vraagje (over zadels)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

vraagje (over zadels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:06

hoi,

Als eerst even zeggen dat ik totaal niet thuis ben in western Lachen

Maar nu heb ik toch een vraag.
Ik rijd recreatief ( heel veel buiten) paard met een lekkere oude ruin van 24
Het lijkt me dat een western zadel enorm lekker zit en erg fijn is om lange buitenritten te maken.
Ik heb eigenlijk wel belangstelling voor een western zadel, maar vraag me af of dat geen kwaad kan.

Het is ook een paard met een hoge schoft, maakt dat uit??

Hebben jullie misschien tips? waar moet ik naar kijken en kan je gewoon op de engelse manier rijden met zo'n zadel?

Alvast bedankt

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:26

Ik snap dat het zadel goed moet passen
weet alleen niet of er zadels zijn (western) voor paarden met zo'n hoge schoft, dat bedoelde ik.
Ik ga echt niet zomaar een zadel kopen en erop gooien.

wat ik graag wil weten is hoe een paard op zo'n zadel reageerd na 20 jaar dressuur.
Kan het geen kwaad over te stappen op een western zadel.

Als ik een fijn zadel vind dat mij fijn zit en goed op mijn paard past waar moet ik dan allemaal rekening mee houden.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 15:20

)pffff
Dit is dus moeilijker als ik dacht.
Als eerst even bedankt voor jullie reacties.
Ik had niet verwacht dat de prijs van een 2e hands westernzadel zo hoog zou liggen, maar dat is niet het belangrijkst natuurlijk.

Ik heb nu een goed passend kieffer zadel dus ik heb in principe geen zadel nodig.

Ik vind het gewoon een erg mooi gezicht en het lijkt me erg lekker zitten ( bedankt jessy, ik kom je zadel wel eens uitproberen )

Door de leeftijd van mijn paard zou ik het niet laten veel geld uit te geven aan een zadel, een jong paard kan ook ziek worden en overlijden. ( welliswaar mider risico maar toch). Hij is nog kerngezond.

Ik ga zeker niet zomaar een westernzadel aanschaffen, daarvoor heb ik veel te weinig verstand van zadels in het algemeen.

Ik ga nu even mijn pb-tjes bekijken. Kreeg daar leuke tips..

Ik zal jullie nog laten weten wat ik doe.( mochten jullie dat leuk vinden om te weten Tong uitsteken )

Nogmaals dank jullie voor het plaatsen van een reactie
( en voor het aanpassen van de titel )

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers