Blij met onze Coole Quarters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Blij met onze Coole Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 22:18

vandaag hebben we voor het eerst sinds weken weer eens gereden. Door tijdgebrek, griep en slecht weer was het er al een hele tijd niet meer van gekomen.

En Mac en Rainbow hadden al een dag of 4 in de paddock gestaan i.v.m. de gladheid en het vuurwerk, dus die spatten haast uit elkaar van de energie.

We hebben nog even getwijfeld of we eerst even moesten longeren. Zeker omdat het al donker was en de bak met slechts 2 lantaarnpalen zeer matig verlicht is met alle spookvorming van dien Knipoog

I.v.m. de kou toch maar niet gelongeerd en meteen opgestapt en ze waren allebei zo ongelooflijk braaf en lief. Geen stapje verkeerd!! Nooit meer iets anders dan een kwart-paard voor mij Lovers

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:00

Ik ken het gevoel maar al te goed Haha!
Ik ben met rijden ook zeer weersafhankelijk en met die kou en harde/ongelijke ondergrond staan ze ook al weer vanaf zondag stil.
Maar zodra het weer kan gaan we weer gewoon meteen naar buiten (longeren kan ik dus ook niet want dan lopen ze de wei kapot).

Ze blijven rustig stappen tot we op de hei zijn, maar dan willen ze toch graag even de benen strekken Haha!
En één bokje in de 3 jaar mag toch wel... Bloos

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:03

Fijn he Marianne, dat coole Cool

Ik ging laatst ook weer op Gsus rijden nadat hij 3 weken rust had gehad. Eerst maar even gelongeert (het vroor toen nog niet), maar hij liep te slenteren met zo'n gezicht van :"moet dit nou echt?"
Dus ik erop en hij was net zo braaf als toen ik hem dagelijks reed. Fijn hoor dat kwartjes-bloed Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

coole kwartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:44

Hoi,

Nou....dan heb ik zeker net de "hete kwartjes-bloed" uitgezocht....
Die van ons willen toch écht wel effe racen, hoor als ze een tijd stil gestaan hebben...
Lekker aan het werk.. ho maar... relaxed de bak rond? Echt niet !!!!!
En ik maar roepen dat die quarters echt niet allemaal zo braaf zijn...
Jaaahhh... "cool" zijn ze wel... als hun dat uitkomt, als je ze bijv. wilt laten schrikken, kijken ze je aan van : "die is niet wijs.."
Maar als je gaat rijden en ze moeten aan het werk, is er ineens van alles te zien... en inbuigen & luisteren...ja daaaag.... straks... als ik eerst wat rondjes rondgescheurt heb...(met mijn hoofd naar buiten).
mmmmm.... hebben wij dan net de "hete bloedjes" uitgezocht?!
Als we weer een tijdje aan de gang zijn, gaat het weer prima hoor !!!!
Maarehhh.....ik begon me dus al af te vragen of de quarter wel bij mij past Haha!
fijn om te lezen dat ze niet allemaal zo "volbloedig" zijn....
Groetjes Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:19

Die van mij kunnen ook zo leip als een deur zijn!!! Heb al zeker twee weken niet kunnen rijden door de slechte bak en de sneeuw, maar ik stap er echt niet zo op. Ik vind het persoonlijker ook relaxder om het paard eerst, na een langere tijd niets gedaan te hebben, te longeren. Gewoon aan het halster hoor, niets geen bijzet- dingen. Ze begint altijd ff een paar rondjes te draven, dan ff stappen en dan lekker galopperen. In die galop lok ik haar uit om ff te 'spetteren'. Na drie rondjes spetteren, is het klaar, kan ik zo opstappen en is ze de rust zelve. Dan kunnen we weer dagelijks longeren of rijden alsof we nooit een verplichte winterstop hebben gehad....

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

coole kwartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 22:10

Colinda schreef:
Nou....dan heb ik zeker net de "hete kwartjes-bloed" uitgezocht....
Die van ons willen toch écht wel effe racen, hoor als ze een tijd stil gestaan hebben...

<knip>

fijn om te lezen dat ze niet allemaal zo "volbloedig" zijn....




HA! Die van ons hadden 's middags al even uitgebreid geraced in de wei Schijnheilig Toen ik daarnaar stond te kijken dacht ik echt: "Ik ga er nooooooit meer op". Ik heb ze nog nooit zo gek zien doen. Was ook wel even nodig na 4 hele dagen niet in de wei Extreme duivel Maar 's avonds onder het zadel waren ze dus echt lekker rustig.


En Colinda, onze Rainbow heeft heel veel volbloed in haar stamboom, dus daar kan het niet aan liggen! En racen kan ze ook heel goed, maar dat doet ze bij voorkeur in vreemde rijbakken Clown

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

koele kwarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:00

Nou, mijn (per vanmidaag ex-) verzorgster heeft gemerkt wat ik bedoelde met de opmerking dat hij niet altijd zo sloom was. Precies op de dag dat zij kwam kijken en proefrijden (een week geleden) was hij sloom en niet vooruit te branden natuurlijk. Ze kreeg hem niet in galop enzo (is een oude indianen truck die Banish heelk goed kent als er een vreemde op zijn rug zit Extreme duivel )
Toen ik vanmiddag op stal kwam, zei iemand dat mijn paard over de baan liep met verzorgster op zijn rug. Ik al verbaasd, want we hadden afgesproken dat ze niet zou rijden als ik er niet bij was, maar goed. Ik loop naar de baan en wat denk je??? Banish kwam er al aan: in volle rengalop, met een soort ding om zijn nek (was de verzorgster) rende mij voorbij, over het asfalt..., voorbij een opgeworpen barricade in de vorm van een dwarsstaand paard en twee grijpende mensen. Zo uit het zicht achter de boerderij.
Ik erachteraan natuurlijk. Als ze de dijk op waren gerend, waren ze bijna zeker in de sloot beland met deze gladheid...!
Komt ze de hoek om, met paard aan de teugel. Kijkt mij aan zo van: niks aan de hand, dat doe ik altijd zo.
Dus ik uit mijn dak. Dat ze nog niet zou rijden als ik erbij was en dat ze ALS ze ging rijden het stangbit erin moest doen (ze had een klein snaffle-tje erin, waarmee ik hem zelf ook niet eens buiten rij Clown ).
Zij vertelde "dat ze er echt niks aan kon doen" (nee, ze zat zomaar ineens op mijn paard zeker. Zonder dat ze dat gepland had... Maak dat je moeder wijs) En dat hij schrok van een tracktor. Nou, meneer had gewoon zin om zijn benen te strekken en met zo'n grietje op zijn rug, leek hem dat wel eens even heel leuk. Diezelfde tracktor vond hij ook totaal niet meer eng toen ik er zelf op zat. Heel raar Verward Nou, ze heeft haar sleutels ingeleverd en ik hoef voorlopig even geen nieuwe verzorgster meer. Ik heb mijn buikje nu wel vol van de verzorgsters... zucht... Huilen

Dus ik ben weer een illusie en een verzorgster armer...
Maar degene die hem zondags wil rijden voor me, durft nog wél te komen en die zorgt wel echt goed voor hem gelukkig.
Nou, dit moest ik even kwijt... Is toch niet zo leuk als je je paard zomaar voorbij ziet denderen. Maar voor de rest is het best (zo nu en dan) een koele kwarter hoor... Haha! Vooral als hij niet aan het werk hoeft en als ik zelf op zijn rug zit. Onschuldige "verse" ruiters moet hij gewoon altijd even testen (of was het pesten Extreme duivel) hahaha

Ik ben hopelijk nog wel een klein beetje on topic gebleven... Knipoog

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 08:27

Yep, die van mij is ook zo'n cool ding Cool
Het gebeurd best wel eens in de zomer dat ik een hele periode niet rij, omdat ik het gewoonweg te heet vind voor mij en m'n paardje. En omdat ze zo'n heerlijk gewoontediertje is kan ik er, na zo'n lange periode, gewoon opstappen en er heerlijk relaxed mee wegrijden. Ideaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 10:43

Jouke, ik denk dat Banish echt dacht dat er een woezel of een flipperdeflap op z'n rug zat. En die zijn echt heeeel eng hoor! Hihihi, dus weer iemand in jouw wolfje met schaapskleertjes getuind.... hij ziet er ook veel te lief uit..... Pling Maar banketstaaf dat je nu dus weer zonder verzorgster zit....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 10:54

Mijn droogkloot heeft ook al 2 bijrijdsters versleten. En ik zei nog zo "doet ie anders nooit" Extreme duivel .

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:01

mmm......yep , dat bedoel ik nu....
Die Quarters zijn ook zó ongelooflijk intelligent dat ze niet altijd even makkelijk zijn.... en éénkennig zijn ze ook zeer zeker (maar dat wist ik al)
Marianne : bij ons gaan de paarden élke dag de wei in, zowel zomer als winter. Als het pad naar de wei té glad is, strooien we zout, dus staan ze hooguit een keer één dagje op stal... dus daar ligt het niet aan...
Ze kunnen dus elke dag hun benen strekken en meestal rijdt ik dan in de middag, als ze naar binnen gaan....
Maar nu is bij ons ook de bak keihard en er dan op stappen onder het motto "dan maar even lekker stappen onder de man" kan ik, denk ik, beter uit mijn hoofd laten... Huilen Dus al met al heb ik er ook al zo'n 2 wkn. niet meer op gezeten, ik hoop dat de sneeuw in de bak gauw weg is en dat het wat gaat dooien.... kunnen we weer eens beginnen, dat is het leuke : denk ik : "hehe...eindelijk weer lekker aan de gang..."
pffffff niet dus...de eerste paar keren moeten we eerst vechten, want werken... blehhh...
Ze moeten er dan weer even "doorheen"....

Banish : wat een verhaal zeg !!!! Echt wel balen, ik zou ook ongelooflijk boos worden als iemand me dat zou flikken.....
Ik hoop dat je toch nog iemand vindt voor je paardje, iemand die te vertrouwen is.....
Valt niet mee, hoor, ik weet er alles van.... hele duidelijke afspraken maken, tegen het strenge af, scheelt wel...maar het blijft altijd afwachten....

Groetjes Knipoog

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:31

Pfew, als ik zo deze verhalen hoor, ben ik weer extra blij met mijn heerlijke paardje. Da's echt opstappen en wegrijden, ook na een tijdje stilstaan. Maar ja, elk paard zit weer anders in elkaar.

Colinda, als je zin hebt om weer eens serieus te rijden (ipv stappen in op die keiharde bodem) bel dan effe, dan kan je vast wel bij ons terecht. Zal het even in de groep gooien thuis, oke? Enne... anders zet je die knappe Yessie maar bij ons neer hoor, zorg ik er wel voor Haha! . Gaat het goed met haar? O ja, je moet echt nog een keer mee naar les hoor, we spreken wel af hoe, wat, waar en wanneer.

Tot gauw!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:37

Sonja schreef:
Jouke, ik denk dat Banish echt dacht dat er een woezel of een flipperdeflap op z'n rug zat. En die zijn echt heeeel eng hoor! Hihihi, dus weer iemand in jouw wolfje met schaapskleertjes getuind.... hij ziet er ook veel te lief uit..... Pling Maar banketstaaf dat je nu dus weer zonder verzorgster zit....


Ja, klopt. Moet ik Banishje-lief toch eens vertellen dat die niet bestaan misschien Haha! En hij moet leren om gemener te kijken denk ik. Iedereen trapt er steeds weer in Extreme duivel Ondanks mijn waarschuwingen...

Maar ik neem voorlopig maar genoegen met mijn "zondagsruiter" Die doet tenminste gewoon wat ik vraag en als ze zegt dat ze komt, komt ze ook echt. Het is alleen jammer dat ze niet wat vaker kan komen. Ze studeert in Leusden en daarvandaan hierheen om even paard te rijden is echt te ver...
Maar gelukkig staat Banish nu lekker dichtbij huis en kan ik zonder al te veel tijd kwijt te zijn, best zelf naar hem toe. En Rob vindt het gelukkig ook geen bezwaar dat ik nu alle dagen naar hem toe moet. Die heeft het ook wel gehad met verzorgsters nu...
Nu nog even kijken of mijn volgende klus een beetje flexibel is en niet te ver uit de buurt en dan redden we het wel weer Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:59

Op de manege rijd ik altijd arabieren, zeker nu in de winter en bijna niemand anders erop durft door hun "reputatie". We weten allemaal dat arabieren vol met bloed zitten, en bij ons zitten ze dat zeker! Racen, bokken stijgeren, zeker nu het zo koud is en ze zichzelf warm willen lopen!
Als we dan bijvoorbeeld een horsemanship proefje doen, zie je de kwarters lekker rustig het proefje lopen...en dan komen de arabieren, *zoef zoef zoef* Haha!
Maar ik vind het allemaal wel best. Er is één arabiertje wat ik bijna altijd rijd, en die begint het nu behoorlijk af te leren met dat geklier. Pling

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:01

Hahaha...nou Xono...dan heb ik denk ik een quarter die per ongeluk in het lijf van een arabiertje zit. Haha! Mijn meis is zuper braaf Lovers doet onder het zadel eigenlijk nooit echt gek...*zucht* wat vind ik mijn moppie lief...maarre...het is toch een echt arabiertje hoor. Maar ja, ze heeft wel heel lang op een stal gestaan met alleen maar kwartjes...dus wie weet heeft het een beetje invloed gehad... Knipoog

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

coole quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:03

Belle is ook zo'n een coole quarter, nadat ze een flinke trap heeft gehad tegen haar spronggewricht moest ze volledig op rust, dit is nu meer dan 2 maanden geleden, vandaag voor het eerst weer haar zadel op, langs de straat gelopen want de bak is natuurlijk bevroren, na 5 minuten dacht ik, ik ga er even op, nou ze vond het wel eng, ze was daarvoor pas een paar maanden onder zadel, dus ze was even vergeten hoe het was, maar buiten dat ze wat gespannen was, deed ze niets, na ongeveer 100 meter voelde je haar meer ontspannen en daarna was ze weer de oude, we hebben alleen maar wat gestapt.
Volgende week kunnen we gebruik maken van een binnenbak in de buurt dus dan gaan we weer rustig aan het werk, mij benieuwen wat ze nog weet..
inderdaad, niets anders dan een kwart-paard ook voor mij.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 00:38

Ha Emmy, ben je helemaal van het pad afgeglibberd? Stoer hoor! Belle is gewoon ook een super kwartje! Maar ja ze is dan ook al 4 dus het wordt hoog tijd dat ze eens aan het werk gaat }> Haha!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:06

Mijn lieve seap is ook zo een coole kikker. Alhoewel hij voor zijn castratie een beetje gek was maar wat bleek... Hij had ook behoorlijke haken aan zijn kiezen en die zijn inmiddels weg gehaald en nu ik weer ben begonnen met rijden wordt hij weer helemaal de oude. Het lag hem dus aan de pijn in zijn mond, arm beest. Gelukkig ben ik er op tijd achtergekomen.
Oja dus mijn advies nog effe voor een ieder hier: Laat het gebit van je paard nakijken. Sowieso 1x per jaar en de jongere paardjes ieder half jaar. Seap heeft al zijn melkkiezen nog maar zelfs daar zaten behoorlijke haken aan....
Groetjes Pling

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 16:54

Hoi,
seapy : ja inderdaad, dat kan een grote rol spelen... pijn is niet leuk !
Bij ons op stal komt de tandarts ook 1x per jaar, hij komt toevallig nu a.s. maandag... dus wie weet wat eruit komt...
Maar dat is het probleem bij onze 4-jarige, denk ik, niet.....
haar moeder is nl. ook al zo'n opstandig "kikkertje" Haha!
Arianne weet wel wat ik bedoel !!! Lachen

Arianne : ik ga zeker gauw eens mee kijken, naar de les !!!!
Spreken we nog wel af.
Ennehhhhh.... ik wil best bij jullie komen rijden, maar Colinda kennende..... Extreme duivel }> zonde van jullie bak, haha (maar ook voor míjn spiertjes...).
Ach... het komt allemaal goed, we gaan binnenkort beginnen met... jawel...de binnenbak !!! Pling
Kunnen we straks, als het buiten 30 graden is, lekker binnen rijden, hahaha.... Cool
Verder.... Jessie gaat binnenkort weg... (wist je dat nog niet?)
mail me ander maar ff....

Groetjes Knipoog