'laag' lopen hoeft echt niet te betekenen dat 'ie geen kant meer op mag kijken of echt 'aan het werk' moet...
Veel rijplezier de komende zomer! Ik ben jaloers... (hoop dat ik volgend jaar zomer m'n paardje ook zover het dat ik met haar naar buiten kan... )

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:36

10 minuten? Joh, jij hebt mazzel Knipoog !! Ik heb er eentje die het weken vol kan houden. Met mijn merrie en mij is het écht een kwestie van "wie heeft de langste adem" Scheve mond !

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:20

10 minuten is idd 'niks' Lachen, die van mij kan het uren volhouden Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:23

die van mij 'kan' het niet alleen hij 'doet' het ook Haha!
maar leuk dat het zo goed ging!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:27

Zelfs 'uren' is nog niks... Ik ben in 'gevecht' geweest zo lang als ik m'n merrie had... een paar jaar dus. Als ik in al die tijd 4 keer met een los teugeltje heb kunnen buiten rijden is het veel... Maar goed, dat was niet helemaal alleen haar schuld... ze was, door de manier waarop ze ingereden is, voor buitenritten totaal verknald.
Dat gaat Dotje dus anders leren!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 13:46

Mac schreef:
10 minuten? Joh, jij hebt mazzel Knipoog


Ha! Heb jij de blaren op mijn handen niet gezien Schijnheilig
Nee hoor, dat viel wel mee. Mac is gewoon een heel fijn paard. Die ook best wel weet hoe het moet, alleen had ik hem al te lang zijn gang laten gaan. En gelukkig reed mijn trainer/coach gisteren mee Lovers en dat hielp een heel eind!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:19

Gaaf joh!
Klinkt inderdaad precies goed.
Ze moeten soms gewoon weer effe weten wie de baas is en het is beter voor zijn EN JOUW rug als ie lekker ontspannen loopt Lachen

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:39

tja ik ken die gevechten van mijn ruin aaron...
maar na wat grondwerk ala parelli ( vriendelijk waar het kan keihard als het moet) is ie onder het zadel ook weer meer te hanteren! pft en maar rustig blijven he!! moeilijk soms hoor! ik kreeg de tip van Cilian hier op bokt om als ik kwaad wordt te gaan fluiten... goed voor je ademhaling en je kunt niet meer echt kwaad worden... ha ha het helpt ook nog!

velvet
Berichten: 396
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:13

Boos! Boos! Boos! Boos! spanning geeft spanning en ontspanning geeft ontspanning jullie met dat geruk en gepluk

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:30

Fijn dat je weer zo lekker van Mac kunt genieten, er gaat toch niets boven zo'n ontspannen rit, beter ook voor jouw rug. *LOL*
nog heeeeeeeeeel veeeeeeeel rijplezier, kom gauw eens kijken, hoe het met de paarden gaat.
Emmy

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:57

velvet schreef:
:( Boos! Boos! Boos! spanning geeft spanning en ontspanning geeft ontspanning jullie met dat geruk en gepluk


Gezien je profiel weet jij het helemaal!!!!!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:57

velvet schreef:
:( Boos! Boos! Boos! spanning geeft spanning en ontspanning geeft ontspanning jullie met dat geruk en gepluk


Ik zit inderdaad áltijd te rukken en te plukken (en jij kan het weten want je kent ons héél goed........NOT)
Daarom is mijn paard ook zo blij om me te zien (hij hinnikt altijd) en komt ie op een holletje naar me toe als hij lekker op het gras staat. Lovers

Waar sláát dat nou weer op, zo'n reactie Verward

velvet
Berichten: 396
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:19

heeee; de antwoorden die hier op mijn naams taan zijn niet door mij geschreven, een klasgenootje van mij heeft geen account van bokt en gebruikt dus mijn naam...... DUS!!!

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:33

DUS... is het je eigen verantwoordelijkheid dat je paswoord blijkbaar aan haar bekend is...

velvet
Berichten: 396
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:54

daar heb ik verder geen problemen mee ik wil alleen even duidelijk maken dat de 1e reactie niet van mijn zelf afkomt.....