kan iemand eens helpen met Danno

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

kan iemand eens helpen met Danno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-01 16:21

Zou iemand mij eens kunnen helpen met Danno.
Niet dat het rijden slecht gaat, maar ik heb gewoon wat hulp nodig. Vooral met de beenhulpen wil het maar niet lukken en ik ben bang dat ik maar wat aanmodder en dat vind ik erg zonde.
Het is de eerste keer dat ik een paard western aanrijd en danno is nogal erg traag van begrip.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 15:51

Nee ik heb geen les.
Ik heb de afgelopen 1,5 jaar 3 instructeurs versleten die zelf opstapte(geen tijd, verhuizing enz enz)
Ik kan dus geen instructeur vinden dus vandaar dit berichtje.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 19:16

probleem 2 ik heb dus zelf nog geen vervoer dus ik kan ook niet naar evelien toe.
Ik zit dus gewoon ff vast aan huis.

Wat de problemen zijn?
mm ja hoe moet ik dat zeggen, hij reageert gewoon niet op je been. Gister kon ik wel met veel druk en stemhulp zijn achterhand een pasje om zetten(begin is er).
Maar ik wil graag een wending om de voorhand kunnen maken en een pasje zijwaarts.
Maar hij snapt het totaal niet dus daar heb ik gewoon wat hulp bij nodig dit red ik alleen niet.
Ik wil hem aan de lange lijnen laten lopen en kijken of ik er dan wat mee kan doen.
misschien toch beter engels kunnen gaan rijden. Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 19:42

Ja karin dat wou ik nu dus ook gaan doen.
Vandaar ook werk aan de lange lijnen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 20:37

Het enige wat hij tot nu toe snapt is voorwaarts, draf, en een pasje achterwaarts.

Ik moet dus nog de zijgangen leren.
Zodra hij op druk reageert kan ik ook hoofdje naar binnen vragen. Al ik het nu doe went hij gewoon af en loopt dus door been druk heen.
Hij snapt het dus domweg nog niet.
En dat is dus het punt.
Druk met 2 benen snapt ie dat is draf, krijg ik geen reactie krijgt hij een tikkie met de zweep.
Ik rijd bewust zonder sporen omdat dit nog een groen paard is.
Ik heb nu dus het idee dat ik hem op de mond aan het rijden ben. Maar als ik mij gewicht iets verplaats en handen opzij breng wend hij wel af, dus het zal nog wel meevallen.
Ik hoop dat ik naar de eerst volgende training inleusden kan, dan neem ik Danno me voor wat les en aanwijzingen.
Moeilijk om je problemen zo uit te leggen dat iedereen het snapt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 19:34

Okay nog 1x dan .

Danno is 3,5, loopt perfect aan de longeer lijn in iedergeval in stap en draf, luister prima naar mijn stem en bij het poetsen gaat hij netjes om als ik dat vraag en tegen zijn kont/buik druk.
Niks mis mee dus.
Ik heb er nu iets van 10x opgezeten, ik krijg hem netjes in draf en weer terug in stap en halthouden en weer voorwaarts.
Rijd netjes een volte met mijn gewicht en handen en druk daarbij ook mijn been aan.
Danno begint al netjes terug te komen op de zit.
Dit gaat dus gewoon goed ik heb dus wel het gevoel dat de basis goed is.
Ik ben nog niet met de galop bezig omdat de bodem het niet toelaat een jong paard te leren galoperen en ik nog niet zeker weet of we er al toe zijn. Ik wil eerst die beenhulpen aanleren.
Aan de longe heb ik het al wel gedaan en dat ging goed.
Dus nogmaals, mijn paard moet leren om voor been druk weg te gaan als ik erop zit. Bij druk snapt hij er echt geen ene reet van en doet ook geen poging om het te snappen.
Dit is het enige waar ik mee zit de rest gaat goed.
Mijn stem gebruiken heb ik de laatste keer gedaan en dat resulteerde tot een pasje om van de achterhand.
Heel netjes dus. Ik denk dat het verder geen zin heeft om hier nog meer dingen neer te gaan zetten omdat het naar mijn idee heel onduidelijk overkomt waardoor ik gewoon totaal verkeerde berichtjes terug krijg.
Niet gemeen bedoeld hoor in tegendeel. Maaar dit soort problemen kunnen volgens mij alleen in de Bak worden opgelost.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 20:25

thanx hier heb ik wat aan.
ga morgen gelijk beginnen Knipoog

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 16:33

Ik heb er gister weer opgezeten.
Moets eerst een paar bokken uitzitten Haha! meneer had er duidelijk geen zin in. Maar ik wel dus hij had pech.
De bak was erg nat dus van draven konden we niet spreken, dus heb ik het even bij stap gehouden.
Ik heb nu bedacht dat ik eerst mijn been aandruk en dan de teugelhulp/gewichtshulp geef.(normaal deed ik het tegelijk) En het bleek na een half uurtje zelfs te werken. Dus dit doen we dan maar.
Ik heb hem dus ook stilgezet en hoofdje links /rechts vragen.
Het ging best goed hij bleef redelijk staan en uiteindelijk waren mijn voeten wel erg intressant om op te eten.(hij ging er zelf aan ruiken).
Ik hoop dat de bak morgen weer droog is en dat we weer lekker kunnen draven. met een jong paard in de blub bak is ook niet alles, hij loopt alleen maar te slingeren en mij tegen de palen aan te duwen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-01 12:30

Pfff, de bak is nu nog natter.
Ben al blij dat ik Felix wat kan longeren, om zijn conditie weer op te bouwen.
En dan die wind van vandaag Extreme duivel lijkt wel een orkaan.
Nou goed, bedankt weer voor de tips.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers