vraagje (over zadels)

Moderators: Angela, SayaJones

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 07:04

Er is een land, ver weg van Nederland, waar ze aan klompendansen doen. Lachen

In dat verre land echter, worden bijna geen klompen gemaakt.
Omdat de klompendansers aldaar wel klompen moeten/willen dragen (daarom heet het klompendansen) zijn de meeste klompendanser voor een groot deel afhankelijk van enkele klompenimporteurs.

Bij het kopen van nieuwe klompen doen zich een paar problemen voor:
- Er zijn goede en slechte klompen (een groot deel van de klompen komt niet uit Nederland, maar uit Hong Kong -sorry Hong Kong).
- Er is niet zoveel keus in maten (bijv. maat 47 voor heren is een probleem en ook de breedste maat 38 voor vrouwen). Logisch want de importeur blijft waarschijnlijk met die bijzondere maten zitten. Hij heeft een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. En dus worden uitzonderingen maar mondjes maat geimporteerd.
- Er zijn maar een paar klompenverkopers, die ver weg zitten. Veel mensen laten zich derhalve verleiden om via postorder hun nieuwe klompen te kopen.
- Er zijn maar weinig verkopers die verstand hebben van het vaststellen van de juiste klompenmaat. Veel klompen doen na een rondje dansen verdomde pijn.

Wat is nu de moraal van dit verhaal? Verward

Ja, natuurlijk zul je voor (bijna) ieder paard een passend zadel KUNNEN vinden. Hier vraag ik me wel bij af, WIE "passend" bepaald en HOE men dat doet. Mag ik er op wijzen, dat (helaas) ook de bekenste westernshops in Nederland, maar wat over de toonbank duwen...? En dan laat ik al die rommel, die onder "goede naam" verkocht wordt, nog maar even uit mijn betoog. Vraag maar aan Majo waar haar "perfecte" zadel vandaan kwam. Die verkoper moet zich schamen (doet ie echter niet hoor).

MVG Louis

PS Ik stuur je graag een artikel over westernzadel passen toe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie